10/11 en 11/11/07 Wervik
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- the grandmaster
- Mountainbiker
kamphzwein
Post by the grandmaster »
Wervik had vorig jaar 1277 dlns.
T beste is eigenlijk starten rond 9u30, 10u. Dan zijn de meeste 'atleten' al weg. Alhoewel ge daar eigenlijk nie zoveel last van zult hebben, want tot aan de eerste controle zitten er nie zo veel single-tracks in.
T beste is eigenlijk starten rond 9u30, 10u. Dan zijn de meeste 'atleten' al weg. Alhoewel ge daar eigenlijk nie zoveel last van zult hebben, want tot aan de eerste controle zitten er nie zo veel single-tracks in.
och kampvarken, wie kijkt daar nu naar. Ik weet uit ervaring dat wervik de moeite is. Bij het nakijken naar quotering van parcours scoren die gasten en gastinnen echt hoog. Dat je opzij gaat voor snellere waar je kunt, is goed en ergens de charme van zulke tochten. Ik ben ook begonnen met velen moeten voorlaten en nu moet ik er nog steeds voorlaten. Als ik kan, doe ik dat en wordt meestal op een bedankt beloond. Als het niet kan, moeten ze maar even wachten.
Maar als je tochten zoals deze daarvoor zou vermijden, doe je jezelf als mtb'er tekort. Dus gene zever, gewoon afkomen en iedereen hier zal met plezier een beetje trager rijden (als het niet omgekeerd is
).
Maar als je tochten zoals deze daarvoor zou vermijden, doe je jezelf als mtb'er tekort. Dus gene zever, gewoon afkomen en iedereen hier zal met plezier een beetje trager rijden (als het niet omgekeerd is
- kampfschwein
- Mountainbiker
Post by kampfschwein »
Ok Vommie,
Gebt me overtuigd. Tis waar ik krijg meermaals een dankwoordje als ik opzij ga. MTB'ers zijn vriendelijke mensen.
Ik ook trouwens.
Allé, ik kijk er al naar uit, maar weet nog niet of het zaterdag of zondag zal worden.
Hopelijk waait het niet te hard want ze geven toch slecht weer uit, maar ja dat houdt ons ook niet tegen é, MTB'n door weer en wind.
Gebt me overtuigd. Tis waar ik krijg meermaals een dankwoordje als ik opzij ga. MTB'ers zijn vriendelijke mensen.
Allé, ik kijk er al naar uit, maar weet nog niet of het zaterdag of zondag zal worden.
Hopelijk waait het niet te hard want ze geven toch slecht weer uit, maar ja dat houdt ons ook niet tegen é, MTB'n door weer en wind.
- raketwomanFIE
- Mountainbiker
- veeteeteetje
- Kerstman
Re: kamphzwein
Post by veeteeteetje »
En dat was dan nog op 1 dag!!!!Ik denk dat het nu veel meer verspreid zal zitten met de zaterdag en de zondag.Het voordeel is ook dat jullie 75 km MTB plezier hebben,dus kan het parcours heel veel bikers hebben.the grandmaster wrote:Wervik had vorig jaar 1277 dlns.
Ik denk dat jullie over het hele weekend wel eens de kaap van de 2000 zullen halen.Maar dan mag het weer wel niet te (heel) slecht zijn,hé.
Hoedanook de raketmannen en hun toertocht staan in het MTB-milieu heel hoog aangeschreven qua organisatie,parcours,bepijling,bevoorraddingen,....dus deze moet meer dan een aanrader zijn!!!!!
Aan ikke nu
- raketwomanFIE
- Mountainbiker
Post by raketwomanFIE »
veeteeteetje bedankt voor zoveel LOF, ge zult dan ook met open armen ontvangen worden onze organisatie doet dan ook zijn uiterste best om jullie te verwennen dit niet alleen op fietsgebied al blijft deze onze priotiteit!
maar ook onze vele sponsors NOYEZ,VERSLUYS,UTOPIA, en de zovele andere die ons steeds opnieuw steunen...
ook de vele leden die daar een handje toesteken dit is niet het werk van 1 man maar de goede wil van de raketmannen himselfs
soms zeggen we niet genoeg DANKU DANKU DANKU ook u die hier deze goede mond aan mond reclame komt verspreiden

maar ook onze vele sponsors NOYEZ,VERSLUYS,UTOPIA, en de zovele andere die ons steeds opnieuw steunen...
ook de vele leden die daar een handje toesteken dit is niet het werk van 1 man maar de goede wil van de raketmannen himselfs
soms zeggen we niet genoeg DANKU DANKU DANKU ook u die hier deze goede mond aan mond reclame komt verspreiden
- the grandmaster
- Mountainbiker
Nog enkele nuttige tips voor wie naar Wervik komt...
