Shadow derailleur XTR 2008

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
964RS
Mountainbiker

Post by 964RS »

Gaat de schadow samen met de oude Rapidfire van 2003/2004. Ik heb nog een "oude" s-works welke ik van het weekeinde mijn delieur aan gort heb gereden en heb ook wel oren naar de xt(r) shadow.
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

stevenvde wrote: Dit kan weer uitmonden in de zoveelste sram-shimano discussie... :lol:

Gewoon je eigen voorkeur volgen is het beste. Ik moet bvb niets weten van SRAM en stel Shimano voor. Iemand anders zal wel een andere mening hebben (gelukkig) en zo blijven we bezig...
En discussies, daarvan moeten we niet weten op dit forum :wink:

Ik wou vooral weten van degenen die effectief kunnen vergelijken (ervaringsdeskundigen noemt men dat) of die Shadows in de praktijk het niveau van een XO benaderen of overtreffen.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Zoals hoger op vorige pagina te lezen heb ik op mijn beide bikes de XO set vervangen voor de nieuwe XTR, zo tevreden was ik er van.

Schakelt super snel, minimale bedieningskracht. Hier heb je het gevoel met een Formule 1 op weg te zijn, terwijl XO van een oude rammelbak lijkt te komen ... :drunk:
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

madskatingcow wrote:Schakelt super snel, minimale bedieningskracht. Hier heb je het gevoel met een Formule 1 op weg te zijn, terwijl XO van een oude rammelbak lijkt te komen ... :drunk:
:lol: da vindek nu wel fel overdreven... kheb ze pas ook eens getest, en akkoord, da schakelt even goed als nen x.o, maar die vergelijking is serieus overdreven...
Mijn gedacht ervan: als je pro gripshift bent, koop dan x.o...
heb je liever triggers, dan heb je de keuze XTR vs X.O, dan zou'k kopen wat je het mooiste vind...
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Het zal waarschijnlijk XTR worden want gripshifts en modder gaat niet goed samen en ik zou met deze bike toch wat winterritten willen rijden.

De "waarschijnlijk" staat er omdat ik die Shadow eerst eens wil bestuderen in 't echt.
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

hehe, shimano strikes back precies :P
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

=D> :bounce: Sorry, kon het niet laten!
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

mtb arno wrote:hehe, shimano strikes back precies :P
Mja, een jaar geleden zat iedereen nog "XO!XO!" te roepen, en "baaah shimano is brol". Modegevoelige stumpertjes allemaal! :lol:
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Hubertje wrote:Mja, een jaar geleden zat iedereen nog "XO!XO!" te roepen, en "baaah shimano is brol".
En dat heeft blijkbaar zijn effect gehad want bij Big S zijn ze wakker geworden en hebben ze (misschien) terug voorsprong genomen.

Op mijn electronisch keukenweegschaaltje weegt de Shadow XTR 181gr.

Straks monteren, morgen testen. Ben benieuwd.
rudy coolens
Mountainbiker

shadow XT

Post by rudy coolens »

Ik rij sins september met nieuwe Shadow XT en moet zeggen dat het ding lekker zijn werk doet, voorheen reed ik met XT low normal, dus met de verkeerde veer.
Post Reply