Op mijn Avid Juicy 7 remhendels zit er precies een soort verstelknop (inbus nodig) waarbij er staat "Pad Contact".
Nu snap ik niet goed waar deze verstelknop voor dient:
- kan je hiermee de blokken dichter of verder van de schijf plaatsen? Zodat je eventueel wat meer ruimte kan creëren tussen schijf en blokken om minder sleepgeluiden te hebben in natter, modderige omstandigheden?
- of kan je hier enkel de spanning op de remhendel zelf regelen, zonder dat er iets veranderd aan de positie van de blokken tov de schijf?
Heb vandaag een rit gereden in de Kasterleese bossen en enorm veel last gehad van sleepgeluiden. Bovendien zijn mijn achterste remblokken volledig afgesleten, waarschijnlijk door het continue aanlopen.
Ik had gehoopt om die problemen te kunnen vermijden met die afstelknop.
Remmen maakten bovendien een hels lawaai. Is dit normaal bij natte omstandigheden?
Avid Juicy 7: afstelmogelijkheden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
De "afstelvijs" op de hendels dient om de gevoeligheid van de hendels te regelen. Bepaalt hoe je remmen aangrijpen.. Bruut of niet.
Om u remblokken te regelen:
Draai de 2 bouten waarmee de klauw vastaat los. Knijp de remhendel volledig in. (remmen dus
) Draai de bouten weer vast, los de hendel en voila... Perfect afgesteld.
De avids zijn heel gemakkelijk af te stellen, mijn Hope's zijn moeilijker.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Om u remblokken te regelen:
Draai de 2 bouten waarmee de klauw vastaat los. Knijp de remhendel volledig in. (remmen dus
De avids zijn heel gemakkelijk af te stellen, mijn Hope's zijn moeilijker.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Schijfremmen kunnen een hels lawaai maken bij nat weer. Maar als ze warm geremd zijn, moet het weg zijn.
Als je rem sleept, heeft dit niks te maken met je rode stelschroef. Kijk eens of de zuigers nog samen naar buiten komen. Wat ik regelmatig doe is de de remblokken er uit halen, dan de zuigers wat naar buiten laten komen, er olie op doen en terug naar binnen duwen. Dan de olie weg vegen en dit nog eens herhalen. Dan werken ze weer perfect. Meestal doe ik dit als het afstellen moeilijk gaat.
Inrijden : tegen 30 km/u goed remmen (en daarbij duw ik nog op de trappers) Dit herhaal ik zo'n 15 a 20 keer. Als uw remmen goed bijten dan zit je goed. Mijn remblokken gaan toch al zo'n 2500 km mee en zijn nog niet half afgesleten. (BBB blokjes)
Als je rem sleept, heeft dit niks te maken met je rode stelschroef. Kijk eens of de zuigers nog samen naar buiten komen. Wat ik regelmatig doe is de de remblokken er uit halen, dan de zuigers wat naar buiten laten komen, er olie op doen en terug naar binnen duwen. Dan de olie weg vegen en dit nog eens herhalen. Dan werken ze weer perfect. Meestal doe ik dit als het afstellen moeilijk gaat.
Inrijden : tegen 30 km/u goed remmen (en daarbij duw ik nog op de trappers) Dit herhaal ik zo'n 15 a 20 keer. Als uw remmen goed bijten dan zit je goed. Mijn remblokken gaan toch al zo'n 2500 km mee en zijn nog niet half afgesleten. (BBB blokjes)