Jeet mannekes,
Schoon tochtje. Misschien een lang stuk plat maar dan wel 90% offroad. Da er sommige zeggen dat er iedere week 10 gelijkaardige zijn is serieus overdreven. Sommige mensen kraken een tocht serieus af terwijl deze organisatie toch top was. Heb velen gezien die op het einde toch serieus dood zaten dus mogen ze blij geweest zijn da er een groot stuk vlak parkoers in zat.
grtz
buzze
04/11/07 Amougies
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: schonen tocht.
't Is niet het hoog percentage off-road dat een tocht mooi maakt. Het is wat je met verharde en onverharde weg doet. Je kan best een klim op verharde weg aanbieden om daarna een leuke off-road afdaling te voorzien. Je kan verharde weg inlassen als recuperatie-stuk tussen twee lastige off-road gedeeltes. Een juiste combinatie van ondergond en niveauverschil maakt een goed parcours. De vorige jaren was dat in Amougies perfectie, en dat is wat velen, ook mijzelf, nu tegenvalt.buzze wrote:Jeet mannekes,
Schoon tochtje. Misschien een lang stuk plat maar dan wel 90% offroad. Da er sommige zeggen dat er iedere week 10 gelijkaardige zijn is serieus overdreven. Sommige mensen kraken een tocht serieus af terwijl deze organisatie toch top was. Heb velen gezien die op het einde toch serieus dood zaten dus mogen ze blij geweest zijn da er een groot stuk vlak parkoers in zat.
En met het parcours staat of valt de tocht hoor. Hoe goed de organisatie ook is, en die was hier uitstekend!
Deze morgen vrij laat gestart (10 u. 30) om voor de eerste keer deze tocht te rijden. Vooreerst wil ik de organisatoren proficiat wensen voor de gevarieerde bevoorradingen, uitstekende bepijling, seingevers op de gevaarlijke oversteekplaatsen...kortom de organisatie was uitstekend.
Het parcours ...tja, zoals reeds neergeschreven in dit forum zijn de meningen hieromtrent verdeeld. Persoonlijk vond ik het best genietbaar met natuurlijk de schitterende apotheose op het einde. De laatste 15 km in het Kluisbos waren effenaf prachtig
. Ook de eerste doortocht op de Kluis helemaal in het begin was tof. Er mag wat mij betreft best een vlak middenstuk (met toch behoorlijk wat off-road) inzitten, maar in deze tocht was het wel wat lang. Na een vijftiental km begon ik serieus te verlangen naar het klimwerk, want hiervoor kom je inderdaad naar de Vlaamse Ardennen. Ik begrijp dan ook enigszins de ontgoocheling van rijders die hiervoor een verre verplaatsing maakten.
Ik vond het al bij al een leuke tocht...maar ik reed in deze streek reeds tochten waar het parcours toch gevarieerder was.
Het parcours ...tja, zoals reeds neergeschreven in dit forum zijn de meningen hieromtrent verdeeld. Persoonlijk vond ik het best genietbaar met natuurlijk de schitterende apotheose op het einde. De laatste 15 km in het Kluisbos waren effenaf prachtig
Ik vond het al bij al een leuke tocht...maar ik reed in deze streek reeds tochten waar het parcours toch gevarieerder was.
- long fellow
- Junior redactielid
- Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp
Post by long fellow »
Samen met bouwerken ed de tocht gedaan, en we wisten en lazen voordien dat we ons eens niet moesten vewachten aan continu klimwerk.
En andere spijs doet eten.
Dus gedurft van de organisatie
en met wisselend enthousiasme onthaald
.
Toch was het de moeite waard om ook eens deze combinatie te rijden.
Welke TT's doen al niet alle bergskens van de streek. Dus deze staan zeker nog op ons menu voor deze winter.
De variatie in het doorkruisen van de Kluis zou velen al moeten loofwaardig vinden.
Zo'n perfecte organisatie maak je niet met de grond gelijk
, je kunt ze wel constructief opmerkingen geven
.
't Was mss anders dan verwacht, maar 't was goed !!!

En andere spijs doet eten.
Dus gedurft van de organisatie
Toch was het de moeite waard om ook eens deze combinatie te rijden.
Welke TT's doen al niet alle bergskens van de streek. Dus deze staan zeker nog op ons menu voor deze winter.
De variatie in het doorkruisen van de Kluis zou velen al moeten loofwaardig vinden.
Zo'n perfecte organisatie maak je niet met de grond gelijk
't Was mss anders dan verwacht, maar 't was goed !!!
Vandaag de 54km gereden en met zeer veel voldoening terug naar huis.
Modder, single-tracks, de Kluis op en de Kluis neer...
