Nonkie is nen verstandige mens.nonkie wrote:jongens toch al da gezaag![]()
![]()
ge hebt dan ne keer veel off-road is het dan weer nie goe. 't is dan weer te plat of te nat.
awel voor mij was dit een zeer geslaagde tocht met veel schone stroken die ik niet kende. er zijn al genoeg tochten in de streek die 125 keren de kluis op en af doen. dit was eens iets anders en volgens mijn bescheiden mening zeer geslaagt![]()
.
@archie en co mij zie je zeker terug volgend jaar.
ps: dat mountainbiken een zomersport is da is bull-shit. dit verklaart dan het overaanbod vtt's in de winter en de hogere deelnemersaantallen in de winter. voor diegene dat het te vuil vinden, stop met zagen en klagen of kies een andere hobby in de winter.
04/11/07 Amougies
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- long fellow
- Junior redactielid
- Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp
Post by long fellow »
Toch vond 'k de vorige edities ook aangenamer om te biken, vond 'k iets speciaals hebben. Deze keer dus wat minder, die vele lange veldwegen af dan niet half verhard hoeven niet echt in de buurt van Kluisbergen, die hebben we thuis meer dan genoeg
. Die 1e klim vond 'k wel geslaagd, daarna had 'k al direct hoge verwachtingen voor de rest van 't parcours, maar 't duurde wat lang alvorens we ons nog 's konden uitleven .......Ondertussen wel tijd gehad om 'n paar fotokes te nemen.....
- nebraz
- Mountainbiker
Wij hebben ons heel goed geamuseerd en vonden het een schitterende tocht.
Ik kan zeker begrijpen dat mensen kritiek hebben op het vlakke gedeelte van de tocht want waarom kom je tot in Amougies? Voor de heuveltjes natuurlijk. Maar het werd wel op voorhand aangekondigd dus vind ik ook dat het geklaag achteraf onterecht is. Er waren alternatieven.
Ik heb mij meer gestoord aan het gebleit en gemekker van sommigen dan aan het parcour zelf.
De organisatie wou het parcour eens anders maken om voor afwisseling te zorgen maar daar vraagt niemand naar met uitzondering van de locals.
(Je kunt er zo de commentaren uithalen van de mensen die in die streek wonen.)
Ik hoop dan ook dat ze het daar hebben begrepen.
Voor de rest was dit een organisatie om duimen en vingers van af te likken.
Prima bikewash en brilwash op de bevoorrading
Op de tweede bevoorrading een uitgebreidde werkstand waar mijn ketting terug in orde werd gezet. De bewaakte (gratis) fietsenstalling was ook dik in orde en de inrichting van den aprés was dat ook.
Bedankt Amougies en tot volgend jaar want ik ben zeker dat jullie met het commentaar rekening zullen houden.

Ik kan zeker begrijpen dat mensen kritiek hebben op het vlakke gedeelte van de tocht want waarom kom je tot in Amougies? Voor de heuveltjes natuurlijk. Maar het werd wel op voorhand aangekondigd dus vind ik ook dat het geklaag achteraf onterecht is. Er waren alternatieven.
Ik heb mij meer gestoord aan het gebleit en gemekker van sommigen dan aan het parcour zelf.
De organisatie wou het parcour eens anders maken om voor afwisseling te zorgen maar daar vraagt niemand naar met uitzondering van de locals.
(Je kunt er zo de commentaren uithalen van de mensen die in die streek wonen.)
Ik hoop dan ook dat ze het daar hebben begrepen.
Voor de rest was dit een organisatie om duimen en vingers van af te likken.
Prima bikewash en brilwash op de bevoorrading
Op de tweede bevoorrading een uitgebreidde werkstand waar mijn ketting terug in orde werd gezet. De bewaakte (gratis) fietsenstalling was ook dik in orde en de inrichting van den aprés was dat ook.
Bedankt Amougies en tot volgend jaar want ik ben zeker dat jullie met het commentaar rekening zullen houden.
