Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
d@Mit
Mountainbiker

Post by d@Mit »

David de Rasmus wrote:"That's the spirit ... NOT. Ik rij ook een aantal keer per week met de fiets naar het werk, Deurne >< Mechelen. Ook ik word regelmatig bijna van mijn fiets gereden. De reden waarom net niet, ligt aan mijn oplettendheid en niet die van de automobilisten. Zo te lezen, ben ik trouwens niet de enige. Op die auto kloppen is echter geen oplossing. Voor 't zelfde geld klopt dieje kerel of madame op u en dan ben je verder van huis want dat is verkeersagressie en jij bent begonnen met kloppen.
Enfin, je doet ermee wat je wil maar respect komt van twee kanten. Je kan slechts zoveel verstand gebruiken dan je hebt, denk ik meestal."

Allé hup, kritiek geven is makkelijk.
Les 1; gebruik enkel een andere taal (Engels in jouw geval) als je de grammatica kent, maar dit geheel terzijde.
Les 2: Empathie. Rij eens over het fietspad dat ik gebruik (het fietspad van Deurne <-> Mechelen is er een juweeltje tegen). Dan zal je merken dat zelfs jouw uitmuntende oplettendheid geen garantie is voor het vermijden van ongelukken. Dat je zoiets beweert is er trouwens serieus over. Ik ben op hetzelfde kruispunt van dit vooral 2 jaar geleden omver gereden door een auto. Als jij dat had kunnen vermijden, moet je echt superreflexen hebben.
Les 3: Je kan slechts zoveel verstand gebruiken ALS je hebt, maar dit geheel terzijde.

Verder ben ik het eens met je theorie. Drie keer na mekaar je koelbloedigheid bewaren is echter niet evident.
Moet ik nu opletten om zelf geen pak rammel te krijgen?
TitaTovenaar
Mountainbiker

Post by TitaTovenaar »

ik wil ook wel met die mtb naar het werk gaan, is een 16 tal km enkel
MAAR ik moet om 04h00 beginnen
Dan zou ik toch net wat te vroeg moeten opstaan :P
Pieterke
Mountainbiker

Post by Pieterke »

Ik ga sinds 3 dagen ook terug met de bike naar het werk, 7 km enkel en ik begin om 06u.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

TitaTovenaar wrote:ik wil ook wel met die mtb naar het werk gaan, is een 16 tal km enkel
Nu staat ge toch ook al extreem vroeg op, dus......
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

pvandebe wrote:Daar moet je toch geen tekening bij maken èh p3tr......

'k Heb zelf ooit 'ns een auto over heel z'n lengte bekrast, maar dat was niet uit vrije wil, die blokkeerde mijn doortocht en de enige manier om snel en zonder schade te stoppen (alternatieven zouden me nogal schade opleveren) was er me tegen te laten vallen en zo stil te komen....

Maar zoiets gewillig doen ? [-X
Kijk dat antwoord vreesde ik al, en ik vrees dat ik ook het moedwillig beschadigen van andermans eigendom niet kan goedkeuren. Ik begrijp best dat je soms zo opgefokt raakt door idioot gedrag van andere weggebruikers (ja ook fietsers en voetgangers met lemming syndroom) maar ik wil niet bijdragen tot die jungle mentaliteit die ik hoe langer hoe meer waarneem in de grootstad.
Ik ben geen heilige, ik heb al de achteruitkijkspiegel van een auto geslagen die mij niet genoeg ruimte liet op het fietspad maar ik wil dat niet goedkeuren of dat laten overkomen als cool. Laten we niet vergeten dat het een ongelijke strijd blijft tussen +2 ton staal en 12 kg aluminium, rubber en wat staal, een strijd die je altijd zal verliezen.
B-artiest
Mountainbiker

Post by B-artiest »

pt3r wrote:
pvandebe wrote:Daar moet je toch geen tekening bij maken èh p3tr......

