16/12/07 De Hel van Kasterlee (duathlon)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

Zandbijterke wrote:nog een vraagske ... ze spreken op de site over het feit dat je tijdens de fietsproef van mtb mag verwisselen ... nu had ik begrepen dat we tijdens het fietsen niet meer aan de sporthal passeren maar telkens aan de "mast" de rondes hervatten? Is er dan afspuitmogelijkheid voorzien aan de Mast ook of zie ik dat verkeerd? Want wat zou het nut zin om van fiets te veranderen als je begeleiders hem niet kunnen afspuiten? Of is het de bedoeling dat zij dan telkens naar de sporthal terugkeren? Wordt er trouwens van fiets gewisseld door de kandidaten?
Vorig jaar kon je je fiets laten afspuiten (in Lichtaart) voorbij het ergste stuk zodat je de rest van de ronde toch een beetje kraakvrij kon rijden. Ge kunt dan ook uwe fiets laten nakijken of eventueel herstellen.
Dat werd toen allemaal georganiseerd door ne fietsenmaker van de buurt.
Nu weet ik wel niet of ze dit nog gaan doen.
Aan de Mast stond vorig jaar ook iemand maar heb al opgevangen dat die mensen dan juist op verlof zijn en niet iedereen is zo happig om heel den dag fietsen staan af te spuiten.

Als ge iemand hebt die elke ronde naar de sporthal kan fietsen om hem daar af te spuiten is dat ook wel goed te doen. Van de Mast naar de sporthal is ongeveer 1 kilometer. Dus tijd genoeg.
kinse
Mountainbiker

Post by kinse »

iets voor volgend jaar mss :bounce:
'T groot mes
Mountainbiker
Location: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,

Post by 'T groot mes »

kan de vaste vork in mijn bike of beter mijn verende vork laten zitten?
kfcdenbiker
Mountainbiker

Post by kfcdenbiker »

'T groot mes wrote:kan de vaste vork in mijn bike of beter mijn verende vork laten zitten?
ik zou toch maar een verende nemen anders gaat uw rug serieus pijn doen denk ik en als ge dan aan de 30 km lopen begint dan zult ge het zeker moeten bekopen.(das natuurlijk mijn idee héé)

groetjes
Zandbijterke
Mountainbiker

Post by Zandbijterke »

Heb gisteren meegedaan aan de duathlon van Reusel (Nederland). Volgens mij kon je het parcours toch wel een beetje vergelijken met dat van Kasterlee, het had dus de voorbije week daar ook goed geregend met alle gevolgen voor het parcours vandien! In het slijk ploeteren vanaf de eerste meter ... Het was 15km lopen, dan 60km mtb'en en nog eens 7,5km lopen ... iets bescheidener dan Kasterlee maar het kan toch al tellen! De eerste 15 lopen verliep zeer vlot, zodat ik iets te onstuimig aan het fietsen ben begonnen ... in ronde 3 moest ik noodgedwongen wat gas terug nemen en in ronde 4 kwam ik terug tot mijn positieven. Wel een wreed hongergevoel...de bevoorrading was wat povertjes ! De afsluitende 7,5km lopen vielen dan wel weer terug mee. Dist alles gedaan in een tijd van 4u53. Ik was content, weet na wat me te doen staat in Kasterlee ... temporiseren !!!

Ik heb gereden met een C'dale Rush en was zeer blij dat ik wat extra comfort had daardoor, het is al zwaar genoeg op zich dat je het voor jezelf zo gemakkelijk mogelijk moet maken ... in Kasterlee rijd ik zeker ook op men fully. Ik weet wel dat je zulk parcours kunt afvlammen met een vaste vork of hardtail, heb ik trouwens 2 weken geleden gedaan tijdens de training maar zoals reeds gezegd elke vorm van extra comfort is zeker welkom !!!
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

Ben gisteren ook gestart in Reusel maar ben na het mtb gestopt.
k' Dacht dat men voor 16u30 aan de laatste loopronde moest beginnen en dat haalde ik niet meer. :(
Gevolg: motivatie daalde onder nul tijdens mijne 3de en 4de fietsronde.
Vond het fietsparcours wel zwaar. Precies dat ze constant uw remmen dicht knepen. Had maar een gemiddelde van 16,8 (dat zegt genoeg zeker).
Achteraf gezien zou ik het nog wel gehaald hebben daar we om 17u nog mochten starten met lopen maar........... ik ben de laatste 4 km over de baan naar binnen gereden dus............ ](*,)
Soit dat is weeral een les voor de volgende keer zeker. Vooraf beter inlichten.

