ervaringen Epic Brain

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Post Reply
VdB
Mountainbiker

ervaringen Epic Brain

Post by VdB »

Gisteren heb ik de kans gehad om eens een Specialized Epic Expert te testen. Heb een beetje zitten spelen met de regelingen op de Brain tussen Firm en soft.

Als je die volledig naar "soft" zet, dan rijdt de fiets zeer comfortabel, maar heb je toch wel wat deining als je op asfalt rijdt.

Als ik die volledig naar "firm" zet, dan rij je op de asfalt net als met een hardtail. In het veld voelde het echter soms wat vreemd aan. Telkes de lockout werd uitgeschakeld, gaf dat een raar gevoel, precies alsof je met het achterwiel een stootlek maakt. Enkele keren afgestapt om te zien of mijn achterband voldoende hard stond, maar dit was ok. Heeft volgens mij dus wel degelijk te maken met de lockout die zichzelf op die moment uitschakelt.
Nu vroeg ik mij af of dit gevoel van "stootlek" normaal is bij de epic brain? Heb de zoekfunctie gebruikt, maar niet echt een antwoord hierop gevonden.

Bedankt.
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

je zult de demper waarschijnlijk nog beter moeten afstemmen op je gewicht en/of rijstijl
buiten de soft/firm regeling,
zal het bij jou eerder te maken hebben met de druk in de demper
(daarnaast kun je ook nog de rebound regelen)
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Ik denk ook dat er te weinig druk in de demper stond... :roll:
Maar het kan even goed gewenning zijn, in het begin ga je echt op elke demperverandering letten, na een tijdje merk je daar niet veel meer van.
Post Reply