LCMT 2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- Dirttracker
- Mountainbiker
Post by Dirttracker »
Vind het heel jammer dat je niet meer alleen aan de chrono kan deelnemen ! Denken ze dat ze daarmee meer deelnemers gaan aantrekken 
idd heb dezelfde mening, iemand een idee waarom men de individuele chrono afgeschaft? Betwijfel of de veiligheid hiermee beter wordt zoals oa vermeld wordt op hun site.Dirttracker wrote:Vind het heel jammer dat je niet meer alleen aan de chrono kan deelnemen ! Denken ze dat ze daarmee meer deelnemers gaan aantrekken
Last edited by XLS on Tue 30 Oct 2007 13:51, edited 2 times in total.
Met evenveel mensen in de organisatie kan men moeilijk opteren voor 2 soorten crono's, dat zal het zijn.XLS wrote:iemand een idee waarom men de individuele chrono afgeschaft?
Nu, da's dan misschien mijn kans om deze 'ns te starten als toerrijder zonder in het decor gedrukt te worden (alhoewel dat de regenkans me nogal doet huiveren....)
Wat de veiligheid betreft : 'k Vind het nog altijd veiliger alleen te rijden, zoals de meesten veronderstel 'k.....
Ahja? Welke problemen waren er dan vorig jaar met de tijdsopname???Maar dan zal er wel nog wat moeten gewerkt worden aan de bepijling en de tijdsopname...dat trok vorig jaar op niet al te veel
En welke problemen met de bepijling? En dan bedoel ik problemen waar de organisatie verantwoordelijk voor kan gehouden worden! Als saboteurs pijltjes wegtrekken nadat de voorrijder het parcours gecontroleerd heeft, kan je daar als organisator weinig aan doen lijkt me...
Dag 1 ben ik ongeveer 6 keer verkeerd gereden, kan aan mij liggen?Ahja? Welke problemen waren er dan vorig jaar met de tijdsopname???
En welke problemen met de bepijling?
Vorig jaar was de eerste keer dat ik deelnam aan de chrono en goed vooraan zat (top 20), daar was het niet altijd duidelijk welke kant we op moesten. Laat ons zeggen dat de pijltjes steeds niet zo goed hingen om met volle snelheid overal vlot te kunnen paseren. Als er een fietser of 300 over het parcour gereden heeft is het meestal duidelijk naar welke kant je moet (modder, sporen, herstelde pijltjes, voorgangers). Dit weet ik dan weeral uit ervaring van de editie 2005/2006...
In 2008 geen sukkel meer met buiten de tijd aankomen of vertrekken. Iedereen start gelijk en de winnaar duikt als eerste in Houffa binnen. Ik zou wel opteren om een motor op kop te laten rijden om bovenstaande problemen te vermijden. Wordt de LCMT 08 enkel een competitieve duorit of kan er nog solo gestreden worden ook, daarbuiten is er dan ook nog de TT-versie ? (al zou ik daar geen verschil meer in maken)
Ik vind ook dat de organisatie, in de mate van het mogelijke, niet verlegen moet zijn om een stuk in te korten bij een parcours vol met modder door de stevige regenval. 5-6uur wedtrijd is voor de grote meute al méér dan genoeg.