Persoonlijk vind ik Kasterlee dan een minder zwaar parcours,............maar ja, het zal weeral veel van t weer afhangen natuurlijk.
kfcdenbiker
Mountainbiker

Post by kfcdenbiker »

Griet wrote:Ben gisteren ook gestart in Reusel maar ben na het mtb gestopt.
k' Dacht dat men voor 16u30 aan de laatste loopronde moest beginnen en dat haalde ik niet meer. :(
Vond het fietsparcours wel zwaar. Precies dat ze constant uw remmen dicht knepen. Had maar een gemiddelde van 16,8 (dat zegt genoeg zeker).
Achteraf gezien zou ik het nog wel gehaald hebben daar we om 17u nog mochten starten met lopen maar........... ik ben de laatste 4 km over de baan naar binnen gereden dus............ ](*,)

Persoonlijk vind ik Kasterlee dan een minder zwaar
parcours,............maar ja, het zal weeral veel van t weer afhangen natuurlijk.
grietje je bent niet alleen want mijn collega helleganger heeft de laatste 3.5 km ook niet meer mogen lopen en die zat gisteren ook nog in zak en as.het is toch wel raar dat er 4 ronden moeten gefietst worden dat er de derde altijd problemen komen ,ook in mijn geval of zit dit int kopke.
ik was zondag afgezakt naar grobbendonk waar er heel wat minder kilometers moesten gedaan worden maar het was ook wel zwaar geweest.
en nu zondag staat er de halve marathon op het program dus deze week zo goed als alleen lopen en volgende week een fietsweek,dan nog een dikke week hard trainen en dan moeten we zien dat we stillekes bezig blijven.
daarna komt de helllllll
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

kfcdenbiker wrote:
Griet wrote:Ben gisteren ook gestart in Reusel maar ben na het mtb gestopt.

Persoonlijk vind ik Kasterlee dan een minder zwaar
parcours,............maar ja, het zal weeral veel van t weer afhangen natuurlijk.
grietje je bent niet alleen want mijn collega helleganger heeft de laatste 3.5 km ook niet meer mogen lopen en die zat gisteren ook nog in zak en as.het is toch wel raar dat er 4 ronden moeten gefietst worden dat er de derde altijd problemen komen ,ook in mijn geval of zit dit int kopke.
ik was zondag afgezakt naar grobbendonk waar er heel wat minder kilometers moesten gedaan worden maar het was ook wel zwaar geweest.
en nu zondag staat er de halve marathon op het program dus deze week zo goed als alleen lopen en volgende week een fietsweek,dan nog een dikke week hard trainen en dan moeten we zien dat we stillekes bezig blijven.
daarna komt de helllllll
Alléé dan zat er toch nog ene in zak en as na Reusel, was ik toch niet de enige.
En van dië derde ronde is inderdaad waar, vorig jaar tijdens de hel had ik het ook het moeilijkste met dië derde ronde. Wetende dat je dan nog maar in den helft zit maakt het psychologisch zwaar.
Dus inderdaad ..............dat koppeke hé.

Volgend jaar zoek ik toch ook naar Grobbendonk te gaan. Al zeker meer starters dan in Reusel. Moet ge niet constant alleen rijden.

Voor zondag staat er bij mij ook de halve marathon op 't programma.
Dus tot zondag dan zekers
'T groot mes
Mountainbiker
Location: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,

Post by 'T groot mes »

dju voorniets getraind binnen 14 dagen beginnen we al met onze verbouwingen het zal dus voor een volgende keer zijn [-o< alez dju niet echt want ben eigenljk blij dat we kunne starten.
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

Nog 27 dagen, 21uur en 10min. :bounce: :bounce: :bounce:
Post Reply