31/10/2007 - Avondrit Zele - halloween

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Eerste deelname in Zele en bijzonder goed meegevallen. Van bij het binnen komen in die zaal om je in te schrijven hing er al een ongelooflijk sfeertje. Wat een werk die mannen (en vrouwen) daar hebben ingestoken, dat is niet niks. zowel hun zaal, hun tocht, hun Halloween-toestanden onderweg, hun bevoorradingen, dat was echt magnifiek.
Ook voor de allereerste keer meegebold met het forumtreintje. Amai, dat treintje dat bolt nogal !
Soms toch ook wel wat gevaarlijk om met zo'n grote groep dicht bij mekaar te rijden in het pikdonker, wat dan ook leidde tot een paar valpartijen (gelukkig zonder erg).
Kennis gemaakt met de hier al zo vaak besproken Katrien 20, Lucky 22 (met een reutelend geraamte op zijn rug), en met 2 fast to follow, bij wie we zondag te gast zijn.
Toch een paar kleine opmerkingen ; De doortocht onder die voetbaltribune, vond ik - met dat verhoogde gedeelte praktisch op de rijlijn- niet zonder gevaar. Jammer ook van die diepe sleuven in het stuk na de voetbaltribune. Daar was-voor mij altans- alleszins geen doorkomen aan. En ik denk dat het naar volgend jaar toe, toch beter zou zijn om uit te kijken naar andere - vaste pijltjes - die bij wind, niet kunnen hangen te flapperen.
De verstraler-conctructie heeft in ieder geval weer goed gemarcheerd, en is goed gekeurd voor de nachtrit in Torhout.
Maar in Zele komen we zeker en vast ook terug, daarvoor was het veel te mooi en veel te leuk om die nog over te slaan.
desolation
Mountainbiker

Post by desolation »

Prachtige nachtrit !

Spijtig genoeg waren we te laat voor het forumtreintje, maar onder ons gevieren toch ook goed geamuseerd. Spijtig genoeg was na 1u de verlichting op mijn helm al plat (halogeen = groot vebruiker :() en ben ik ergens rond de 30km goed op mijn gezicht gegaan omdat ik een diepe put in een bocht niet had gezien.
De inrichting van de rit was absoluut AF, zeer sfeervol en degelijk in mekaar gestoken. Enkel het laatste stuk was de bepijling wat onduidelijk, waardoor Petzolinni en ik toch een goeie 4-5km langs asfaltbaan hebben omgereden. Volgende keer mss opteren voor bordjes met glow-in-the-dark verf ?
delou
Mountainbiker

Post by delou »

Na bever mijn tweede avondrit en moe zeggen chapeau mannen, dikke organisatie. schoon decor met al da water en haloween toestand. wat me wel is opgevallen dat er in bever en omstreek meer haloween beleefd word als in zele, maja da was deels goed opgevangen door de organisatie zelf. één minpunt vond ik de bikewash,...
2 fast 2 follow
Mountainbiker

Post by 2 fast 2 follow »

Gisteren ook present voor de eerste keer met de Forumtrein. Tis bijzonder leuk meegevallen, veel nieuwe mensen ontmoet (Rik C, Katrien20, Lucky22, Knurrelady enz ... lijstje is wa te lang) want der was een grote forumtrein. Aan iedereen, nice meeting :-D . De toch zelf dan, want tis tenslotte daarvoor dat we in Zele waren. Parcours zeer afwisselend, road en off road. Het lag ook perfect op een enkele modderstrook na. Sfeer is ieder jaar super =D> voor de org. Zombies in de bomen, lijken die uit de graven treden echt super. Bev ook zeer toepasselijk Kabouter hersenen enz...
Toch een minpuntje was de bep. soms slecht geplaatst of slecht zichtbaar zoals reeds aangekaart hierboven. Ook die passage aan voetbalterrein kon beter kwa bep. voor opstakels, trapje en palen. Verder niets dan lof over deze tocht.

Stats: 42,77km 1u55min avs 22,2km/u

Greetz 2f2f

En niet vergeten nu zondag 04/11/07 11° Jempi Monseré bikers VTT in Rumbeke (Roeselare)
katrien20
Mountainbiker

Post by katrien20 »

Dikke proficiat aan de organisatie! =D> =D> =D>
Ik kan mij volledig vinden in de voorgaande commentaren. De tocht was genieten van sfeer en parcours en in tegenstelling met vorig jaar lag alles er nagenoeg super berijdbaar bij.
Samen met de forumtrein van 19 personen gestart om 21uur en dat is zeer goed meegevallen! Niks van file-toestanden. Opvallend was wel dat iedereen en zeker 2 fast to follow en Rik meer dan voldoende verlichting meehad. Het was schitterend te zien hoe het lint van rode lichtjes zich een weg baande door het landschap! :drunk:
Zoals verwacht was het wel moeilijk om met de voltallige groep samen te blijven wat automatisch resulteerde in subgroepjes en jammergenoeg achterblijvers.