De editie van 2006 had ik niet meegemaakt daar ik maar pas begonnen ben met MTB en ik zet die editie 2007 in mijn top 3, juist na Peruwelz en Oostrozebeke.
Ik ben echt een "modder-lover" geworden en vandaag was er zeker genoeg van dat.
zeer goede bepijling en voor één keer een blikje Aquarius aan de bevoorrading i.p.v. gekleurde water
Fiets gewassen en wachten tot Wervik en Bruyelle
Tot ziens.
Modder, single-tracks, de Kluis op en de Kluis neer...
De editie van 2006 had ik niet meegemaakt daar ik maar pas begonnen ben met MTB en ik zet die editie 2007 in mijn top 3, juist na Peruwelz en Oostrozebeke.
Ik ben echt een "modder-lover" geworden en vandaag was er zeker genoeg van dat.
zeer goede bepijling en voor één keer een blikje Aquarius aan de bevoorrading i.p.v. gekleurde water
Fiets gewassen en wachten tot Wervik en Bruyelle
Tot ziens.
Pfff, niet zo negatief mannen!
Mensen die de vergelijking met vorig jaar niet konden maken, kregen vandaag een schitterende tocht voorgeschoteld!
De organisatie was piccobello : perfecte bepijling, 2 mooie bevoorradingen, uistekende bikewatch, heel veel oversteekposten op gevaarlijke plaatsen, gezellige zaal met broodjes, hamburgers en voldoende gekoelde leffes...
MAAR, ook ik was op zoek naar het schitterend parcours van vorig jaar!
De mooie beklimmingen van vorig jaar rond de streek van Ronse waren er niet meer bij! Tja, vorig jaar 885 hm en nu maar 605!dankzij de Kluis... Ontgoocheling alom...enfin, het enige dat je dan kan doen is de knop omdraaien en toch genieten en dat heb ik gedaan!
Naar verluidt zouden we volgend jaar opnieuw een versie van 2006 krijgen!!!
@ biky :
je spreekt jezelf volledig tegen! Je hebt dus respect voor mensen die minder goed kunnen klimmen, maar je vindt toch dat ze hier niks te zoeken hadden???
BOE VOOR JOU!
@lichterveldenaere : ook bedankt!
@archie bunker en organisatie: bedankt voor alle werk!
Mensen die de vergelijking met vorig jaar niet konden maken, kregen vandaag een schitterende tocht voorgeschoteld!
De organisatie was piccobello : perfecte bepijling, 2 mooie bevoorradingen, uistekende bikewatch, heel veel oversteekposten op gevaarlijke plaatsen, gezellige zaal met broodjes, hamburgers en voldoende gekoelde leffes...
MAAR, ook ik was op zoek naar het schitterend parcours van vorig jaar!
Naar verluidt zouden we volgend jaar opnieuw een versie van 2006 krijgen!!!
@ biky :
@lichterveldenaere : ook bedankt!
@archie bunker en organisatie: bedankt voor alle werk!
- eskimo1973
- Mountainbiker
Post by eskimo1973 »
Ook de 53 gereden en ik vond het een mooie tocht maar moet toch ook toegeven dat ik liever iets meer rond de kluis of andere richting uitga en daardoor iets minder offroad heb.
Daarenboven was de offroad net voor Orroir inderdaad een schurende brei die geen goed doet aan de fiets en die ik toch wel liever vermijd.
Bon, toch een goede tocht gereden , tkunnen niet altijd superlatieven zijn..
Daarenboven was de offroad net voor Orroir inderdaad een schurende brei die geen goed doet aan de fiets en die ik toch wel liever vermijd.
Bon, toch een goede tocht gereden , tkunnen niet altijd superlatieven zijn..
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Re: tt amougies
Post by Lichterveldenaere »
Ik kan best verstaan dat sommigen ontgoocheld zijn in deze editie met 2006 in het achterhoofd. Zoals Long Fellow meldt, commentaar kan constructief gegeven worden.unitas wrote:wat ben ik maar blij dat ik voor een top organisatie in Zwalm koos
was de moeite 1300 man... en de vlaamse ardennen in al zijn pracht en last....
van zottegem tot maarkedal meer moet dat niet zijn
eikenberg molenberg...
nog van datte jongens !!!
Negatieve commentaar (want hoe moet ik dit lovende bericht over de 'concurrerende' TT anders lezen?) geven op een tocht ZONDER (!) hem gereden te hebben, vind ik echter beneden alles. Je mag van mij gerust denken dat je blij bent een andere tocht gereden te hebben, maar verkondig dat dan op die topic en niet op die van een tocht die op hetzelfde moment gereden wordt. Ik zit persoonlijk bij de organisatie van een TT in Torhout, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om onze 'concurrenten' uit Sint-Eloois-Winkel of de nachttocht van Diksmuide te gaan afbreken. Prima organisaties die net zoals iedereen die een fatsoenlijke tocht wil inrichten, alle succes verdienen op basis van hun werk.
