hoe is het weer op het moment in de ardennen,wil morgen naar la rouche of houffalize toe.veel modder zeker?
En hoe is het in spa?
Biken in de Ardennen....
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- Borisbeer
- Mountainbiker
Mijn ouders hebben een challet in Barvaux dus ik heb daar al wel wat afgefietst.PeterMTB wrote:Net terug van een gezellig weekje MTBen in de Ardennen.
Moet zeggen de MTB routes in Vresse zijn de moeite waard.
Tour de semois via Laforet - membre- vresse - alle
is de moeite.
let wel op bij hoge waterstand van de Semois zal in het begin wat door het water moeten rijden. bij ons was het waterpeil net onder het niveau waardoor het goed moderig lag.
en inderdaad men is daar bezig met de bossen aan het onderhouden.
er zijn redelijk wat bomen omgewaaid en gekapt waardoor veel bomen en takken op de weg lagen. de groene route van rochaut is zo ene.
maar redelijk goed te berijden als je wat tussen de bomen rijdt.
was zeer geslaagd.
Binnenkort een weekendje naar Durbuy gaan MTBen. zijn er mensen die daar al ervaring hebben? laat het mij gerust weten
Je kan zo vertrekken en de pijltjes beginnen volgen, maar dan rij je gegarandeerd verloren. Beste is eerst bij de toeristische dienst een kaart kopen. Wegens kapwerken en ongenietbare grapjassen zijn er hier en daar wel wat bordjes verdwenen, soms moet je op T-splitsingen ook 50m naar elke kant rijden op zoek naar bordjes. De parcours zijn wel heel mooi en bosrijk, in natte periodes liggen sommige stukken er wel totaal onberijdbaar bij.
Goei logement in de buurt, maar niet in Durbuy zelf is "Le Brison" in Hotton. Ook daar kan je mooie tochten maken maar daar is de bewegwijzering helemaal nihil.
- eskimo1973
- Mountainbiker
Post by eskimo1973 »
Morgen tegen de middag naar houffa...
1. Iemand een idee van toestand van de routes ? Moddergehalte na de 2 voorbije dagen van regen...
2. In de zomer 3 en 6 gereden en de 3 was lang maar beetje saai vond ik. Uiteraard lastiger dan we hier in W-vl gewoon zijn maar ik had meer bos en singletrack verwacht terwijl het toch wel veel tarmac was naar mijn mening.
Route 6 vond ik dan weer schitterend, begint met dezelfde klim die je in het midden verlaat en dan begint het singletrackgehalte...Op het einde wel pijltjes kwijtgespeeld...
Dus 2 vragen, toestand van de routes en naast 6, welke is nog de moeite, hoeft niet lang te zijn maar wel singletrack en bosgehalte..
thks
1. Iemand een idee van toestand van de routes ? Moddergehalte na de 2 voorbije dagen van regen...
2. In de zomer 3 en 6 gereden en de 3 was lang maar beetje saai vond ik. Uiteraard lastiger dan we hier in W-vl gewoon zijn maar ik had meer bos en singletrack verwacht terwijl het toch wel veel tarmac was naar mijn mening.
Route 6 vond ik dan weer schitterend, begint met dezelfde klim die je in het midden verlaat en dan begint het singletrackgehalte...Op het einde wel pijltjes kwijtgespeeld...
Dus 2 vragen, toestand van de routes en naast 6, welke is nog de moeite, hoeft niet lang te zijn maar wel singletrack en bosgehalte..
thks
- Borisbeer
- Mountainbiker
Als ge tarmac hebt moet ge maken dat ge weg zijt, dan zit je op het vliegveld van Charleroi!eskimo1973 wrote:Morgen tegen de middag naar houffa...
thks
Maar idd. ook in de regio Durbuy/Hotton heb je soms veel asfaltwegen in verhouding tot bos. Met wat moeite zouden er anders mooie parcours gemaakt kunnen worden.
