CD-rom met topografische kaarten

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

Hoi

Bij elke beweging van het beeld krijg ik een wit scherm en dan 3 seconden wachten tot het er weer staat. Het sherm is niet helemaal wit en er staan nog zwarte lijnen op die de hoofdlijnen voorstellen van het gebied...toch vind ik het maar niet handing werken op die manier. :roll:

ik wil zo steeds de streek rond een gebied ff aflopen om te zien naar we allemaal kunnen rijden wat een beetje de moeite is. als ik elke keer 3 sec moet wachten tja dan vliegt hij buiten..

euh kan er iemand zeggen of hij dit probleem heeft of niet? Het zou moeten zijn zoals route 66 of Ms autoroute, waar de kaart voorturend zichtbaar blijft tijdens het verschuiven.

groeten.
Fully Fetzl
Mountainbiker

Wit scherm bij NGI

Post by Fully Fetzl »

Jurgen_w,

ik krijg enkel een wit beeld bij het "pannen" met het handje; met de schuifbalken blijf ik permanent beeld houden
Misschien ligt dit aan mijn configuratie (P4 2.66 512MB ram en Radeon 9500 schermkaart)
Kan ook aan de snelheid van CD-rom liggen; ik heb de CD's op HD gezet en werk met die images (HD is sneller dan CD-rom), maar dat slokt natuurlijk wel direct 1.5 Giga aan schrijfruimte op.

Je kan natuurlijk een iets grotere schaal nemen om de omgeving te onderzoeken; 1/25.000 is volgens mij zeker voldoende.

Ook een groot scherm doet vaak wonderen; dan krijg je meer te zien.
Dit in combinatie met een hogere ingestelde resolutie; ik werk op 19" in resolutie 1280x1024...

Probeer eens en hou ons op de hoogte van je bevindingen.

In elk geval: ik vrees dat je je eisen een beetje hoog stelt. Zoals reeds gezegd is de data in NGI een pak zwaarder dan in Route66 en dat heeft zijn gevolgen; je hebt in Route 66 bijlange na niet dezelfde nauwkeurigheid en details als in NGI; en dat is ook niet nodig: de boswegen die je per fiets neemt zijn toch meestal niet toegankelijk voor auto's en dat beperkt de data in Route 66.
Elk pakket heeft zijn toepassingsgebied !

Greetz
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

ok, ik probeer ff met een andere grafische kaart...en de rest v.h. systeem kan het niet liggen want dat is ongeveer hetzelfde. Dat van die eisen kan je ook omdraaien, de eisen van NGI lagen mischien te laag :roll:. Mijn kaarten staan ook op de HD. Als ik beweeg met de schuifbalken heeft hij toch 3.sec nodig om de nieuwe positie te tonen.

Allezins ik probeer ff met een andere kaart.
XVMx
Mountainbiker

Re: Wit scherm bij zoomen

Post by XVMx »

Fully Fetzl wrote:Ik heb al een paar keer gemaild met de firma die het programmatie van het pakket hebben uitgewerkt (STAR), met de vraag of het mogelijk was een conversieprogje door te spelen om een txt-bestand te converteren naar een ngi-annotatiebestand... maar die gasten geven niet thuis...meer nog: zelfs een beleefd antwoordje kon er niet af.
"Deaf, dumb and blind" is blijkbaar hun motto...
Ondertussen eventueel een antwoord gekregen van die gasten? Ik heb vorige week de NGI cd-rom gekocht, en het is inderdaad heel frustrerend dat je geen GPS tracks kan inladen zonder GPS :roll: ...

XVM
pat17
Mountainbiker

Post by pat17 »

probleem !

sinds kort en waarschijnlijk na het installeren van een windows update kan ik deze CD roms niet meer openen !!!!!
Ook herinstalleren van de software helpt niet.

Ik krijg de foutmelding:

in star/gis viewer is een fout opgetreden en het programma moet afgesloten worden.

Iemand dit ook al voorgehad of heeft iemand een oplossing ?
Geo Bhiker

Post by Geo Bhiker »

kamikaze wrote:Gezien de NGI kaarten vrij gedetailleerd zijn, zal inderdaad veel afhangen van de snelheid van je pc en schermkaart.

Kan mij niet voorstellen dat het NGI dergelijke brol op de markt zal brengen?? #-o
NGI is zeeer goed in kaarten, maar PC software, dat is wat anders, zij hebben nog veel te leren, de traagheid ligt waarschijnlijk aan een paar technologische keuzes die ze gemaakt hebben. Ik gebruik ook www.oziexplorer.com als GPS software (met gescande stafkaarten) en het is een hemelsbreed verschil, 100 maal sneller voor even gedetailleerde kaarten.
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Sinds een paar weken ben ik met die NGI cd-rom in de weer en ik begrijp al die negatieve adviezen en commentaren niet. Verbinding met de GPS een hop daat staat het gereden parkoers op het scherm. Efkes een multilijn tekenen en eveneens hop, daar staat de track in mijn GPS.

Mijne PC is al een paar jaar oud, een Pentium IV aan 2Giga, niets bijzonders dus. De PentiumM laptop draait de cd-rom even vlot.

Natuurlijk heb je alle toeters en bellen van OzieExplorer niet, maar dit nadeel wordt m.i. ruimschoots gecompenseerd door het niet hoeven te kopen, scannen en calibreren van kaarten. Wat een tijdrovende lijdensweg is me dat.
Mika
Mountainbiker

Post by Mika »

viper wrote:Sinds een paar weken ben ik met die NGI cd-rom in de weer en ik begrijp al die negatieve adviezen en commentaren niet. Verbinding met de GPS een hop daat staat het gereden parkoers op het scherm. Efkes een multilijn tekenen en eveneens hop, daar staat de track in mijn GPS.

Mijne PC is al een paar jaar oud, een Pentium IV aan 2Giga, niets bijzonders dus. De PentiumM laptop draait de cd-rom even vlot.

Natuurlijk heb je alle toeters en bellen van OzieExplorer niet, maar dit nadeel wordt m.i. ruimschoots gecompenseerd door het niet hoeven te kopen, scannen en calibreren van kaarten. Wat een tijdrovende lijdensweg is me dat.
Ik kan je grotendeels alleen maar gelijk geven, als die software zeker voor verbetering vatbaar.
Geo Bhiker

Post by Geo Bhiker »

viper wrote:Verbinding met de GPS een hop daat staat het gereden parkoers op het scherm.
Duurt het bij jou dan niet een seconde of twee telkens je een kaart verschuift, in- of uitzoomt?
viper
Mountainbiker

Post by viper »

BHiker wrote:
viper wrote:Verbinding met de GPS een hop daat staat het gereden parkoers op het scherm.
Duurt het bij jou dan niet een seconde of twee telkens je een kaart verschuift, in- of uitzoomt?
Natuurlijk, maar er zijn zo veel andere taken op de computer die veel langer dan die 2' duren, dat ik mij hier al lang niet meer aan erger. En als je dan eens de seconden telt die je verliest met kaarten te scannen en tecalibreren, dan valt die cd-rom best mee.
Post Reply