Helm verplicht

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!

Is in jullie club een helm verplicht tijdens clubritten? (trainingen)

ja
164
76%
Nee
52
24%

Total votes: 216

uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Vandaag in TT Vlamertinge opmerkelijk veel bikers zonder helm.
Ik schat zo'n 30% die ik onderweg gezien heb.

Gewoonweg onverantwoord [-X

Hoogstwaarschijnlijk allemaal wielertoeristen, genre P. Farazijn, die al hun geld aan een dure baanvelo uitbesteden. Helm kan er niet meer vanaf :wink:
pikethebike jr
Mountainbiker

Post by pikethebike jr »

B-artiest wrote:
pikethebike wrote:Woensdag op halloweentocht te Zele, 2 keer in het decor gegaan. :oops: (ja ik weet het, da was enorm lomp en belachelijk...)
Ik was toch blij dat ik altijd een helm draag.

Voor mij mogen ze een helm voor fietsers in het algemeen verplichten.

Greetz

Pike
Voor sportieve evenementen ok, maar ik zie mij toch nog niet naar Café rijden met mijn helm op :wink: #-o [-X
Oké dan, naar het café gaat nog, het is maar als ge terug komt dat het gevaarlijk wordt haha.

pike #-o
B-artiest
Mountainbiker

Post by B-artiest »

pikethebike wrote:
B-artiest wrote:
pikethebike wrote:Woensdag op halloweentocht te Zele, 2 keer in het decor gegaan. :oops: (ja ik weet het, da was enorm lomp en belachelijk...)
Ik was toch blij dat ik altijd een helm draag.

Voor mij mogen ze een helm voor fietsers in het algemeen verplichten.

Greetz

Pike
Voor sportieve evenementen ok, maar ik zie mij toch nog niet naar Café rijden met mijn helm op :wink: #-o [-X
Oké dan, naar het café gaat nog, het is maar als ge terug komt dat het gevaarlijk wordt haha.

pike #-o
Inderdaad, dat is weer iets anders... deze reactie had ik zo verwacht :wink:
wrangler
Mountainbiker

Post by wrangler »

Draag zelf altijd een helm maar voor degenen die er geen dragen: als er niks te beschermen valt waarom zou je er dan een dragen..
WardriverQ
Mountainbiker

Post by WardriverQ »

Mijn leuze onderaan het bericht
mightimax
Mountainbiker

Post by mightimax »

ik heb toch ook eerst eens goed moeten vallen voor ik een helm gekocht heb. Als ik hem vergeet, dan keer ik terug omdat ik het gevoel heb dat ik iets mis ...

Tja verplichten denk ik niet dat je kan doen als club, je hebt natuurlijk wel altijd de groepsdruk he, als 80 procent met helm rijdt moeten die 20 andere zich toch roekeloos voelen
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

Bij ons is helm dragen verplicht. Anders word je geen Herder. Zo simpel is dat.
Mitch01
Mountainbiker

Post by Mitch01 »

Ben akkoord om zoveel mogelijk een helm te dragen en in de mate van het mogelijke te verplichten.

Maar.... en ik schrijf idd "maar" we leven nog altijd in een democratisch land waarbij elkeen zou moeten kunnen doen en laten wat hijzelf wil.

Want ....idd men kan altijd iets op je hoofd krijgen zoals bv. een "meeuwenscheet" op het strand in de zomer #-o , echt waar dit heb ik ooit persoonlijk aan den lijve moge ondervinden en dan nog het liefst toen ik voor de eerste keer met mijn vrouw naar zee ging op bezoek bij men huidige schoonouders. Ik had toen ook geen helm op wat ik me toen ook beklaagde en nog meer, die meeuw vervloekte. :evil: :evil:

Moraal: men kan niet altijd die helm of iets anders als beschermmiddel bij zich hebben. :wink: [-o<
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

Mitch01 wrote: Maar.... en ik schrijf idd "maar" we leven nog altijd in een democratisch land waarbij elkeen zou moeten kunnen doen en laten wat hijzelf wil.
Ok vor mijn part doet iedereen wat hij wil, MAAR... op een voorwaarde, je neemt zelf de verantwoordelijkheid in geval van een ongeluk en draait zelf op voor de kosten en lichamelijke schade ten gevolge van het niet dragen van een helm.

Oh btw, een familie is geen democratie (eerder een verlichte dictatuur) dus mijn kids rijden onder geen beding met de fiets, zonder helm op.
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

pt3r wrote: Oh btw, een familie is geen democratie (eerder een verlichte dictatuur) dus mijn kids rijden onder geen beding met de fiets, zonder helm op.
<grijns>
Post Reply