'k Heb zelf ooit 'ns een auto over heel z'n lengte bekrast, maar dat was niet uit vrije wil, die blokkeerde mijn doortocht en de enige manier om snel en zonder schade te stoppen (alternatieven zouden me nogal schade opleveren) was er me tegen te laten vallen en zo stil te komen....

Maar zoiets gewillig doen ? [-X
Kijk dat antwoord vreesde ik al, en ik vrees dat ik ook het moedwillig beschadigen van andermans eigendom niet kan goedkeuren. Ik begrijp best dat je soms zo opgefokt raakt door idioot gedrag van andere weggebruikers (ja ook fietsers en voetgangers met lemming syndroom) maar ik wil niet bijdragen tot die jungle mentaliteit die ik hoe langer hoe meer waarneem in de grootstad.
Ik ben geen heilige, ik heb al de achteruitkijkspiegel van een auto geslagen die mij niet genoeg ruimte liet op het fietspad maar ik wil dat niet goedkeuren of dat laten overkomen als cool. Laten we niet vergeten dat het een ongelijke strijd blijft tussen +2 ton staal en 12 kg aluminium, rubber en wat staal, een strijd die je altijd zal verliezen.

=D> amen =D>
TitaTovenaar
Mountainbiker

Post by TitaTovenaar »

pvandebe wrote:
TitaTovenaar wrote:ik wil ook wel met die mtb naar het werk gaan, is een 16 tal km enkel
Nu staat ge toch ook al extreem vroeg op, dus......
rond 3h35 ongeveer (met veel moeite toch)
en als met de fiets zou gaan, zou zeker een 30tal minuten eerder zijn.
En ik slaap zo graag :drunk:
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

TitaTovenaar wrote:rond 3h35 ongeveer (met veel moeite toch)
en als met de fiets zou gaan, zou zeker een 30tal minuten eerder zijn.
En ik slaap zo graag :drunk:
pfff ik moet vrij vaak om 5u45 opstaan en ik vind dat al verschrikkelijk vroeg. Maar als ik u zo hoor kan ik nog uitslapen :P
Opstaan om 3u35, dat is toch echt dodelijk! Natuurlijk, als ge op tijd in u bed kruipt valt da nog een heel klein beetje mee, dan is het gewoon op een ander ritme leven. Want da is mijn grootste probleem, ik zit meestal 's avonds nog tot 11-12u te werken, met als gevolg da ik vaak niet eens 6u slaap heb in een nacht en ja dat wreekt hem dan op de duur natuurlijk.
Alleszins, kan u wel begrijpen da ge ni nog vroeger zou opstaan om met de fiets te kunnen gaan. Bij mij is da ongeveer een kwartierke verschil, ma da heb ik er wel voor over want da fietsen maakt mijne kop weer fris... waarna ik dan op den trein toch weer in slaap val :P
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

nieuw fietsje om mee naar het werk te rijden

http://www.bikeforums.net/showthread.php?t=358309
TitaTovenaar
Mountainbiker

Post by TitaTovenaar »

[quote=Haaike]

pfff ik moet vrij vaak om 5u45 opstaan en ik vind dat al verschrikkelijk vroeg. Maar als ik u zo hoor kan ik nog uitslapen :P
Opstaan om 3u35, dat is toch echt dodelijk! Natuurlijk, als ge op tijd in u bed kruipt valt da nog een heel klein beetje mee, dan is het gewoon op een ander ritme leven. Want da is mijn grootste probleem, ik zit meestal 's avonds nog tot 11-12u te werken, met als gevolg da ik vaak niet eens 6u slaap heb in een nacht en ja dat wreekt hem dan op de duur natuurlijk.[/quote]
Ik ga dagelijks slapen om 23h00
Soms (zoals vandaag) minivoetbal van 22h tot 23. Eer ik dan in mijn bed lig, kan ik al bijna terug opstaan :evil:
Post Reply