@Biky, uw eigen mogelijkheden kennen is inderdaad een gave. Alleen jammer dat niet iedereen van bij zijn eerste tocht een geboren klimmer en daler is. Hoe wil je dat een beginnende biker dat leert, als hij niet naar tochten in de Vlaamse Ardennen of Heuvelland mag komen?
Zo dit moest me even van het hart.
Evenwel zonder verdere ergernis, volgend jaar troost ik me opnieuw de moeite om 87km te rijden om de zomertocht in Steenhuize te rijden (prima organisatie en tocht).
In tegenstelling tot wat andere tongen hier beweren vond ik de tocht perfect. Dit was nu eens genieten ze, er zat voor elk wat wils in. Ikzelf ben van Kluisbergen en zo'n tochtje waar er eens niet enkel geklommen wordt in eigen streek vond ik persoonlijk heel tof. zeker mede door het weer; de lekker vettige stroken (zeker die baggerstrook--> NIET uit jullie tocht weglaten gasten! Hier is al elk jaar ietwat kritiek naar boven gekomen, maar je kan er toch perfect door-omheen rijden
De combinatie van het eerst naar de Kluis gaan om vervolgens 30km. vlak te rijden vond ik gewoon schitterend. Eens wegeltjes tegengekomen in eigen streek waar ik anders nog niet gereden had. Om dan als kers op de taart terug de kluis te krijgen langs zoveel verschillende kanten was echt prachtig (vraag het maar aan de beentjes). Wat ik niet versta is dat zo velen zitten klagen over de tt., maar de lijken of zombies die ik heb zien liggen-gaan langs die laatste strook waren zeer talrijk..... Ik vond die vlakke stroken alvast veel leuker dan opnieuw den trieu op (of neer) of alle andere verharde bergjes uit de streek... Nu waren bijna alle bergjes die we kregen off-road of in overgang naar off-road. Van mij mogen ze het volgend jaar zeker terug zo doen.
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
Post by jodelaietie »
Amougies 2007 goes offroad !!
Archie en team proficiat !! Dit jaar resoluut gekozen voor de mtb'ers. Jullie hebben er werk van gemaakt om er zoveel mogelijk offroad in te steken en dit is 100% zeker gelukt. Er staan dikke banden op mijn mtb om offroad te rijden. Ik heb liever vlakke offroad ipv van enkele heel lange klimmen over asfalt in Ronse waar ik mijn bandjes hoor zoeven. Offroad klimmen en zeker dalen is natuurlijk de max.
Daarvoor haal ik mijn mtb niet boven en zo'n TT organiseren is ook stukken makkelijker dan wat jullie nu gepresteerd hebben.
Ik begrijp de vele reacties van de mensen die hun mtb liever niet vuil maken , maar dit mag zeker het doel niet zijn van de inrichters van een TT .
De indeling vond ik zeker goed, ons eerst laten proeven van het bergske om nadien heel veel offroad na mekaar te steken waar bijna niemand nog gereden heeft om dan te eindigen met zowat alle offroadstukken op de KLuis,heel goed aan mekaar gebreid.
Bevoorradingen werkelijk een buffet , Aquarius , drankje aan de start, seingevers, bepijling heel goed. Deze TT was voor mij heel goed .
Dank aan Tobi voor het gezelschap.
Archie en team proficiat !! Dit jaar resoluut gekozen voor de mtb'ers. Jullie hebben er werk van gemaakt om er zoveel mogelijk offroad in te steken en dit is 100% zeker gelukt. Er staan dikke banden op mijn mtb om offroad te rijden. Ik heb liever vlakke offroad ipv van enkele heel lange klimmen over asfalt in Ronse waar ik mijn bandjes hoor zoeven. Offroad klimmen en zeker dalen is natuurlijk de max.
Daarvoor haal ik mijn mtb niet boven en zo'n TT organiseren is ook stukken makkelijker dan wat jullie nu gepresteerd hebben.
Ik begrijp de vele reacties van de mensen die hun mtb liever niet vuil maken , maar dit mag zeker het doel niet zijn van de inrichters van een TT .
De indeling vond ik zeker goed, ons eerst laten proeven van het bergske om nadien heel veel offroad na mekaar te steken waar bijna niemand nog gereden heeft om dan te eindigen met zowat alle offroadstukken op de KLuis,heel goed aan mekaar gebreid.
Bevoorradingen werkelijk een buffet , Aquarius , drankje aan de start, seingevers, bepijling heel goed. Deze TT was voor mij heel goed .
Dank aan Tobi voor het gezelschap.
Last edited by jodelaietie on Sun 04 Nov 2007 21:24, edited 1 time in total.