04/11/2007 Pulle

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Trekkie
Mountainbiker

Post by Trekkie »

het valt echt op dat er meer en meer jonge mtb-ers meerijden met de toertochten.Zeker blijven doen en laat jullie niet ontmoedigen door de enkele die er een persoonlijke koers van willen maken.
't Was een fantastisch parcours en op gebied van organisatie een van de beste van de streek.
Wat die wandelaars betreft, er zaten er ook bij die de bikers nauwlijks plaats lieten en er was zelfs een groepke dat serieus brulde naar ons.
Diene mens blafte harder dan den hond die bij hem was. :-)
sparkx
Mountainbiker

Post by sparkx »

Hij bedoelde dus ook weldegelijk een cyclocross fiets
sparkx schreef:
Quote:
En aan de mannen die niet naar huis mogen als ze geen hoog gemiddelde halen:BLIJF THUIS!!!!!!!

Ik heb er vandaag horen zeggen, ze moesten da verbieden die koersfietsen hier.
Ik ga geen discussie in gang zetten maar dit moet me even van het hart.
Als er daar waar er ruimte is wordt voorbij gestoken, en je zegt dan nog vriendelijk langs welke kant en ook als er kinderen in de buurt zijn en je steekt ze op een normale manier voorbij gaat ,dus niet tegen 30 per uur, waar zit dan het probleem met mensen die sneller rijden, zowel mtb'er als cyclocrosser. Voel me op de verschillende toertochten meer en meer geviseerd.
Pordoi
Mountainbiker

Post by Pordoi »

Het is inderdaad niet het soort fiets die het hem doet. Maar zij die persé hard willen rijden waarom doen ze niet mee met wedstrijden. Daar gaat het erom om zo snel mogelijk te rijden. Maar ja daar zullen ze misschien maar 1 of 2 ronden mogen meerijden en dat uit koers gezet worden.

MTB-ers heb respect voor wie er voor jullie rijd, neem ook eens even de tijd om naar die mooie natuur te kijken waar jullie doorvlammen. Ik zit er niet mee in om achter zo'n kleine gast te rijden. Heb je die kleine gast gezien :roll: van een jaar of 5 en dat meisje met haar blonde lokken van een jaar of 7. Ik ben ze al op verschillende toertochten tegen gekomen. PROFICIAT VOOR HEN EN HUN OUDERS. Ik heb meer bewondering voor die youngsters =D> dan voor die Gasten die alleen vooruit willen gaan te koste van alles. [-X

Als je in Hamme de TT rijdt krijg je een startnummer, ik had de indruk dat er dan meer respect getoond werd omdat de organisatoren dan wisten wie er met een bepaald nummer reed.
Waarom kan dar niet hier in de Kempen.
dirty
Mountainbiker

Post by dirty »

Proficiat voor de organisatoren =D> ,wij komen volgend jaar weer terug !

Ik heb trouwens vandaag aan de bevoorrading Geert Omloop gezien ,de profrenner van Jartazi met een cyclocrossfiets.

Wat betreft het mtb'en ,ik denk dat de meeste jeugd tegenwoordig een mtb heeft en eerder daar voor kiest dan het vervelende koersfiets rijden op zondag (mss een uitstervend ras).
Bekijk eens de deelnemersouderdom op een fietstocht op de weg en ga dan eens kijken in het mtb circuit 't zal wel een groot leeftijdsverschil zijn !

Alhoewel ik vroeger ook een cyclotoerist was , kies ik nu uitsluitend voor een tochtje met de mtb op eigen tempo en geniet van de natuur onderweg :wink: .
Fitte
Mountainbiker

Post by Fitte »

Leppe, als ik het goed voor heb is die kleine gast en dat meisje de familie Vijgen, het is zoals je zegt ............ je komt ze samen met hun ouders op veel TT tegen, ook tegengekomen in Niel en Bazel.
Het doet inderdaad deugd om zo'n jonge gastjes te zien rijden en als je eventjes moet wachten om ze voorbij te kunnen steken ........... dan genieten we toch eventjes van de natuur en de streek die soms verassingen kan meebrengen als je niet uit de streek bent.
Als ik hierdoor enkele minuten later toekom, geen probleem .... maar het probleem is meestal die "laagvliegers" die geen tijd hebben om die jonge gastjes te laten genieten van hun tocht.

Op de tocht ook aan de bevoorading gezien .......... Dave Bruylandts en Arne Daelemans.

Zoals de vorige commentaren het zeggen, de tocht was prachtig.
Volgend jaar kom ik zeker terug ............. bij leven en welzijn.
franske323
Mountainbiker

Post by franske323 »

jongens ik maak me soms druk in die zever over laagvliegers en cyclocrossers die jullie maken.

wij proberen ook steeds het tempo hoog te houden daar gaan we tenslotte voor fietsen . maar dit doen we zeker niet ten koste van anderen hun plezier en veiligheid ik heb al heel dikwijls opgemerkt dat de jongens die (op een serieuze manier) voorbij gestoken worden ook ten onrechte roepen en schelden(mischien omdat ze niet kunnen verdragen dat ze voorbij gestoken worden). wij zijn steeds voor 8 u weg aan het vertrek en hinderen zo dus niemand.
ps. mannen van V Mampay kmoet zeggen dat jullie tocht weer dik in orde was zelden is het zo goed afgepijld 11/10 krijgen jullie v de mannen v Martens.

we zijn hier volgend jaar zeker terug.
Post Reply