Alle organisatoren pogen hun tocht zo degelijk en aangenaam mogelijk te maken. Behalve hun inzet zijn voornamelijk de plaatselijke omstandigheden en de toelatingen van de diverse instanties belangrijk. De toertochten zijn wel degelijk bedoeld voor alle mountainbikers van groot tot klein, van jong tot oud. Maar het is toch opmerkelijk hoe een klein aantal mensen dit forum misbruiken om hun frustraties af te reageren, soms in hetzelfde weekeinde over meerdere tochten. Maar is dit klein groepje dan wel belangrijk of eerder het grotere aantal zwijgende deelnemers?
Mountainbike blijft in dit geval een hobby, een vrijetijdsbezigheid en geen job of een wedstrijd.
Vele deelnemende mountainbikers hebben voorzeker genoten van deze tocht. Tot slot: Staan de beste stuurlui niet aan wal? Organiseren is niet hetzelfde als mountainbiken. Zonder inrichters geen mountainbikers![/u]
02/11/07 lummen (gestel)
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
wegezet schreef:
Goede raad : neem de kritiek ter harte en zorg voor verbetering volgend jaar want anders zal het nogal snel bergaf gaan met uw inrichting.
Dat zal wel , maar als je al heel veel toertochten gereden hebt zoals ik, dan zie je al snel bij welke organisatoren meer gedacht wordt aan de clubkas dan aan de tevredenheid van de deelnemers.Alle organisatoren pogen hun tocht zo degelijk en aangenaam mogelijk te maken
Goede raad : neem de kritiek ter harte en zorg voor verbetering volgend jaar want anders zal het nogal snel bergaf gaan met uw inrichting.
Re: lummen
Mensen AUB, trekt toch zo nie alles uit zijne context, miljaar jullie kunnen alles nogal opblazen zenne !Stanley's wrote:Een tt van om en bij de 40km op zulke parcours daar doet ge 1h40 tot 1h50 over en toch nog klagen over die bevoorradingen, 'k heb dat nooit begrepen, als ge een heeeeel klein beetje met uw hobby bezig zijt dan weet ge dat ge een half uurke voor de start een 1/2 literke vocht moet binnenkappen, als ge dan nog een bidonneke meeneemt en ge drinkt op de bevoorrading 2 bekerkes dan is uw tank altijd voorzien van het nodige.Ik sta nooit langer dan 2 minuten aan een bevoorradingspost(gewoon wat drinken en verder doen waar ik voor gekomen was nl.biken.) Al die buffetten,'k weet niet hoe dat ontstaan is maar, nou laat maar, groeten en tot morgen in Tessenderlo.
Hier heeft toch niemand naar een buffet gevraagd ?
Er wordt enkel gevraagd om gewoon water te voorzien, is da teveel gevraagd ? Zijt ge dan al ne klager ? Mannekes toch ...
En hou er wel rekening mee dat er tegenwoordig een pak bikers met de fiets naar een TT komen ipv met hunne stinkende vervuilende auto.
Mogen die dan aub hun bidonneke 1 keer bijvullen met een beetje water ?
Re: lummen
Oei,oei, sorry maar t'was niet de bedoeling om een bommeke te gooien, kan allen maar concluderen dat er veel mensen zijn die het weekend verwarren met een werkdag en zich ergeren aan het minste, als het niet is zoals zij dat zouden willen.Dit nog even terzijde, maar ben met de bike van thuis uit naar de tt gekomen hetgeen ik vrijal altijd doe als de totale afstand om en bij de 100km draait (er bestaaat zoiets als een camelbak).Nog veel bike plezier en de groeten.Case closed.Biestie1 wrote:Mensen AUB, trekt toch zo nie alles uit zijne context, miljaar jullie kunnen alles nogal opblazen zenne !Stanley's wrote:Een tt van om en bij de 40km op zulke parcours daar doet ge 1h40 tot 1h50 over en toch nog klagen over die bevoorradingen, 'k heb dat nooit begrepen, als ge een heeeeel klein beetje met uw hobby bezig zijt dan weet ge dat ge een half uurke voor de start een 1/2 literke vocht moet binnenkappen, als ge dan nog een bidonneke meeneemt en ge drinkt op de bevoorrading 2 bekerkes dan is uw tank altijd voorzien van het nodige.Ik sta nooit langer dan 2 minuten aan een bevoorradingspost(gewoon wat drinken en verder doen waar ik voor gekomen was nl.biken.) Al die buffetten,'k weet niet hoe dat ontstaan is maar, nou laat maar, groeten en tot morgen in Tessenderlo.
