Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Andy
Mountainbiker

Post by Andy »

Yo, elke schooldag rij ik naar het station (zo'n 10km; enkele rit) met m'n trekking fiets (MTB zou ik nie aant station durven laten staan [-X ).
Regen of zon, zomer of winter, erdoor ga ik. 8)

Rechtstreeks naar school is jammer genoeg ietsje te ver :-?
RacScott
Mountainbiker

Post by RacScott »

Welke fiets je neemt naar je werk of school doet weinig terzake als je maar in beweging bent en die benen laat trappen. Op een zware fiets zonder versnellingen ga je zelfs meer oefening op een kortere afstand hebben. Ik neem voor de rit naar het werk mijn zwaardere MTB de Gazelle Impulse (is MTB met Y-tech frame maar toch 15.5kg).
karlh
Mountainbiker

Post by karlh »

Zomer en winter rijd ik met de fiets naar het werk.
15 km enkel dus 30 km per dag; en een fiets vergoeding dat da oplevert :
gerekend aan oude BEF (want in euro's is het al helemaal niets) krijg ik 3 BEF per kilometer dus 90 BEF per dag. :evil:
Alleen bij sneeuw, ijzel of ziekte rijd ik niet met de fiets.
Vertrek rond 06h45 en terug naar huis tss 16h00 en 16h30. In de winter is het vertrek 's morgens wel op karakter want bij slecht weer en/of vrieskoude rijd ik de ganse 15 km wind op. =D>
phille
Mountainbiker

Post by phille »

karlh wrote:en een fiets vergoeding dat da oplevert :
gerekend aan oude BEF (want in euro's is het al helemaal niets) krijg ik 3 BEF per kilometer dus 90 BEF per dag. :evil:
Kzou zeggen :-) ipv :evil: je krijgt tenminste iets, tis dan nog belastingsvrij, OK ni echt veel maar je binnenbanden zijn toch betaald !
Ik krijg helemaal NIX, tja das nog minder dan 3bfr/km :evil:
karlh
Mountainbiker

Post by karlh »

phille wrote:
karlh wrote:en een fiets vergoeding dat da oplevert :
Kzou zeggen :-) ipv :evil: je krijgt tenminste iets, tis dan nog belastingsvrij, OK ni echt veel maar je binnenbanden zijn toch betaald !
Ik krijg helemaal NIX, tja das nog minder dan 3bfr/km :evil:
'k zal er nog eens aan denken als ik het half-jaarlijkse-bedrag op mijn loonbrief aan het zoeken ben ! :D :D :D :lol:
Guest

Post by Guest »

Kurry wrote:
phille wrote:dikke vette LOL
allez, 'k zal ne keer helpen: probeer hier ne keer:

http://www.delen.be

See Ya! :wink:
De grap van het jaar, een beursmakelaar die 'delen' heet woeha !
FRENS
Mountainbiker

Post by FRENS »

FRENS wrote:ik rij een 3-tal keren per week met de bike naar het werk. Enkele rit is 30 kilometer waarvan 25 km langs het kanaal, ééntonig maar zeer veilig, kom amper een auto tegen
Na een maand onderbreking ben ik gisteren (-5°) en vandaag (-6°) terug met de fiets naar het werk gereden. Nu weet ik weer wat ik de laatste tijd gemist heb. Niets zo ontspannend dan een rustig ritje langs het kanaal. Geen drukte, geen files, prachtige zonsopgang en nadien ne lekkere warme douche, heerlijk gewoon. Lang leve ne droge winter !!
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

Ik rij 3 à 4 keer per week naar het werk, en dit met een mountainbike.
De afstand bedraagt ong. 30 km. heen en terug.
Vooral met de vroege shift is het niet altijd even gemakkelijk, omdat ik vertrek om 04:30 uur. #-o
Ik probeer er altijd wat offroad (putten van Ekeren) bij te doen als ik naar huis rij, of wat extra km. richting huis (langs Albert Kanaal).
Het is een ideale training en ik moet daar toch zijn (het werk).
In de zomer is het wel iets prettiger als in de winter, en als het echt pijpenstelen regent pak ik den otto.
univega
Mountainbiker

Post by univega »

elke dag 25 km heen en 25 km terug en dat al een 9 jaar. Gelukkig fiets ik meestal samen met een werkmakker en dat is heel wat gezelliger dan alleen.
bravho
Mountainbiker

Post by bravho »

Af en toe een ritje naar (en ook terug) het werk, 16 km enkel. Dit alleen bij droog weer en als het om recuperatie gaat. In het begin van het jaar doe ik dit ook zodat ik iets vroeger kan stoppen en dan tot het donker kan doorrijden. Meestal gebeurt alles per koersvfiets.
Post Reply