Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
B-artiest
Mountainbiker

Post by B-artiest »

Dummy wrote:ik probeer sinds kort ook zoveel mogelijk met de fiets naar 't werk te rijden (20km enkel)
k heb het geluk da't grootste deel langs de N16 is en dus een mooi fietspad om op te rijden. Nadeel is dat da zooooooooooooooooooo'n lange saaie baan is :roll:
En de fietsenstalling op mijn werk is ook niet alles...
Hey Dummy,

Waar werk jij dan wel?

Ik probeer dat ook te doen, en inerdaad een saaie baan... ik werk bijna ana de A12; Bij Campbells

Greetz
B-artiest
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

ik had het gistereavond ook voor
ik passeer aan een werf, tussen het laarbeekbos en de chirolokalen van gasnhoren.
Steekt er daar een arbieder ineens een waterpasser van 2,5 meter voor mijnen neus ,het straat over.
Wegduiken en noodstoppie is de enige oplossing.
ik roep, arbeider roept, ik stop om hem zijn vet te geven.
hij verschiet en veronschuldigd zich, roept zijn maat erbij en drinken rustig een pintje.

zo moet het oplost worden :P
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

B-artiest wrote:
Dummy wrote:ik probeer sinds kort ook zoveel mogelijk met de fiets naar 't werk te rijden (20km enkel)
k heb het geluk da't grootste deel langs de N16 is en dus een mooi fietspad om op te rijden. Nadeel is dat da zooooooooooooooooooo'n lange saaie baan is :roll:
Hey Dummy,

Waar werk jij dan wel?

Ik probeer dat ook te doen, en inerdaad een saaie baan... ik werk bijna ana de A12; Bij Campbells

Greetz
B-artiest
Ha, ik werk daarnaast, bij Alcon :)
Zola
Mountainbiker
Location: S-Works HT m5 2007, X.0, X-max disc 2007, Magura Louise BAT Carbon

Post by Zola »

Same here, ik rijd van Bornem via de N16 en de Gentsesteenweg naar Mechelen (in de winter) --> afstand enkel: 24km
Tijdens de zomermaanden probeer ik zoveel mogelijk via de dijk te rijden... afstand enkel: 33 km
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

Streets wrote:ik had het gistereavond ook voor
ik passeer aan een werf, tussen het laarbeekbos en de chirolokalen van gasnhoren.
Steekt er daar een arbieder ineens een waterpasser van 2,5 meter voor mijnen neus ,het straat over.
Wegduiken en noodstoppie is de enige oplossing.
ik roep, arbeider roept, ik stop om hem zijn vet te geven.
hij verschiet en veronschuldigd zich, roept zijn maat erbij en drinken rustig een pintje.

zo moet het oplost worden :P
=D>
David de Rasmus
Mountainbiker

Post by David de Rasmus »

"That's the spirit ... NOT. Ik rij ook een aantal keer per week met de fiets naar het werk, Deurne >< Mechelen. Ook ik word regelmatig bijna van mijn fiets gereden. De reden waarom net niet, ligt aan mijn oplettendheid en niet die van de automobilisten. Zo te lezen, ben ik trouwens niet de enige. Op die auto kloppen is echter geen oplossing. Voor 't zelfde geld klopt dieje kerel of madame op u en dan ben je verder van huis want dat is verkeersagressie en jij bent begonnen met kloppen.
Enfin, je doet ermee wat je wil maar respect komt van twee kanten. Je kan slechts zoveel verstand gebruiken dan je hebt, denk ik meestal."

Allé hup, kritiek geven is makkelijk.
Les 1; gebruik enkel een andere taal (Engels in jouw geval) als je de grammatica kent, maar dit geheel terzijde.
Les 2: Empathie. Rij eens over het fietspad dat ik gebruik (het fietspad van Deurne <-> Mechelen is er een juweeltje tegen). Dan zal je merken dat zelfs jouw uitmuntende oplettendheid geen garantie is voor het vermijden van ongelukken. Dat je zoiets beweert is er trouwens serieus over. Ik ben op hetzelfde kruispunt van dit vooral 2 jaar geleden omver gereden door een auto. Als jij dat had kunnen vermijden, moet je echt superreflexen hebben.
Les 3: Je kan slechts zoveel verstand gebruiken ALS je hebt, maar dit geheel terzijde.

Verder ben ik het eens met je theorie. Drie keer na mekaar je koelbloedigheid bewaren is echter niet evident.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

David 'ns bijspringen. 't Zal wel niet zo zijn dat ie altijd zo reageert. Meestal, als je echt goed geconcentreerd bent, gaat alles vanzelf, als in een flow. 't Zijn van die dagen dat je die concentratie een beetje mist dat je je begint op te naaien...

Kan gebeuren maar mag maar zelden voorkomen....
jvh de snelle
Mountainbiker

Post by jvh de snelle »

Ik had altijd ne KEPERNAGEL bij.
Werkte altijd.
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

jvh de snelle wrote:Ik had altijd ne KEPERNAGEL bij.
Werkte altijd.
Euh... verklaar je nader.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Daar moet je toch geen tekening bij maken èh p3tr......

'k Heb zelf ooit 'ns een auto over heel z'n lengte bekrast, maar dat was niet uit vrije wil, die blokkeerde mijn doortocht en de enige manier om snel en zonder schade te stoppen (alternatieven zouden me nogal schade opleveren) was er me tegen te laten vallen en zo stil te komen....

Maar zoiets gewillig doen ? [-X
Post Reply