Hier heeft toch niemand naar een buffet gevraagd ?
Er wordt enkel gevraagd om gewoon water te voorzien, is da teveel gevraagd ? Zijt ge dan al ne klager ? Mannekes toch ...
En hou er wel rekening mee dat er tegenwoordig een pak bikers met de fiets naar een TT komen ipv met hunne stinkende vervuilende auto.
Mogen die dan aub hun bidonneke 1 keer bijvullen met een beetje water ?
Richt een mtb tocht goed in en niet alleen om het geld , daar zijn in het verleden al genoeg voorbeelden van geweest en meestal georganiseerd door een wtc club en niet door een mtb club .
Ik zou ze niet allemaal over dezelfde kam scheren ,maar er zijn wel degelijk een aantal organisatie's die alleen uit zijn om een graantje mee te pikken van het mtb circuit .
Schoenmaker blijf bij je leest zou ik zeggen ,indien je niet kiest voor het sportieve en tevreden stellen van je deelnemers begin je er beter niet aan .
Omdat het de eerste organisatie was vind ik dat je de mensen van Lummen echter een beetje krediet mag geven ,volgend jaar beter ???
Ik zou ze niet allemaal over dezelfde kam scheren ,maar er zijn wel degelijk een aantal organisatie's die alleen uit zijn om een graantje mee te pikken van het mtb circuit .
Schoenmaker blijf bij je leest zou ik zeggen ,indien je niet kiest voor het sportieve en tevreden stellen van je deelnemers begin je er beter niet aan .
Omdat het de eerste organisatie was vind ik dat je de mensen van Lummen echter een beetje krediet mag geven ,volgend jaar beter ???
-
BuitingDavid
- Mountainbiker
Post by BuitingDavid »
Ik heb afgelopen vrijdag de 45 km van Gestel gereden. De eerste 20km lopen langs een prachtig parcours. 2 bevoorradingen, met op ’t einde nog een paar kousen, zijn een luxe!
MAAR:
• Vanaf de Klitsberg tot in Gestel, veel te veel asfalt om een MTB-parcours waardig te zijn.
• De afpijling van het parcours was rampzalig. Er hingen pijlen waar er geen moesten hangen en andersom. Resultaat: regelmatig moeten terugkeren of vol in de remmen moeten gaan om op het parcours te blijven. Heeft de VWB geen handleiding: “Hoe pijlen ophangen”? De parcoursbouwers moeten deze dringend lezen!!
• Bordjes met een gele achtergrond gebruiken in deze tijd van het jaar is geen aanrader. Het bos is momenteel hoofdzakelijk geel getint. Het is een hele klus om de bordjes te vinden, zeker wanneer ze tegen een boom vol gele bladeren hangen!
De beste stuurlui staan natuurlijk aan wal, en kritiek geven is gemakkelijk. Maar het kan beter…
Groeten,
David.
MAAR:
• Vanaf de Klitsberg tot in Gestel, veel te veel asfalt om een MTB-parcours waardig te zijn.
• De afpijling van het parcours was rampzalig. Er hingen pijlen waar er geen moesten hangen en andersom. Resultaat: regelmatig moeten terugkeren of vol in de remmen moeten gaan om op het parcours te blijven. Heeft de VWB geen handleiding: “Hoe pijlen ophangen”? De parcoursbouwers moeten deze dringend lezen!!
• Bordjes met een gele achtergrond gebruiken in deze tijd van het jaar is geen aanrader. Het bos is momenteel hoofdzakelijk geel getint. Het is een hele klus om de bordjes te vinden, zeker wanneer ze tegen een boom vol gele bladeren hangen!
De beste stuurlui staan natuurlijk aan wal, en kritiek geven is gemakkelijk. Maar het kan beter…
Groeten,
David.
-
Slome speedy
- Mountainbiker
Post by Slome speedy »
[quote="BuitingDavid"]Heeft de VWB geen handleiding: “Hoe pijlen ophangen”? De parcoursbouwers moeten deze dringend lezen!!
Denk het niet, was een toer georganiseerd door de VWB zelf
Denk het niet, was een toer georganiseerd door de VWB zelf