Een serieus minpuntje vond ik de bediening van drank in de zaal. Je moest al verschillende kleurtjes ophalen van de soort drank dewelke je nodig had en dan was het geduld hebben om bediend te worden. Amai, dat liep daar wel serieus in het honderd!
Ivm de forumtafel (viel inderdaad niet op waar die zich bevond) : door de loeiharde prachtige muziek was er toch wel weinig ruimte om een gesprekje aan te knopen en iets meer kennis te maken met de forumbikers. :cry:
Weet je, jullie kunnen dat allemaal eens overdoen in de nachtrit in Torhout!!! :bounce: :bounce:
BeeVee
Mountainbiker

Post by BeeVee »

Vanuit het hartje van West-Vlaanderen hebben we de verre verplaatsing gemaakt naar Zele, maar dat hebben we zeker niet betreurd! Dik in orde, gezellige Halloweensfeer, aangepaste hapjes op de bevoorrading, onderweg de nodige Halloweenanimatie, ...
Als we dan toch wat opbouwende kritiek wensen te geven:
  • - de passage na het voetbalterrein was nauwelijks te doen, te veel volk, te diepe putten;
    - de bikewash was een beetje ondermaats, slechts 2 volwaardige spuiten en 1 met nauwelijks druk erop, zorgde ervoor dat men algauw een halfuurtje moest staan aanschuiven;
    - de praktische inrichting van de zaal kon ook wat beter aangepakt worden, alles teveel aan 1 kant van de zaal ingericht;
    - de bonnetjes voor drank (3 kleuren) en de bediening aan de bar was eveneens wat minder goed georganiseerd.
Pas op: dit is opbouwende kritiek, voor de rest enkel een dikke =D>
Als het ons lukt, dan komen we in ieder geval volgend jaar terug!
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Onder het motto 'think big' werd een megaorganisatie op poten gezet met een talrijke opkomst als resultaat. =D>
Feeëriek sfeertje ook met die talloze lampjes die door de velden 'slingerden'.
Moest op tijd terug thuis zijn en met Bulls-eye rond 8'en vertrokken en onderweg tempo gemaakt...
Hier en daar wel wat geschoven met een tot semi-slick versleten achterband maar gelukkig recht gebleven.
Leuke menu-vondsten ook op de bevoorrading :lol:
Het lange aanschuiven voor de bike-wash werd gecompenseerd door een goeie, warme douche.
Na 2 aprés-trappisten rond 10.45 vertrokken en hebben dus jammergenoeg geen andere forummers gezien.
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Post by Knurrebikers lady »

Samen met de lange forumtrein vertrokken voor prachtig ritje in dito versierde zaal. Organistie had enorm veel werk gestoken aan inrichting, verlichting, versiering, halloween-hapjes. Chapeau =D>
Mooi ritje, "lekkere" versnaperingen op bevoorrading en toffe muziek en disco-licht parade bij aankomst.

Enige minpuntjes:
- soms punt pijl niet oplichtend
- lange wachttijd drank bij aankomst (waarschijnlijk door talrijke opkomst)
Tip voor volgend jaar:
- Minder tafeltjes (nu stond iedereen op elkaar geplakt tss. de bar en de tafels

Merci aan de ganse forumtrein voor sympthieke compagnie =D>

Tot volgend jaar !
DjJoe
Mountainbiker

Post by DjJoe »

Nog het vermelden waard maar niets met de halloweentocht zelf te maken....Is het iemand opgevallen dat de jenevertentjes verdwenen zijn....de twee laatste jaren stonder er telkens jenevertentjes op het parcours met toestemming van de organisatie (staat er wel volledig los van)...waar zijn die naartoe...Freelander had speciaal muntstukken meegenomen..genoeg...en de laatste kilometers gaf die van katoen om toch maar eerst bij de jenever te zijn ...en helaas..géén jenever....
Een opmerking van mijn fietsende madam...weer geen toilet voor dames bij de bevoorrading...mischien eens werk van maken...
Musti
Mountainbiker

Post by Musti »

ook met de forum trein vertrokken maar na een stevig stukje doorvlammen op de baan de trein moeten lossen :oops: en daarna ook uit het oog verloren (zo vanaf het donkmeer zag ik jullie niet meer rijden). Dan maar effe alleen door, en als je opeens alleen maar op je eigen lichtjes moet betrouwen en niet zo'n stormende bende voor je hebt en een paar sterk-verlichters bij je in de buurt dan wordt het heel wat moeilijker, maar des te meer avontuur.
Organisatie: top qua parcours, inkleding was echt superleuk zowel in de zaal als onderweg. Voor 4 euro krijg je tocht met alles op en aan en drank achteraf, sterk. De pijltjes heb ik niet zoveel last van gehad omdat ik in bende reed, en daarna op mijn gemak alleen (en dan heb je tijd om rond te kijken). Enkele mindere puntjes: 1.bikewash. Ook al was die verplaatst ten opzichte van vorig jaar en stonden we nu in het licht, 2 slangen is echt wel weinig voor dit aantal deelnemers en 's nachts wil je wel iets anders doen dan een half uurtje aanschuiven. 2. Muziek. Tof dat er een dj is en dat de ambiance er werd ingebracht, maar je kon echt niets tegen elkaar zeggen. Anderzijds stond alles bijna vol met tafeltjes, dus was het volgens mij ook niet echt de bedoeling dat er echt een fuifje was?? Hierin een keuze maken brengt volgens mij alleen maar de drankomzet ten goede (op voorwaarde dat de toog iets anders georganiseerd wordt).
Tot volgend jaar (ik zal dan een beetje meer trainen dat ik de forumtrein dan tot het einde kan volgen)
PS. merci katrien20 voor de lift
Post Reply