Turner Flux Lightweight *Project 9,5*

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Roeki
Mountainbiker

Post by Roeki »

Da gewicht, maak u daar niet druk in. Beter ne goeien band die iets meer weegt, dan 3 keer plat en niet kunnen uitrijden hé, remember Olne.
Hopelijk gaat uw vork het nu goed uithouden. Bolt tuning is ook wel leuk hoor. Heb het bij mij ook gedaan en alles juist van lengte gemaakt, zalig mooi. Zadel eerst volledig juist gezet en dan de bouten afgetekend en afgezaagd.
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

Roeki wrote:Da gewicht, maak u daar niet druk in. Beter ne goeien band die iets meer weegt, dan 3 keer plat en niet kunnen uitrijden hé, remember Olne.
Hopelijk gaat uw vork het nu goed uithouden. Bolt tuning is ook wel leuk hoor. Heb het bij mij ook gedaan en alles juist van lengte gemaakt, zalig mooi. Zadel eerst volledig juist gezet en dan de bouten afgetekend en afgezaagd.
de banden zijn het probleem nie zenne (ik ga niveel lichtere all-rounds vinden), de barends incl. stuurplugs zijn de grote zondaars (mor op xcm kan ik nie zonder, en't comfort primeert nog op't gewicht zenne). 9,5kg klinkt nu eenmaal mooier dan 9,75kg. I.v.m. de vork ; ik zal ze nog eens goed moeten laten werken maar voorlopig ziet het er nog prima uit :drunk:, hopelijk blijft het zo want ik wil geen andere.
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

en we blijven bezig :oops:

KMC X10SL
A2Z kettingbladboutjes Red

kettingbladen (TA) waren niet in stock bij VE , is iets voor volgende maand.
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

Gisteren naar Hilset gereden om de Ta-bladen. de hangweegschaal geeft nu 9,55kg aan :drunk: Het zal spijtig genoeg een beeke omhoog gaan, XTR wordt vervangen door Sram (boutje om de derailleur vast te zetten draait zot, buske waar de schroefdraad inzit draait mee #-o ). Foto's volgen binnenkort (druk,druk,druk). Dus heb ik nog 100gr te gaan om m'n doel te bereiken :drunk:

Vorige week is den bike eens serieus off-road geweest, tijdens de cohesiedag van ons bataljon. Je kon verschillende activiteiten kiezen en natuurlijk koos ik (en watje jan) voor MTB in St-Hubert. Na +-20km had ik weer pech met de pace (neeje geen olielek). Na een lange hobbelige afdaling namen we even pauze om de rest te laten bijbenen. Ik merkte al tijdens deze afdaling dat de vork niet genoeg dempte (ik dacht effe dat ik met een vaste vork onderweg was), efkes de rebound bijgeregeld en we konden terug vertrekken ... da dacht ik toch, toen ik vertrok zakte de vork door z'n veerweg, ik had geen (onvoldoende) druk meer. Ik vraag me nog steeds af hoe dit kwam. Ik heb dan de vork gelockt en ben teleurgesteld langs de baan teruggereden, 7km klimmen naar St-Hubert #-o Ik had toch nog 30km en bijna 400hm. De vork op dit moment lijkt me terug normaal te werken, alhoewel ik vind da ze stroef inveert (kan natuurlijk ook inbeelding zijn). Alle afstellingen zijn in orde. Deze avond vertrek ik met m'n lief en wa vrienden naar Botassart (moulin du rivage) voor een ontspannen "Halloween"-weekend. Ik hoop dat de mtb meekan bovenop de bagage (geen fietsendrager) dan kan ik daar, als de tijd het toelaat, de vork nog eens testen. Duimen omhoog dus ....

greetz

Peter
Supra
Mountainbiker
Location: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...

Post by Supra »

Zo een pace is echt een droomvorkje, maar als ik al jouw problemen zo lees, zal ik toch nog lang blijven rijden met mijn Reba WC...
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

Supra wrote:Zo een pace is echt een droomvorkje, maar als ik al jouw problemen zo lees, zal ik toch nog lang blijven rijden met mijn Reba WC...
Tja, die spookt ook al een tijdje rond in m'n hoofd. Waarom is die bijna 200gr zwaarder #-o. Ondanks alles blijf ik overtuigd van de kwaliteiten van deze vork in't algemeen. Ik heb blijkbaar een maandag modelleke. Mss komt er een C-type bij, maar da's door financiele tegenslag niet voor binnenkort.
cavani
Mountainbiker

Post by cavani »

Nog steeds tevreden over mijn Pace,en geen lekkages .Niet aan deze en niet aan de vorige!
Goekoper,lichter en exclusiever dan een Reba WC er bovenop.
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

RvBerkel
Mountainbiker

Post by RvBerkel »

of je koop mijn Pace RC39 C-type die volgde week in verkoop gaat die zal goed kooper zijn :P
cavani wrote:Nog steeds tevreden over mijn Pace,en geen lekkages .Niet aan deze en niet aan de vorige!
Goekoper,lichter en exclusiever dan een Reba WC er bovenop.
en stuk goed kooper dan DT nu ze hebben vorken nu stuk duuder gemaakt #-o en is nog maar vraag of ze nu echt beter zijn geworden
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

RvBerkel wrote:en stuk goed kooper dan DT nu ze hebben vorken nu stuk duuder gemaakt #-o en is nog maar vraag of ze nu echt beter zijn geworden
'k Hoop het, maar 'k ben sterk aan het twijfelen om de Magura Durin te kopen ipv de DT...
Post Reply