02/11/07 Gruitrode

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
JaKe0482
Mountainbiker

Post by JaKe0482 »

Vandaag 55 km gedaan en ik heb ze gevoeld ook!! Prachtige tocht met veel variatie: pittige klimmetjes, lange afdalingen en hier en daar ook zeker wat techniek vereist. Paar keer op de grond gelegen door het uitschuiven op wortels - kan je hier iets aan doen door een bepaald bandentype te kiezen of andere tips??

Heel wat afgezien, maar content: 57 km op de teller en avg 20. Had meer gehoopt, maar het parkoer was zwaarder dan ik had verwacht - of heeft het aan de pintjes van gisteren gelegen ? :-?

Goede organisatie: tocht was zeer goed bepijld en de bevoorrading was dik in orde!

=D> =D> =D>
UBO
Mountainbiker

Post by UBO »

Ketel wrote:Vandaag 55 km gedaan en ik heb ze gevoeld ook!! Prachtige tocht met veel variatie: pittige klimmetjes, lange afdalingen en hier en daar ook zeker wat techniek vereist. Paar keer op de grond gelegen door het uitschuiven op wortels - kan je hier iets aan doen door een bepaald bandentype te kiezen of andere tips??

Heel wat afgezien, maar content: 57 km op de teller en avg 20. Had meer gehoopt, maar het parkoer was zwaarder dan ik had verwacht - of heeft het aan de pintjes van gisteren gelegen ? :-?

Goede organisatie: tocht was zeer goed bepijld en de bevoorrading was dik in orde!

=D> =D> =D>
Voorband iets platter zetten en ene met goei grote noppen
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

Ben pas om 10h45 kunnen vertrekken omdat de madame niet eerder thuis was van het werk. Het was zeer rustig op het parcours, en heb me dus ten volle kunnen uitleven. Voor mij maakt het niet echt uit, maar de bevoorrading was een beetje van de late kant voor de meesten, ook voor de 55 km. Daarom was iedereen zo blij toen ze er uiteindelijk bij uitkwamen. :lol:
Ik vond de "speciallekes" een mooie uitdaging, en werd zelfs flink aangemoedigd door 3 gasten die er geparkeerd stonden. Vanaf de afslag naar de 55 km een beetje ingedommeld, tot er mij iemand voorbijschoot, en er toch nog een snel happy end aan gebreid werd. Met dank aan die gast/militair van Balen/Maasmechelen, =D> waar we dan nog ene lekkere St Gummarus gedronken hebben, bij gebrek aan onze normale Palm.
Blij dat we zo een tocht hebben mogen rijden op een Vrijdag. bedankt gasten!! =D> =D>
anton
Mountainbiker

Post by anton »

het was een mooie rustige tocht :P 8) met klimmetjes en singeltrack's ik heb 40km gedaan de organsatie was heel goed =D> =D> =D> de douce waren ook goed
Ief
Mountainbiker

Post by Ief »

blijkbaar heeft iedereen zich geamuzeerd in Gruitrode! en daar ben ik bij :) heb de 55 gedaan en vond het echt ne ferme TT. heb tijdens de lus van de 55 zeker 30 minuten helemaal alleen gereden...... geweldig. want mijn bijde bike parners hebben moeten afhaken. de ene had al na 25km een geblokeert achterwiel (heel freemd) en de andere heeft de 40 gedaan.

en er is ook iemand ferm tenval gekomen op het klein stukje afdalend fietspad net voor men terug het bos in ging. zag er niet goed uit

ps: zat de laatse berg(je) ook in de 40 want heb daar volk tegen gekomen die ik voor de splitsing van de 40 voorbij ben gegaan!!

Ief
LMTB
Mountainbiker

Post by LMTB »

heeft er iemand de gegevens van deze ongelukkige, indien ja mag je die mij altijd via ne PB bezorgen, voor de rest Thx aan de deelnemers jullie zijn tevens uitgenodigd voor op 30 december terug daar te zijn voor een gewijzigd parcours ten op zichte van vandaag
Josss
Mountainbiker

Post by Josss »

hallo bikers , bike(sters)
bedankt voor jullie opkomst en jullie positieve commentaar.
Ik ben ook helemaal niet te beroerd om te erkennen dat ik zelf ook niet echt gelukkig was met het feit dat de bevoorrading voor de 40 en de 55 km vrij laat was (na 30 km): organisatorische redenen ( vooral het vinden van de juiste locatie voor het houden van een tweede bevoorrading)noopten ons dit keer tot het inlassen van één bevoorrading daar waar wij vroeger (Opitter) steeds 2 bevooradingen hadden.
Ik heb me intussen over het plan gebogen en na enig zoeken en tasten
( we mogen immers niet overal fietsen) heb ik de oplossing gevonden.
onze volgende TT op 30/12 zal de volgende afstanden kennen:
kidstoer :14 km
24 km ( bevoorrading na 13 km)
32 km ( bevoorrading na 17 km)
48 km ( bevoorrading na 17 km en 31 km = 2 bevoorradingen ).
Dit is mogelijk omdat er dan andere stukken in het parcours zitten ( volledig onverhard)
Ook het stuk voor "ervaren" bikers zit terug in het parcours tenzij het echt modderig is maar dan heb ik al een andere mooie afdaling in de buurt achter de hand.
In de buurt van onze vertrekplaats ligt nog een overheerlijke singeltrack die ik evenwel links ( in dit geval rechts) heb moeten laten liggen wegens "geen toelating" : toch ga ik nog een poging wagen om dit goedgekeurd te krijgen.
groetjes
Abductee
Mountainbiker

Post by Abductee »

Josss wrote:onze volgende TT op 30/12
Count me in, kon er deze keer niet bij zijn wegens een midweek aan zee #-o
Steven
Mountainbiker

Post by Steven »

Inderdaad een ontzettend gave toertocht. En een spooktocht zat erbij in begrepen! ;-)

Tot de volgende editie!
Mickey Mouse
Mountainbiker

Post by Mickey Mouse »

Josss wrote:Deze singeltrack zit wel in ons parcours doch wordt aangeduid met een bordje " enkel ervaren MTB'ers" : dit bordje wordt geplaatst om op die manier opstoppingen op dit stuk te vermijden: deze singeltrack wordt u voor de wielen geschoven na ongeveer 20 km ( op de route 40 en 55 km)
Geen kat voor en achter mij gezien op dit stuk ... ik waande me alleen ergens in de Ardennen :wink: ..., den 30e ga je me zeker terug zien.
Post Reply