Elke maand is er een mooi aanbod aan toertochten. Op het forum wordt je op voorhand warm gemaakt met de voorbeschouwingen en achteraf vinden we ieders verhaal en gevoel over de gereden toertocht.
Wat maakt voor jou een goede toertocht ? Dit zal ongetwijfeld voor ieder anders zijn. De ene is een sportieveling, de andere een genieter. Maar als iedereen dezelfde toer heeft gereden, wat blijft jou meestal bij ?? De ideale tourtocht is de combinatie van alle factoren, maar voor jou ligt de nadruk op :
Wat maakt een goede toertocht ?
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
C a s r a n
- Mountainbiker
Post by C a s r a n »
Toertochten zijn voor mij trainingstochten, waarop ik me amuseer en een stukje landschap leer kennen (of vaak door bossen rijd die anders afgesloten blijven).
Belangrijkste daarbij is het parcours: wat singletrack, af en toe technisch, geen pure modderbrij maar liefst droog in bossen... en dat betekent niet sowieso een super moeilijkheidsgraad. Goede bepijling is een must, en wat exra bordjes die op voorhand wat passages aankondigen (of de technische zones aftellen) is een leuk extra. Bevoorradingen hoeven voor mij geen copieuze maaltijden te zijn: ze zijn leuk, maar ik zou zelfs tochten doen zonder bevoorrading.
Belangrijkste daarbij is het parcours: wat singletrack, af en toe technisch, geen pure modderbrij maar liefst droog in bossen... en dat betekent niet sowieso een super moeilijkheidsgraad. Goede bepijling is een must, en wat exra bordjes die op voorhand wat passages aankondigen (of de technische zones aftellen) is een leuk extra. Bevoorradingen hoeven voor mij geen copieuze maaltijden te zijn: ze zijn leuk, maar ik zou zelfs tochten doen zonder bevoorrading.
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Ik kan mij eigenlijk volledig bij Kawa aansluiten.
Als het parcours en de bepijling goed is, is de TT bij mij al voor 90% geslaagd. Een 7-gangen bevoorrading is mooi meegenomen, maar voor mij zeker niet nodig. We komen tenslotte om 2-3u te rijden en we staan slechts 10 minuutjes stil.
Douchen doe ik zelfs nooit bij een TT, ik was mij altijd aan de auto.
Idem voor de bikewash.
Als het parcours en de bepijling goed is, is de TT bij mij al voor 90% geslaagd. Een 7-gangen bevoorrading is mooi meegenomen, maar voor mij zeker niet nodig. We komen tenslotte om 2-3u te rijden en we staan slechts 10 minuutjes stil.
Douchen doe ik zelfs nooit bij een TT, ik was mij altijd aan de auto.
Idem voor de bikewash.
- superschoep
- Mountainbiker
- Location: Canyon cfsl 8.9,merida tfs900, planet-x road bike, planet-x stealth TT-bike
Ik douche me liever op 't gemak thuis ipv in een groepsdouche en kleedkamers die vol modder liggen van de eerste klanten.daelman wrote:straf dat niemand douches belangrijk vind. ik heb toch graag een lekker doucheke achteraf. niet te koud en geen hogedruk. (we hebben al wat meegemaakt) al is het maar voor een kattenwaske en achteraf thuis fatsoenlijk douchen.
Dan ben ik ook zeker dat ik warm water heb en hoef ik dat niet te ondervinden op het moment dat ik in mijn adamskostuum een poging ga doen...