1 November 2007 TT AS

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Nazgul
Mountainbiker
Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""

Post by Nazgul »

Voor de eerste keer naar as geweest en toch wel kunnen genieten van de omgeving, lekker tomatensoepke en een nog lekkerder terrilleke.

Wel alles op t'gemakske gereden waardoor iedereen mij voorbij raasde maar bij ieder molshoop stonden diezelfde racekonijnen te voet en kon ik ze al rijdend voorbij fietsen waarna zij mij op het afdalend/vlakke weer voobij zoemden #-o .

De terril was heel plezant zeker da stuk ( afwijkend aan het parkoer ) in twee platteaus naar het hoogste punt :bounce: . op de tweede platteau toch halweg blijven steken zeker :oops: . Maar da kon de pret niet drukken want ik zag er daar geen enkele volledig tot boven rijden.

Als ik kan ga ik er volgende keer weer bij zijn.
UBO
Mountainbiker

Post by UBO »

Vond de tocht opzich nog meevallen, vooral het eerste gedeelte was goed. Alleen jammer da ik de lus op de terril niet heb gedaan, gewoon gemist #-o . Bevoorrading was slecht, begrijp niet da je op de bevoorrading geen water kon krijgen. Appelsap idd geen goed idee en als het eventueel kan een sportdrankje. Betwijfel of ze mij hier volgend jaar nog zien
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

Positief:

- goede bepijling
- mijn eigen streek/ bekend terrein
- vrij snel parcours
- bewaakte fietsenstalling
- behoorlijk wat kilometers

Negatief:

- zeer slechte plek voor bevoorrading te houden, die overigens erg magertjes was
- was meer een cyclocross parcours dan echt MTB
- er valt VEEL meer uit de streek te halen, paar schoon stukken laten linksliggen
- te veel rechte en ééntonig stukken
- meer langs dan op de terril gereden (maar moet toegeven dat ik er toch niet goed zou opgeraakt zijn met de conditie van vandaag)
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

rakkermans wrote:Bij de bevoorrading was er een lekker soepje, die appelsap vond ik géén goed idee. Ik had 2 glazen op en heb daar serieus buikkrampen van gehad.
soep + appelsap + appelsap = :-&

mooie streek
maar inderdaad we hebben de mooie paden niet aangedaan
probleem vergunningen?
het hele lange stuk fietspad zat er voorheen niet in
een beetje voor de oversteek, kwamen we vroeger van rechts uit de bos

wat betreft het appelsap...
1/3de appelsap & 2/3de water is quasi evenwaardig aan een sportdrank
kleinboy
Mountainbiker

Post by kleinboy »

Jow Bikers,

Vandaag ook tourtochtje AS gereden. Vanuit onze woonplaats (Elen) naar AS gereden, tochtje+terril gedaan en dan terug naar huis. 83km, gemiddelde 22.5km/u. Tochtje was leuk... zij die er meer van verwachtte omdat ze de streek kennen. Doe dan uw verwachtte stukjes erbij he. De toch moet voor een breed publiek te doen zijn. Zij die weer te mekkeren hebben over de bevoorrading. Wat moet je meer hebben dan wat suiker en vocht ?? Een tocht 40km rij je toch wel op je gemak met 1 drinkbus Isostar of dergelijke. Zorg dat je een onbijtje neemt 's morgens... of bestel een traiteur !
Veel volk, en wij waren precies met het grote pak mee. Dus dat was van groep naar groep rijden. Maarja, dat wisten we op voorhand. Maar ik moet toch mijn trouwe bikepartner SAIKO bijtreden. Ik kan het er ook van krijgen als van die felle jongens u voorbij razen omdat je het even rustig aan doet omdat je voor je ziet dat ze aan het aanschuiven zijn op een helling. Dan voorin schieten, niet bovenkomen wegens te groot verzet van het voorbijrazen en dan parkeren voor diegene die kleiner schakelen en dus wel klaar zijn voor de helling... [-X niet sportief.
Ah, en veel verdienstelijke pogingen gezien van kids en dames (bikebabes =D> ) op hellingen en terrils. Ikzelf heb de hoogste geprobeerd maar slechts tot 3/4 geraakt. Iemand wel tot topje geraakt van deze (off-route) terril ?

Have fun !
firemen
Mountainbiker

as toertocht

Post by firemen »

hey , vandaag in as geweest,wel wat vettig maar een schitterende tocht.
Ben nog niet zo lang bezig , maar vond dit 1 van de beste tot nu toe.
Was voor mij ook zwaar genoeg , de terril erbij had ik toch wat onderschat maar we zijn boven geraakt. Met een gem van 19,9 deze tocht gedaan , denk ik dat het niet zo slecht was voor een beginner.
Deze tocht staat volgend jaar zeker weer op het programma.

grtz
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Wat het parkoer betreft, leek er tegenover vorig jaar niet echt veel veranderd te zijn. Er waren een paar leuke en hevige passages, bergop-af, maar die werden veel te vaak verbonden door lange saaie, zuigende bosdreven of asfalt. Om 8u30 vertrokken en al bij niet veel last gehad van de drukte.

Ik heb ook een stukje extra terril meegepikt, maar ik ben ook maar een kleine 50m voorbij de helft (kort vlak stukje) geraakt. Ik was ook nog van zin om eens op de andere top te gaan kijken, maar in de eerste extra klim toch ietsje te veel kruid verschoten en maar rustig binnengereden.

Nog een zeer belangrijk minpunt, geen deftig bierke in de kantine.
Gf biker
Mountainbiker

Re: as toertocht

Post by Gf biker »

ivanneke wrote: Ben nog niet zo lang bezig , maar vond dit 1 van de beste tot nu toe.

grtz

Dan zijde inderdaad nog nie lang bezig #-o :wink:
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

De tocht was zoals elk jaar ; supersaai parkoers !
10 km puur asfalt, lange eentonige bosdreven, paar leuke puistjes en dan iets wat ik niet goed snapte ; een bordje "+Terril" ... eeuuhh heb ik iets verkeerd gedaan of wat, maar ik heb dit gevolgd maar ben nooit een terril mogen oprijden, gewoon een lus tussen 2 terrils door #-o

En dat er nog organisaties zijn die geen water aan de bevoorrading hebben, da vind ik wel het dieptepunt !

[-X
freewilly_1974
Mountainbiker

Post by freewilly_1974 »

de tour vondt ik wel oke
bevoorading kan er door vindt ik
ben wel voorstander voor wat fruit
nu moet ik wel zeggen dat ik ook altijd wat bij mij heb om te eten en drinken
het was wel een pechdag voor mij vandaag ik rij voor de eerste keer op mijn nieuwe fiets (specialized epic )
er vlamt er eentje mij voor bij juist voor een grote plas
maakt hij een fout en gooit alles toe
ik kan nog juist optijd stoppen maar zijn partner rijd vollebak aan mij in
dan een stuk voor bij de bevoorading een goede afdaling met veel los zand verlies ik de controle over mijn stuur en ga ik tegen de grond tegen 32 per uur ongeveer
borstkas en rechter been voel ik nog altijd goed hoop dat het beter is tegen zaterdag
groetjes
Post Reply