Mijn 'kritiek' naar deelnemers van deze (en gelijkaardige) tocht(en) die op doenbare stukken toch dienen te stoppen is de volgende:siegie wrote:Biky wrote:ik had het niet over de beklimmingen maar over de singletracks, waar er teveel mensen uit schrik of om reden van niet aangepast materiaal voet aan grond zetten en daarom de boel ophouden.katrien20 wrote:Pfff, niet zo negatief mannen!
Mensen die de vergelijking met vorig jaar niet konden maken, kregen vandaag een schitterende tocht voorgeschoteld!
De organisatie was piccobello : perfecte bepijling, 2 mooie bevoorradingen, uistekende bikewatch, heel veel oversteekposten op gevaarlijke plaatsen, gezellige zaal met broodjes, hamburgers en voldoende gekoelde leffes...![]()
MAAR, ook ik was op zoek naar het schitterend parcours van vorig jaar!De mooie beklimmingen van vorig jaar rond de streek van Ronse waren er niet meer bij! Tja, vorig jaar 885 hm en nu maar 605!dankzij de Kluis... Ontgoocheling alom...enfin, het enige dat je dan kan doen is de knop omdraaien en toch genieten en dat heb ik gedaan!
Naar verluidt zouden we volgend jaar opnieuw een versie van 2006 krijgen!!!![]()
@ biky :je spreekt jezelf volledig tegen! Je hebt dus respect voor mensen die minder goed kunnen klimmen, maar je vindt toch dat ze hier niks te zoeken hadden???
BOE VOOR JOU!
@lichterveldenaere : ook bedankt!
@archie bunker en organisatie: bedankt voor alle werk!
Wat betreft de organisatie op zich wil ik hier wel meegeven dat daar weinig op af te keuren valt. Ik had enkel meer verwacht op het vlak van parcours in deze streek.Persoonlijk vond ik het zeer geslaagd, 1100 deelnemers, dan zal er al wel eens een voet op de grond gezet worden en ja als je net goed bezig bent is dat jammer maar dit hoort er ook bij (net als de modder!). Ik heb er ook velen zien afhaken op de steile hellingen, gewoon kapot waren ze, wat zou dat niet geweest zijn met nog meer hoogtemeters. Misschien een tip, wetende dat de kluis erin zat op het laatst, best wat inhouden in het begin om nog voldoende reserve over te hebben op het laatst.
als je (nog) niet goed kunt zwemmen dan moet je je behoeden om direct in te diep water te oefenen, want anders riskeer je te verdrinken.
Wellicht had ik de pech om net achter zulke mensen te komen. Uw eigen kennen en kunnen goed inschatten vooraleer je aan zulke tochten begint is essentieel en vermindert de frustratie van deelnemers die wat verder staan. Geloof me: tijdens de laatste passage in het Kluisbos ben ik echt lange tijd opgehouden op geen te moeilijke stukken. Wellicht daardoor mijn frustratie (toegegeven, bij mijn eerste post maakte ik niet voldoende nuances daarop). Dat er al eens voet aan de grond wordt gezet op technisch moeilijke en steile stukken is de evidentie zelf, ook ik kom dat tegen.
Ik maak de vergelijking met de RVV. Daar zie je mensen die op de eerste helling (Molenberg) reeds dienen af te stappen, tja ... Dat er iemand dient af te stappen op de Koppenberg lijkt mij begrijpelijk(er).