- eskimo1973
- Mountainbiker
Post by eskimo1973 »
zal ik zeker doenSwannie wrote:@eskimo
Kan je, als je ginder bent, is even kijken hoe het zit met de jacht in houffa... Wij vertrekken vrijdagmorgen voor een bike-weekendje naar houffa... Als we dan weten of er heelt weekend gejaagd wordt, kunnen we onze plannen nog wijzigen
ik kreeg gisteren trouwens mail van houffa toeristische dienst, maar veel kan je er niet van maken, behalve dat ze bevestigen dat er jacht is, hoofdz in het weekend, soms ook op weekdagen..
"Bonjour,
La saison de la chasse a bien commencée : du 1er octobre au 31 décembre.
Il y a donc chasse chaque week-end et même certains jours de la semaine.
Néanmoins, dans la mesure du possible, des déviations sont mises en place
pour éviter les zones concernées. Chaque veille, un bulletin info est
affiché au point de départ des circuits (devant le bureau du tourisme).
N'oubiez pas de venir le consulter."
Ik probeer vrijdag een updateke te zetten .
- eskimo1973
- Mountainbiker
Post by eskimo1973 »
ok, terug van houffa en volgende jachtinfo verkregen :
zat 3/11 :
- chasse a houffa sur 'st roch', route 4 deviations
- chasse a vissoulle sur 'neufmoulin', route 1,3,4 deviations
zon 4/11 :
- chasse a houffa sur 'pont du suhet' , route 2,3,6 fermés
- chasse a sommerain sur 'pt foret', route 5 deviations
- chasse a buret sur 'bernistap' route 3 fermé
zaterdag kan je dus wel rijden, zondag iets minder...
Wij zijn donderdag vanuit wibrin vertrokken waar route 2 en 6 passeren.
er was enkel jacht in Lachouffe, waardoor route 6 op het stuk van LaChouffe omgeleid werd naar parcours 2. Voor de rest was alles open.
We deden dus 2 , 1 en vanuit houffa terug naar wibrin de eerste helft van 6, goed voor totaal zo'n 53km. Alles lag er goed bereidbaar bij. Nu en dan eens wat plassen, sporadisch wat modder, maar echte nood aan modderbanden is er niet... ik reed met v&a Nobby N, maar RR achter zou het ook wel gehaald hebben
zo , beetje late update voor wie dit weekend nog naar houffa moet, hopelijk heb je er nog wat aan
zat 3/11 :
- chasse a houffa sur 'st roch', route 4 deviations
- chasse a vissoulle sur 'neufmoulin', route 1,3,4 deviations
zon 4/11 :
- chasse a houffa sur 'pont du suhet' , route 2,3,6 fermés
- chasse a sommerain sur 'pt foret', route 5 deviations
- chasse a buret sur 'bernistap' route 3 fermé
zaterdag kan je dus wel rijden, zondag iets minder...
Wij zijn donderdag vanuit wibrin vertrokken waar route 2 en 6 passeren.
er was enkel jacht in Lachouffe, waardoor route 6 op het stuk van LaChouffe omgeleid werd naar parcours 2. Voor de rest was alles open.
We deden dus 2 , 1 en vanuit houffa terug naar wibrin de eerste helft van 6, goed voor totaal zo'n 53km. Alles lag er goed bereidbaar bij. Nu en dan eens wat plassen, sporadisch wat modder, maar echte nood aan modderbanden is er niet... ik reed met v&a Nobby N, maar RR achter zou het ook wel gehaald hebben
zo , beetje late update voor wie dit weekend nog naar houffa moet, hopelijk heb je er nog wat aan
- RadicalSolution
- Mountainbiker
Post by RadicalSolution »
waar kan ik het beste terecht als beginner? Ik lees hier al veel van de streek van Houffalize enzo. Is dit de beste plek om eens te gaan toeren of nog betere aanraders? Btw Het plaatsje Lachouffe spreekt me al serieus aan