- Fish
- Mountainbiker
Ok ok, ik heb het begrepen. Ik zit hier op een forum met voornamelijk rijders van winterse veldtoertochten. Ik wou alleen op een beleefde manier een oplossing aankaarten(omleidingskes rond vuile passages zoals ik elders ook al omleidingen rond technische zones zag).
Ik zie aan de agressieve antwoorden van sommigen dat dat hier niet mogelijk is. Dus voor mij houdt de discussie hier dan op.
Wat betreft het feit dat mtb oorspronkelijk een zomersport is, wil ik gerust op een andere plaats een topic opgestart zien.
Ik zie aan de agressieve antwoorden van sommigen dat dat hier niet mogelijk is. Dus voor mij houdt de discussie hier dan op.
Wat betreft het feit dat mtb oorspronkelijk een zomersport is, wil ik gerust op een andere plaats een topic opgestart zien.
- nebraz
- Mountainbiker
Wat is dan technisch en wat niet. Als ik je hoor spreken over de strook in orroir vind ik het overdreven want ik denk dat meer dan de helft van de deelnemers daar zonder al teveel moeite over hebben gereden. Of wil je overal de mogelijkheid hebben om op het asfalt te rijden?Fish wrote:Ok ok, ik heb het begrepen. Ik zit hier op een forum met voornamelijk rijders van winterse veldtoertochten. Ik wou alleen op een beleefde manier een oplossing aankaarten(omleidingskes rond vuile passages zoals ik elders ook al omleidingen rond technische zones zag).
Wat voor de één technisch is is voor de ander een gewone passage dat wel maar overdrijf daar nu ook niet mee.
Dat je op het forum zit met rijders van winterse veldtoertochten klopt ook voor geen meter. De meeste hier op het forum rijden in de zomer ook.
aggresieve antwoorden? de meeste "mountainbiken" graag en als er enkele kwieten zijn die niet door een stuk als orroir willen rijden dan kunnen ze beter een andere hobby zoeken ipv organisatoren ertoe te overhalen om van mtb-tochten een janetten-festijn te maken. Gelukkig zijn er nog genoeg die houden van deze sport en niet bang zijn van een plas en wat modder.
- archie bunker
- Mountainbiker
Post by archie bunker »
Moet u teleurstellen. Ben onmiddellijk na uw telefoontje in de zaal (waar nog redelijk wat volk aanwezig was) gaan kijken maar heb uw helm niet gevonden.tobi wrote:Kben wel mijn helm vergeten
Kheb gebeld naar de pech dienst en zij zeiden dak het moest op het forum zetten en vragen naar archie bunker.
Archie bunker, heb jij mijn helm gezien ?
Zilverkleurige helm van bell ...
Khoop dak em zo mss nog zou trg vinden
Alvast bedankt voor de moeite
Gegroet, Tobi
@ het koppel uit Gent die laatst binnengekomen zijn : iemand van julie heeft een handschoen laten liggen. Indien ge met ons contact opneemt dan bezorgen wij die handschoen wel per post terug.
