-> 2 bladen vooraan

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Post Reply
Master of puppets
Mountainbiker
Location: OLYMPIA F1 XX1 Eagle, OLYMPIA BULLET XX1, OLYMPIA EGO-X FORCE CX

Re: Dubbel vs Tripel

Post by Master of puppets »

C-DALE wrote:Allemaal interessant om te volgen, ga ook een dubbel 29-42 Si Hollowcrank placeren.
Ne XTR cassette 11-34 voor op zwaardere parcour
Ne Dura-ace cassette11-23 voor lichtere en baan.
Moet wel nog m'n rear der veranderen naar ne XTR shadow.
Welke kooi moet ik dan best nemen, ne lange of middellange?
Voor uwe 11-23 kunt ge met ne medium rijden maar voor uwe 11-34 dan weer niet denk ik -> als ge de twee gaat gebruiken kunt ge uw ketting ni te veel inkorten omdat ge anders niet op uwe 34 geraakt vrees ik, een langere kooi vangt dit dan beter op ..
C-DALE
Mountainbiker
Location: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg

Post by C-DALE »

Heb vergeten erbij te vermelden dak 2 kettingen gebruik, sorry.
Dus beiden andere lengte :wink:
1 Kmc SL 9spd voor m'n SLR's en 1 KMC SL Gold 10 spd voor m'n FRM's.
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Volgens Janman kunt ge 44-34 draaien met een medium-cage.
C-DALE
Mountainbiker
Location: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg

Dubbel

Post by C-DALE »

Hmm, zijn er nog die mening toegedaan dat je een medium rear derrie kan gebruiken met een 11-34 cassette en 29-42 tandbladen?
Word mss al volgende week gemonteerd, en zou het toch graag tegen dan weten :wink:
JanMan
Mountainbiker

Re: Dubbel

Post by JanMan »

JanMan wrote:
C-DALE wrote:Hmm, zijn er nog die mening toegedaan dat je een medium rear derrie kan gebruiken met een 11-34 cassette en 29-42 tandbladen?
Word mss al volgende week gemonteerd, en zou het toch graag tegen dan weten :wink:
Ik rij momenteel 44 - 29 vooraan en achteraan 12-34. Ik kan met mijn medium cage alle versnellingen nemen.
Trouwens, er zijn profs genoeg die met een dubbel vooraan rijden en wegens sponsorverplichtingen met de medium cage van Sram reden. De medium cage was tot dit jaar carbon terwijl de long cage alu was dus de profs reden met de carbon kooi.
tarzan2
Mountainbiker

Post by tarzan2 »

Ooit reed ik zelfs met een trippel en een 11-30 cassette en schakelde ik met een Shimano koersderri met korte kooi, ging perfect. Ategev is er getuige van :wink:
De man op de shimano stand waar ik mijn derri even ging laten afstellen, vond het wel behoorlijk onorthodox. En Ategev nog een beetje olie op het vuur smijten 'die weightweenies toch eh'. 8)

Natuurlijk als de ketting op de 22 - 11 lag, dan bengelde die een beetje tegen de grond maar wie rijd er nu op zo'n verzet. #-o
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Heeft er iemand ervaring met het cranckstel van TA?

DE VEGA bestaat in Double versie en lijkt mij niet superzwaar: 680 gr.

Ze komt standaart met 44-30, maar de bladen zijn van het Compact gamma, dus ik zou ook 29 kunnen pakken.

IK was ook even de dubbele FSA crank aan het bekijken. Lijkt vet, maar dan blijf ik voor het 29-blad gebonden aan hun merk, niet? Want is is 4 gaats en ik vind TA 29Tbladen enkel in 5-gaats. Iemand alternatief?

IK zal wss. de Middleburn RS8 nemen, maar ik vind het jammer dat die alleen in zilver komt.
tarzan2
Mountainbiker

Post by tarzan2 »

Naar verluidt is die Vega zeer moeilijk te vinden.

Bij de Jul: http://www.julmtb.com/forum/viewtopic.p ... sc&start=0 hebben ze het ook over crancks met 2 bladen en daar staat toch een pic van de middleburn in het zwart.

De FSA is nog wat te nieuw om er al reviews van te vinden denk ik.

Ik ben alleszins zeer benieuwd naar je nieuw fietske. Belooft een pareltje te worden als je ieder onderdeel zo hard overdenkt. Ik ga ook met een nieuw racepaardje rijden. Ik hoop rond 9.5 kg marathonproof te zitten =D> . Nu ga ik trainen! 8)
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

De RS 7 bestaat in zwart, de RS 8 niet :cry: .
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

ATEGEV wrote:De RS 7 bestaat in zwart, de RS 8 niet :cry: .
Schuren en laten anodizeren. :wink:
Post Reply