OPENING SJOUWERS MOUNTAINBIKEROUTE TE KORTRIJK EN MENEN

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
arneken
Mountainbiker

Post by arneken »

vraagje is dat dat hellingke bij die boerderij daar? is het een pad met die schor?. ik weet niet waar het preicies ligt. met de tocht van de trappers van wevelgem gingen we daar over enkele jaren naar beneden.

ik wil gewoon zeggen als het daar is dat ik er op geraakt ben zei het met moeite. ik ben trouwens alles behalve van geoefende aangezien ik slechts sporadisch eens mtb (maar iedere dag wel 20 km naar school doe). Toen ik boven kwam zat ik wel met een hartslag van 203 ( #-o ) en heb ik toch een minuutje of 5 rustig moeten doorrijden om mij niet op te blazen.

groet arneken
Feysie
Mountainbiker

Post by Feysie »

arneken wrote:vraagje is dat dat hellingke bij die boerderij daar? is het een pad met die schor?. ik weet niet waar het preicies ligt. met de tocht van de trappers van wevelgem gingen we daar over enkele jaren naar beneden.

ik wil gewoon zeggen als het daar is dat ik er op geraakt ben zei het met moeite. ik ben trouwens alles behalve van geoefende aangezien ik slechts sporadisch eens mtb (maar iedere dag wel 20 km naar school doe). Toen ik boven kwam zat ik wel met een hartslag van 203 ( #-o ) en heb ik toch een minuutje of 5 rustig moeten doorrijden om mij niet op te blazen.

groet arneken
Neen hoor, de helling waar wij het over hadden is een helling die niet in het parcours is opgenomen. Kort na de start aan Decathlon rij je rond het nieuwe ziekenhuis. Op het moment dat je een korte bocht naar links moet maken om het onverharde stuk langs de R8 te beginnen zie je voor je een korte helling. Dat is hem. Als je deze helling boven komt ben je vlak bij het Kennedybos.
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Kleine nuance. Dit is niet de R8 maar de E17. :-)
Ik ga binnenkort eens een paar foto's schieten van deze helling zodat anderen die het niet kennen er ook een idee van krijgen.
Feysie
Mountainbiker

Post by Feysie »

nebraz M/30j. wrote:Kleine nuance. Dit is niet de R8 maar de E17. :-)
Ahum, ja, de E17 dus... :oops: :oops:
arneken
Mountainbiker

Post by arneken »

nebraz M/30j. wrote:Kleine nuance. Dit is niet de R8 maar de E17. :-)
Ik ga binnenkort eens een paar foto's schieten van deze helling zodat anderen die het niet kennen er ook een idee van krijgen.
good idea =D>
Alfonso
Mountainbiker

Post by Alfonso »

Ken1984 wrote:Ik zie fietsafspuiting staan bij Decathlon...hoe gaat dat dan in zijn werk? Waar vind ik overigens 't startpijltje à Decathlon?

Alvast bedankt!
Waar staat deze fietsafspuiting dan juist aan de Decathlon? Welke kant rijd je dan trouwens op, als je start van aan de Decathlon?
Feysie wrote:
arneken wrote:vraagje is dat dat hellingke bij die boerderij daar? is het een pad met die schor?. ik weet niet waar het preicies ligt. met de tocht van de trappers van wevelgem gingen we daar over enkele jaren naar beneden.

groet arneken
Neen hoor, de helling waar wij het over hadden is een helling die niet in het parcours is opgenomen. Kort na de start aan Decathlon rij je rond het nieuwe ziekenhuis. Op het moment dat je een korte bocht naar links moet maken om het onverharde stuk langs de R8 te beginnen zie je voor je een korte helling. Dat is hem. Als je deze helling boven komt ben je vlak bij het Kennedybos.
Is het aan het nieuwe ziekenhuis dan naar rechts (de Marionetten), om bij deze helling te komen? Het is trouwens niet toegestaan zeker, om te rijden in het Kennedybos? Zo nee, zijn er daar nog mooie paadjes in de buurt die niet opgenomen zijn in deze route? Zoals bv. het park aan de KATHO, waar ook een soort van "kasteel" staat?
triple XXXL
Mountainbiker

Post by triple XXXL »

zal zaterdag nog eens deze route doen
als mijn fietske teminste hersteld is :oops:
triple XXXL
Mountainbiker

Post by triple XXXL »

vandaag route gereden was nog berijdbaar met toch al vetige stukjes zoals preshoekbos en naast de leie (eerste maal dit jaar grond van dicht geinspecteerd en goed bevonden

er zijn wel enkele stukken gewijzigd bv aan Vandecasteele heb ook een andere mtber vekeerd zien rijden nog geropen maar hij was reeds tever.

en tevreden van mijn sram 970 cassette met 971 ketting en deore (stalen)kettingbladen
Alfonso
Mountainbiker

Post by Alfonso »

triple XXXL wrote:vandaag route gereden was nog berijdbaar met toch al vetige stukjes zoals preshoekbos en naast de leie (eerste maal dit jaar grond van dicht geinspecteerd en goed bevonden
Het Preshoekbos, is dat het bos tussen Marke & Lauwe?
Cristalix
Mountainbiker

Post by Cristalix »

Alfonso wrote:
triple XXXL wrote:vandaag route gereden was nog berijdbaar met toch al vetige stukjes zoals preshoekbos en naast de leie (eerste maal dit jaar grond van dicht geinspecteerd en goed bevonden
Het Preshoekbos, is dat het bos tussen Marke & Lauwe?
Jup, dat is het, daar waar je onder een paar houten ingangetjes moet rijden.
Post Reply