Post by the grandmaster »
De weersomstandigheden zullen onze tocht waarschijnlijk iets zwaarder maken, dan hij is, daarom volgende nuttige info voor wie vastbesloten is Wervik te rijden.
De eerste 15 km van de tocht zijn licht-hellend, tot aan de eerste controle.
Daar splitst de 32km zich af van de rest, en doet nog een lus om Wervik aan de Belgische kant, met nog één noemenswaardige lange klim.
De 55km trekt verder Frankrijk in, maar krijgt voor de rest een nagenoeg vlak parcours, over (tot op vandaag) goed berijdbare off-road stukken.
De 79km tenslotte, splitst zich af aan de tweede bevoorradingspost, en doet nog een lus, richting Ploegsteert van 24km. Daar we hier balanceren op de grens met het heuvelland, sluipen er wat 'valse' klimmetjes in het parcours. Op deze afstand, zitten er ook enkele off-road stukken, die al iets vettiger kunnen liggen. Maar der zit ook een stuk van een drietal km asfalt in, waar ge kunt recupereren.
Hieronder de 'echte' kilometers, en de bevoorradingen
32 km : bevoorrading na 14,5km.
55 km : bevoorrading na 14,5 en 32,5km.
79,5 km : bevoorrading na 14,5km, de 2de na 32,5km, de 3de na 58km.
(de 2de en 3de controle zijn op dezelfde plaats, nl.de speedwaypiste van Waasten)
Als de weerberichten kloppen(windkracht 6 ??), dan zou de wind schuin tegen moeten zitten op het eerste deel van het parcours, eens over de helft, schuin in het voordeel.
Niet te geweldig beginnen, is hier dus de boodschap.
Succes!
De eerste 15 km van de tocht zijn licht-hellend, tot aan de eerste controle.
Daar splitst de 32km zich af van de rest, en doet nog een lus om Wervik aan de Belgische kant, met nog één noemenswaardige lange klim.
De 55km trekt verder Frankrijk in, maar krijgt voor de rest een nagenoeg vlak parcours, over (tot op vandaag) goed berijdbare off-road stukken.
De 79km tenslotte, splitst zich af aan de tweede bevoorradingspost, en doet nog een lus, richting Ploegsteert van 24km. Daar we hier balanceren op de grens met het heuvelland, sluipen er wat 'valse' klimmetjes in het parcours. Op deze afstand, zitten er ook enkele off-road stukken, die al iets vettiger kunnen liggen. Maar der zit ook een stuk van een drietal km asfalt in, waar ge kunt recupereren.
Hieronder de 'echte' kilometers, en de bevoorradingen
32 km : bevoorrading na 14,5km.
55 km : bevoorrading na 14,5 en 32,5km.
79,5 km : bevoorrading na 14,5km, de 2de na 32,5km, de 3de na 58km.
(de 2de en 3de controle zijn op dezelfde plaats, nl.de speedwaypiste van Waasten)
Als de weerberichten kloppen(windkracht 6 ??), dan zou de wind schuin tegen moeten zitten op het eerste deel van het parcours, eens over de helft, schuin in het voordeel.
Niet te geweldig beginnen, is hier dus de boodschap.
Succes!
[quote="Welke afstand zouden jullie mij aanraden, 30 of 50 want ik weet ni echt hoe lastig de parcours zijn...[/quote]
Qua parcours vond ik het de vorige jaren toch vrij lastig.
Verleden jaar had ik een breuk aan de achterpat(te veel geforceerd de derrailleur door me) En het jaar er voor Was het de 2e keer dat ik een VTT reed en khad et vrij lastig toen.
Maar zeker af komen laat er niet van af schrikken prachtige toch gewoon!!!!
Deze kan en mag je niet missen!
Qua parcours vond ik het de vorige jaren toch vrij lastig.
Verleden jaar had ik een breuk aan de achterpat(te veel geforceerd de derrailleur door me) En het jaar er voor Was het de 2e keer dat ik een VTT reed en khad et vrij lastig toen.
Maar zeker af komen laat er niet van af schrikken prachtige toch gewoon!!!!
Deze kan en mag je niet missen!