Shadow derailleur XTR 2008
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
En discussies, daarvan moeten we niet weten op dit forumstevenvde wrote: Dit kan weer uitmonden in de zoveelste sram-shimano discussie...![]()
Gewoon je eigen voorkeur volgen is het beste. Ik moet bvb niets weten van SRAM en stel Shimano voor. Iemand anders zal wel een andere mening hebben (gelukkig) en zo blijven we bezig...
Ik wou vooral weten van degenen die effectief kunnen vergelijken (ervaringsdeskundigen noemt men dat) of die Shadows in de praktijk het niveau van een XO benaderen of overtreffen.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Zoals hoger op vorige pagina te lezen heb ik op mijn beide bikes de XO set vervangen voor de nieuwe XTR, zo tevreden was ik er van.
Schakelt super snel, minimale bedieningskracht. Hier heb je het gevoel met een Formule 1 op weg te zijn, terwijl XO van een oude rammelbak lijkt te komen ...
Schakelt super snel, minimale bedieningskracht. Hier heb je het gevoel met een Formule 1 op weg te zijn, terwijl XO van een oude rammelbak lijkt te komen ...
madskatingcow wrote:Schakelt super snel, minimale bedieningskracht. Hier heb je het gevoel met een Formule 1 op weg te zijn, terwijl XO van een oude rammelbak lijkt te komen ...
Mijn gedacht ervan: als je pro gripshift bent, koop dan x.o...
heb je liever triggers, dan heb je de keuze XTR vs X.O, dan zou'k kopen wat je het mooiste vind...
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Het zal waarschijnlijk XTR worden want gripshifts en modder gaat niet goed samen en ik zou met deze bike toch wat winterritten willen rijden.
De "waarschijnlijk" staat er omdat ik die Shadow eerst eens wil bestuderen in 't echt.
De "waarschijnlijk" staat er omdat ik die Shadow eerst eens wil bestuderen in 't echt.
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
En dat heeft blijkbaar zijn effect gehad want bij Big S zijn ze wakker geworden en hebben ze (misschien) terug voorsprong genomen.Hubertje wrote:Mja, een jaar geleden zat iedereen nog "XO!XO!" te roepen, en "baaah shimano is brol".
Op mijn electronisch keukenweegschaaltje weegt de Shadow XTR 181gr.
Straks monteren, morgen testen. Ben benieuwd.
-
rudy coolens
- Mountainbiker
shadow XT
Post by rudy coolens »
Ik rij sins september met nieuwe Shadow XT en moet zeggen dat het ding lekker zijn werk doet, voorheen reed ik met XT low normal, dus met de verkeerde veer.