18/11/2007 KALMTHOUT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Vintage Biker
Mountainbiker

18/11/2007 KALMTHOUT

Post by Vintage Biker »

Op zondag 18 november heeft voor de 15° maal de toertocht van Kalmthout plaats.
Deze tocht, die vanaf dit jaar "De Stephan Aerts Classic" heet, vertrekt zoals steeds in lokaal Gitok. Naar gewoonte loopt deze tocht van 28km & 47km door een aantal éénmalig opengestelde natuurgebieden in het grensgebied van Nederland en Belgie.
Zoals altijd is er onderweg een uitgebreide bevoorradingsstand met warme en koude dranken. Voor iedere deelnemer is er ook een warme douche, een vernieuwe afspuitstand en een bewaakte fietsparking.
Als we er ook nog bijvertellen dat er achteraf Westmalle van't vat is dan zijn we er zeker van U te mogen verwelkomen te Kalmthout!
http://www.be-bop.be/stephan_aerts_classic/index
Last edited by Vintage Biker on Wed 31 Oct 2007 19:50, edited 1 time in total.
WieltjesZuiger
Mountainbiker

Post by WieltjesZuiger »

Wat ik nog weet over deze Toertocht uit het verleden is hetvolgende:

De Enige Vlaamse toertocht die over de kalmthoutse heide mag rijden waardoor je steeds in een bosrijke omgeving fietst die wel de moeite waard is.

Een degelijke afspuitstand & fietsenparking.

Vlot berijdbaar parcours

&

Westmalle van't vat! 8)

Image
Last edited by WieltjesZuiger on Thu 01 Nov 2007 20:02, edited 4 times in total.
Jeec426
Mountainbiker

Post by Jeec426 »

Kan't zijn dat deze toch ook in de lente gereden wordt? Weet da we is in kalmthout gaan rijden zijn, maar da was toen 55km door de heide en militair domein waar ge anders ni doormocht

Maar alle, voor dezen toch komen we zeker tot in kalmthout
WieltjesZuiger
Mountainbiker

Post by WieltjesZuiger »

Ik heb nog nooit gehoord van Kalmthout in de lente...Gaan we dan zeker eens proberen. Eerst beginnen met deze tocht!
TS biker
Mountainbiker
Location: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470

Post by TS biker »

In de Lente of niet, het voordeel van deze tocht is dat door over de heide en de zandgrond te rijden deze tocht bij alle weersomstandigheden goed te rijden is.
En op de Belgische kalenders is dit de enige tocht, bij mijn weten, die over dit parcours komt.
En de Westmalle achteraf is natuurlijk niet te versmaden, ik zal die van ons maar al verwittigen dat het iets later kan worden. :-D
Jeec426
Mountainbiker

Post by Jeec426 »

ok dan zit ik verkeerd qua periode, maar gaat deze toch ook door redelijk veel bos?
WieltjesZuiger
Mountainbiker

Post by WieltjesZuiger »

dtie88 wrote:
De Enige Vlaamse toertocht die over de kalmthoutse heide mag rijden waardoor je steeds in een bosrijke omgeving fietst die wel de moeite waard is.
Ja, veel bos :wink:
Jeec426
Mountainbiker

Post by Jeec426 »

dan zal't den diene wel geweest zijn. We zijn er dus zeker
WieltjesZuiger
Mountainbiker

Post by WieltjesZuiger »

Ik denk da gij het over die van aan de garage 'Van Trier' had, den deze rijd over de heide, den andere kant uit. En bijna geen weg hier.
Vintage Biker
Mountainbiker

Post by Vintage Biker »

Dit weekend hebben we de tocht nog een keer gereden en alles ligt er perfekt bij. Dat beloofd voor over 2 weken!
:lol:
Post Reply