Helm verplicht

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!

Is in jullie club een helm verplicht tijdens clubritten? (trainingen)

ja
164
76%
Nee
52
24%

Total votes: 216

eskimo1973
Mountainbiker

Post by eskimo1973 »

Mitch01 wrote:.

Maar.... en ik schrijf idd "maar" we leven nog altijd in een democratisch land waarbij elkeen zou moeten kunnen doen en laten wat hijzelf wil.

[-o<
Beetje rare opvatting van democratie als je het mij vraagt... democratisch = kunnen doen en laten wat je zelf wil..

ik dacht zo dat je eerder 'vrije meningsuiting' bedoelt , zodat je wel een eigen mening mag verkondigen over eendert wat... maar de wetten wel moet volgen, denk maar aan de gordel in de auto (om het vergelijk met de helm te maken)

Democratie is mijns inziens toch eerder iets waarbij de 'meerderheid' beslissingsrecht heeft.
Mitch01
Mountainbiker

Post by Mitch01 »

eskimo1973 wrote:
Mitch01 wrote:.

Maar.... en ik schrijf idd "maar" we leven nog altijd in een democratisch land waarbij elkeen zou moeten kunnen doen en laten wat hijzelf wil.

[-o<
Beetje rare opvatting van democratie als je het mij vraagt... democratisch = kunnen doen en laten wat je zelf wil..

ik dacht zo dat je eerder 'vrije meningsuiting' bedoelt , zodat je wel een eigen mening mag verkondigen over eendert wat... maar de wetten wel moet volgen, denk maar aan de gordel in de auto (om het vergelijk met de helm te maken)

Democratie is mijns inziens toch eerder iets waarbij de 'meerderheid' beslissingsrecht heeft.
als het kind maar een naam heeft #-o :wink:
TitaTovenaar
Mountainbiker

Post by TitaTovenaar »

Gisteren die monza aan gehad, persoonlijk zit hem niet zo lekker
Helm kruipt precies omhoog :-?

Heb ook een Met Veleno aangehad, de M was te klein (deed pijn aan mijn hoofd)
en de L was precies een pot (grote ronde helm :p)

vanavond eens andere winkel kijken voor bell's
SNO
Mountainbiker
Location: Pro Winner 29er, Ridley X-night, Colnago Cross, Cube Litening race

Post by SNO »

Vandaag heeft mijn fietspartner (schoonbroer) een dodelijk ongeval gezien... :( , fietser had GEEN helm aan en is door een (klein) stokje in het voorwiel overkop gegaan. Hij is gestorven aan zijn verwondingen !!!!!

Ik doe altijd een helm aan tijdens het fietsen en raad het iedereen aan!!!! Ik ben trouwens ook al eens overkop gegaan ... maar had gelukkig een helm aan (al had ik toen wel een blessure aan de schouder). Het kan iedereen gebeuren!!!!!!
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Damned SNO, that sucks......waaraan is ie gestorven dan ?

Dit jaar ook al overkop gegaan.....dan nog de enige TT die 'k zonder helm heb gereden..... :roll:
Borisbeer
Mountainbiker

Post by Borisbeer »

TitaTovenaar wrote:Gisteren die monza aan gehad, persoonlijk zit hem niet zo lekker
Helm kruipt precies omhoog :-?

Heb ook een Met Veleno aangehad, de M was te klein (deed pijn aan mijn hoofd)
en de L was precies een pot (grote ronde helm :p)

vanavond eens andere winkel kijken voor bell's
Ik heb hem altijd op! Ik heb er een van Selev, zit goed en is mooi van model (hij valt niet zo breed uit aan de zijkant zoals de meeste)
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

[quote="pt3r"][
Ok vor mijn part doet iedereen wat hij wil, MAAR... op een voorwaarde, je neemt zelf de verantwoordelijkheid in geval van een ongeluk en draait zelf op voor de kosten en lichamelijke schade ten gevolge van het niet dragen van een helm.

[quote]

ieder doet idd wat ie wil... kheb ook zo'n kameraad die geen helm wilt dragen omdat nen helm te zwaar is... tja, als ge ne megagierigaard zijt en niet meer dan 6€ aan nen helm wilt geven #-o
MAAR, stel ik ga (ging, want ik rij niet meer met zo'n mannen) met hem de vaste route's in Houffa doen, en hij valt op zenne kop, wie zit er dan met de miserie denk je? Als hij valt, hij ligt daar, en hij zalt nie meer weten, maar zelf sta je daar, en kan je hulp gaan zoeken!
Pff, ik snap nog altij ni dat er kiekens zijn die geen helm dragen, een ongelukje is zéér rap gebeurt, en je moet maar 1 x verkeerd vallen om in een rolstoel terecht te komen (of zelfs nog erger!)!
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

@SNO
Toevallig geen idee of dat ongeval in een krant ofzo heeft gestaan...
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Swannie wrote:@SNO
Toevallig geen idee of dat ongeval in een krant ofzo heeft gestaan...

Wie zijn 'vrijheid' niet kan opgeven door een helm op te zetten leest best een paar keer dit nieuwsbericht.

Tak in wiel wordt 64-jarige wielertoerist fataal in Oostkamp
Een 64-jarige wielertoerist uit Oostkamp is gisteren in de namiddag om het leven gekomen na een ongeval op het jaagpad langs het Kanaal Gent-Brugge in Moerbrugge bij Oostkamp. De man ging tijdens zijn fietstocht over de kop nadat een tak tussen zijn wielen raakte.

Het was een voorbijganger die de wielertoerist vond en alarm sloeg. De man was toen al overleden aan een hoofdwonde. Het slachtoffer droeg geen fietshelm. (belga/sam)
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Toen ik op spoed in het ziekenhuis binnengebracht werd was de eerste vraag aan de ambulancier:
droeg hij een helm?

het leek mij redelijk normaal dat ik een helm ophad,
ik lag op de brancard met knie/scheenbeen bescherming aan ;)
Post Reply