Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Sifaka
Mountainbiker

Post by Sifaka »

Ik ga altijd met de fiets naar het werk, weer of geen weer. Nu ja, ik heb dan ook geen rijbewijs en geen auto :roll: Het is maar 4km dus is de fiets zowieso het gemakkelijktst.
Mijn andere verplaatsingen doe ik bijna allemaal met de fiets, als je in Gent woont is dat het snelst en het gemakkelijkst. En nog goedkoop ook natuurlijk :D
En het geld dat ik uitspaar op nen auto gaat uiteraard naar... mijn fietsen :D
karlh
Mountainbiker

Post by karlh »

Frens, tja jongen als je (zoals ik) alle dagen met de MTB naar het werk rijd, begin je dit toch snel te missen. De stilte 's morgens, de opgaande zon, het ontstressen 's avonds naar huis ... :-({|= ; je bent snel verslaafd. Regen en/of koude houden mij niet meer tegen ! Enkel nog de sneeuw. :evil:
Ik prefereer toch om in de zomer te rijden. 8)
Als je -zoals de laatste dagen- 's morgens om 06h30 tegen de wind in moet rijden en dan nog vrieskoude, dan moet je (ik) karakter hebben. Maar ik denk dat de meeste MTB'er wel karakter hebben. :lol: :P
spilliespeedy
Mountainbiker
Location: gary fisher hoo koo e koo / specialized carve comp 29er

Post by spilliespeedy »

nieuw voornemen van volgend jaar is met fiets naar werk

Dus vanaf 5 januari met fiets naar werk 17 op en 17 af dus 34km per dag
Toch proberen om elke werkdag te gaan, want fietsvergoeding loopt inderdaad goed op 0.15euro. das goede 5 euro den dag.

Nadeel zijn mijn werkuren van 12.30 tot ongeveer 20.30 a 21.00
dus s avonds nachtverlichting nodig, die ga ik dit weekend kopen.

150km de week is goede opwarming voor de tt's in het weekend :D

Reken uit op jaarbasis en we komen aan ongeveer 10.000km (word beetje streefdoel)
Nico Wils
Mountainbiker

Post by Nico Wils »

Meestal rij ik dagelijks naar mijn werk, 25km heen en nog eens 25km terug en dit 6x/week, Op maandag niet, want dan moet ik van dienst wisselen en heb ik te weining rust. :P
Bmweke
Mountainbiker

Post by Bmweke »

ni te vergeten spilliespeedy uw vergoeding...
die kunde dan terug in uw vloke steken

5 euro per dag aan +- 20 dagen de week
das 100 euro per maand
das 1200 euro per jaar

daar hebde aliet voor hé
Nullius
Mountainbiker

Post by Nullius »

Ik zou zeggen, geef die studentjes die met de fiets gaan ook een vergoeding :D
Elke dag zo'n 9-10km per dag ... niet veel, maar met zo'n ouwe fiets van anderhalf ton die helemaal ni vooruitgaat met toch steeds weer tegenwind is het toch iets =P~

Maar sporten doe ik wel genoeg normaal (nu met examens niet :evil:), dus daar doe ik het niet voor. T'is gewoon dom om voor 4-5km de bus ofzo te pakke. Enkel wel rot als het regent ... heel de voormiddag met natte broek :evil:
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Ik woon op een 20-tal km van Brussel, waar ik werk. Geregeld ging ik met de MTB naar het werk. Gratis training en betaalde kilometers. Ook leuk om sneller dan met de wagen de 20 km af te haspelen. Het is wel echt gevaarlijk in het centrum, vroeg of laat word je omvergereden. :(

Ook de kledingsproblemen (kostuum) en douche en omkleden zijn niet altijd evident.

Waar ik nu werk is er geen veilige fietsstalling of douche, toch spijtig, en dat voor de FOD Mobiliteit en Vervoer. [-X
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

ik zou graag met de fiets naar mijn werk gaan, is +- 30km rijden enkele afstand...

probleem is echter dat ik in ploegen werk:
vroegen:
ma - do --> 5.15u - 13.30u
vrij --> 5.15 - 12.15

laten:
ma - do --> 13.30 - 21.30u
vrij --> 12.15 - 19u

enige da dus overblijft voor mij is de vrijdag (soms eens heel de week als het goed weer is) + alleen in de laten + alleen van april tot eind september.... ken iemand die op 1km van mij woont en da ook zou doen...

maar om iedere dag alleen en altijd 1 keer, hetzij 's morgens, hetzij 'savonds, in volledige donker naar mijn werk te rijden, da zie ik niet echt zitten... voor de vroegen zouk dan al om 3u45 moeten vertrekken................... en bij de laten zou ik altijd maar thuis zijn om kwart voor 11...

sneller dan de wagen zal ik alleszins nie zijn, want nu ben ik op ongeveer 25min op mijn werk...

mijn vakantiejob deed ik wel volledig met de fiets, 10km enkel, was 's zomers en werkte in de nacht, dus 's avonds rond 21u vertrekken, nog ideale temperatuur... en 's morgens om 6u terug naar huis, opkomend zonneke... zalig gewoon om zo den dag te starten... in korte broek en tshirtje op het gemak naar huis bollen...
ward
Mountainbiker

Post by ward »

dagelijks 5 km naar school en trug
weer of geen weer k moet er door
vaast
Mountainbiker

Post by vaast »

Bmweke wrote:....
5 euro per dag aan +- 20 dagen de week
....
Kan je de dagen van de week eens opnoemen? :wink: