Transrockies 2008

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Saturnuske
Mountainbiker

Transrockies 2008

Post by Saturnuske »

Aangezien ik al lange periode aan het uitkijken ben naar een mountainbikereis naar Canada met toch wat uitdaging, heb ik uiteindelijk iets gevonden wat me aanstaat. 'k Ben er over aan het denken om in 2008 deel te nemen aan de transrockies. Ik zoek een persoon m/v die het ziet zitten om deze meerdaagse samen tot een goed einde te brengen. Ik ben niet echt een overdreven hardrijdster hoe ik me zelf omschrijf. Maar ik ben eerder iemand die van avontuurlijke mtbvakanties houdt. Danku
Jansen
Mountainbiker

Post by Jansen »

mag ik vragen met welke fiets je erheen gaat? Ik heb daar namelijk afgelopen zomer 2 weken gemountainbiked en kan je toch een fantsoenlijke fully (2000,- +++) zeer aanraden

ik zou zeer graag meewillen, wanneer is dat precies?
edit:

shit 10 tot 16 augustus,
2de zit begint voor mij op 18 augustus, wordt dus niks...of ik moet alles dit jaar halen hehe
fietsjongen
Mountainbiker

Post by fietsjongen »

Op zoek naar nieuwe uitdagingen en een actieve vakantie kwam ik ook bij de transrockies uit, als aanvulling bij de jaarlijkse fietsvakantie met de mtb.

Vorig jaar met de racefiets de viking tour gereden, maar dat is zowat de enige meerdaagse tocht met de racefiets. Alternatieven dringen zich dus op :-)

Aangezien ik gebonden ben aan de schoolvakanties, lijkt dit een waardige opvolger.

Ik zoek alvast wat meer info over deze tocht.

Nu, ik merk dat je uit het brabantse komt. Kan je in the mean time niet een paar tips geven, om daar in de buurt te biken. Op 16/12 rij ik Tervuren, maar er moeten zeker nog prachtige tochten zijn daar.
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

Ik heb dit jaar de coast to coast gereden.
Mountainbiken in Canada zegt mij ook wel iets. Alleen heb ik geen ervaring met dergelijke Trans... organisaties waar naar mening de focus wellicht meer naar de wedstrijd dan naar het soigneren van de avontuurlijke deelnemers ligt. Of zijn er ervaringsdeskundigen die dit kunnen weerleggen?

Ik merk ook dat de Transrockies 'slechts' 7 dagen is. Als mtb-reis is dit wellicht voldoende. Maar als ik dan toch in Canada ben, zou ik toch iets langer willen blijven. Een 14-daagse van maken bijvoorbeeld.

Ik vraag me dan ook af of er geen andere organisaties zijn die zich meer op avontuurlijke bikers richten?

Wat de Transrockies betreft, zal er rap moeten gehandeld worden. Zo te zien is er reeds 90% volzet.
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

WoodWheel wrote:Ik vraag me dan ook af of er geen andere organisaties zijn die zich meer op avontuurlijke bikers richten?
Naar zo een alternatieve organisatie ben ik ook op zoek
Een meerdaagse met hier en daar wat sight-seeing

Als iemand iets vind voor 2008
Count me in...
Zola
Mountainbiker
Location: S-Works HT m5 2007, X.0, X-max disc 2007, Magura Louise BAT Carbon

Post by Zola »

Beny wrote:
WoodWheel wrote:Ik vraag me dan ook af of er geen andere organisaties zijn die zich meer op avontuurlijke bikers richten?
Naar zo een alternatieve organisatie ben ik ook op zoek
Een meerdaagse met hier en daar wat sight-seeing

Als iemand iets vind voor 2008
Count me in...
www.bike-dreams.com

Je zal wel wat €€€€€ moeten neertellen en beschikken over een goede fysieke conditie.
Zola
Mountainbiker
Location: S-Works HT m5 2007, X.0, X-max disc 2007, Magura Louise BAT Carbon

Post by Zola »

lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Hier bij ons niet zo bekend, maar heb er zeer goede ervaring mee : het Duitse Bike-Alpin. In september één van hun zwaarste tochten meegedaan met 10 medebikers (Bart, 8 Duitsers en 1 Oostenrijker) en een uitstekende gids : Westalpencross van Martigny (Zwitserland) naar Ventimiglia (Ital. Riviera) >> 10 bike-dagen, 650 km en een dikke 20000 hms. Een schitterend avontuur, en volgens degenen die er al Transalps opzitten hadden, veel ruwer, eenzamer en mooier dan de Oostalpen.
Link naar hun site met info over deze tocht : http://www.bikealpin.de/?rubrik=2;tour=104
Een fotootje met mezelf in actie op 2620 meter hoogte : http://picasaweb.google.de/atlanticcycl ... 8725393474
en hier nog enkele meer, waar je Barny ook tussen vind : http://picasaweb.google.de/atlanticcycl ... ossMTB2007
Wil je er meer over weten >> mailtje
peter
Mountainbiker

Post by peter »

lowie wrote:Westalpencross van Martigny (Zwitserland) naar Ventimiglia (Ital. Riviera) >> 10 bike-dagen, 650 km en een dikke 20000 hms. Een schitterend avontuur, en volgens degenen die er al Transalps opzitten hadden, veel ruwer, eenzamer en mooier dan de Oostalpen.
Voeg hoger en zwaarder toe en schrijf even mooi
Een fotootje met mezelf in actie op 2620 meter hoogte : http://picasaweb.google.de/atlanticcycl ... 8725393474
Rocca Brancia van de zuidkant via passo gardetta? De afdaling over singletrack staat in mijn persoonlijke alpensingletrack top 10. Dit deel van de alpen (Val Maira, Grana, Stura) behoort tot mijn favorieten, vooral wegens de ongereptheid.
en hier nog enkele meer, waar je Barny ook tussen vind : http://picasaweb.google.de/atlanticcycl ... ossMTB2007
Wil je er meer over weten >> mailtje
www.seracjoe.de is de pionier, de meeste anderen zijn gewoon copycats. Er gaat trouwens niets boven zelf organiseren
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

bikechallenge in polen ...
schitterend parkoer, elke avond zoeken naar eten (ofwel eten van de org. niet te vreten ofwel te weinig, elke avond ofwel uw tentje opzetten of tussen een bende snurkende russen gaan liggen), koude douches (soms nog eens gemengd ...), maar een zo zo leuk en mooi parkoer (soms zeer technisch wat velen aan den lijve hebben ondervonden, soms echt tsjolen - de donderdag oa - helling te voet op en te voet naar beneden ... #-o ),

+ belachelijk goedkoop en ideaal om te combineren met nog een extra weekje rust in een van de vele spa en relaxoorden in de streek daar (de aankomstplaats van dit jaar was echt decadent hoor ... cocktails aan 2 euro, slaping in een shick hotel aan 18 euro de man met ontbijt inbegrepen ...)
hmmmm
Post Reply