- montenbaiker
- Mountainbiker
Post by montenbaiker »
euh, ik dacht dat iedereen hier z'n mening mocht hebben,... zo'n reactie en dan nog van een "junior redactielid"long fellow wrote:Fish, moeder heeft viskes gebakken, ga vlug naar huis en stopt dat gezever inake MTB smaken.Fish wrote:Mag ik jou erop wijzen dat mtb eigenlijk een zomersport is, puur mtb is voor mij dus niet door smurrie rijden maar mooie, technische singletracks bergop of bergaf. Ik had gedacht die in de buurt van de Kluisbos te vinden en inderdaad toch ook een halfuurtje fun gehad maar dat is dan ook alles. Alle respect als jij je fun vindt in door de modder ploeteren, maar niet voor mij. Daarom stelde ik ook voor om bij de slechtste stukken een omleidingske voor softies als ik te voorzien, zo is iedereen tevreden. Maar hopelijk flits ik je dan niet voorbij op de technische zones. Dat zou dan zoiets zijn als he mannen ik heb ne 4x4 maar eigenlijk kan ik er niet zo goe mee rijdenCristalix wrote: Sry voor de opmerking maar waarom koopt ge dan een mtb als ge nie door de modder wilt rijden, denk je dat het beter is om met je fiets door het zand of door stoffige, droge singeltracks te rijden? So what? Die smurie dat je bedoelt is puur mtb. Met hetgeen jij hier komt aanzetten is zo ongeveer hetzelfde als: " hé mannen ik heb een 4x4 met sperdifferentieel en mega goeie noppenbanden, hij kan echt overal door maar ik ga toch niet offroad omdat hij mss zou knn verslijten en er kan altijd iets breken en ik heb niet graag dat hij vuil is..."![]()
En ik zou niet weten waarom MTB een typische zomersport zou zijn.
ik rijd winterse duurtraining met de koersfiets..... om heerlijk te kunnen mtbiken in de zomer.....dat winters ploeteren heb ik ook een jaar of 5 gedaan, tot groot genoegen van de fietsenboer....maar iedereen is uiteraard vrij...
- archie bunker
- Mountainbiker
Post by archie bunker »
Namens de Tower Bikers bedanken wij de meer dan 1100 deelnemers voor hun deelname.
Dat onze tocht op gemengde gevoelens ging onthaald worden hadden wij wel verwacht. Ook binnen de club waren er voor- en tegenstanders bij het opmaken van deze omloop. Uiteindelijk heeft het idee om het eens anders te doen als andere jaren de doorslag gegeven. Het feit dat er veel modder lag is buiten onze wil. Het is nu eenmaal winter en de poederdroge omlopen van de laatste twee jaar waren ook uitzonderlijk voor deze tijd van het jaar.
Wij onthouden vooral de woorden van iemand van dit forum gisteren in de zaal : "'t was een supertocht maar 't mag volgend jaar weer anders".
Daar wij ieder jaar uitpakken met een volledig vernieuwde omloop moogt ge daar zeker op rekenen. Binnen enkele weken zitten wij weer samen om de basis te leggen voor onze toertocht van volgend jaar.
En dat zal een zijn met veel klimwerk.
Groetjes,
Dat onze tocht op gemengde gevoelens ging onthaald worden hadden wij wel verwacht. Ook binnen de club waren er voor- en tegenstanders bij het opmaken van deze omloop. Uiteindelijk heeft het idee om het eens anders te doen als andere jaren de doorslag gegeven. Het feit dat er veel modder lag is buiten onze wil. Het is nu eenmaal winter en de poederdroge omlopen van de laatste twee jaar waren ook uitzonderlijk voor deze tijd van het jaar.
Wij onthouden vooral de woorden van iemand van dit forum gisteren in de zaal : "'t was een supertocht maar 't mag volgend jaar weer anders".
Daar wij ieder jaar uitpakken met een volledig vernieuwde omloop moogt ge daar zeker op rekenen. Binnen enkele weken zitten wij weer samen om de basis te leggen voor onze toertocht van volgend jaar.
Groetjes,
- long fellow
- Junior redactielid
- Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp
Post by long fellow »
Das ten minste een volwassen en zeer oordeelkundig besluit.archie bunker wrote:Namens de Tower Bikers bedanken wij de meer dan 1100 deelnemers voor hun deelname.
Groetjes,
Daarmee snoeren jullie de mond van alle voor- en tegenstanders.
Over smaken valt niet te twisten, maar wat mountainbike juist zo tof maakt is dat er geen enkele sport is die een zo breed spectrum heeft aan mogelijkheden en variaties.
Daarnaast zijn we ook verknocht aan berg en dal, aan groen en modder of zand. Het hoort erbij !!!!
Nog eens bedankt en proficiat voor de totale organisatie van gisteren en de kennismaking met het andere "gezicht/landschap" van Amougies.