Lichaamsmeting + fietsafstelling , NIEUW body2bike ! ! !

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
eagle eye
Mountainbiker

Lichaamsmeting + fietsafstelling , NIEUW body2bike ! ! !

Post by eagle eye »

hallo allemaal,

Verleden maand me laten opmeten bij body2bike.
Schitterend gewoon, man en vrouw die hun jarenlange ervaring, in
de fiets -en sportwereld algemeen, in 1 concept hebben samengebracht.
Eerst wordt er een uur over eventuele lichamelijke klachten gesproken,
daarna wordt aan de hand daarvan de fiets volledig afgesteld
o.a aan de hand van een videoanalyse,
Ben ooit bij Bullen geweest, en met veel respect voor iedereen, moet ik zeggen dat dit gewoon niet te vergelijken is met body2bike!

Echt een aanrader, meer info op www.body2bike.com

groeten
crassus
Mountainbiker

Post by crassus »

Ben al een aantal keren langs de zaak gereden, ligt hier in de buurt ;-)

Al vaak afgevraagd, wat zou dat daar zijn ??

Misschien wel een goede tip om er eens langs te gaan, ik dacht eerst naar een keer naar Bullen te gaan voor ik een nieuw kader zou kopen maar misschien is dit dan een betere optie. En dichterbij ;-)

thx voor de tip
fcb
Mountainbiker

Re: Lichaamsmeting + fietsafstelling , NIEUW body2bike ! !

Post by fcb »

eagle eye wrote:hallo allemaal,

Ben ooit bij Bullen geweest, en met veel respect voor iedereen, moet ik zeggen dat dit gewoon niet te vergelijken is met body2bike!

Echt een aanrader, meer info op www.body2bike.com

groeten
Als hij juist afgesteld is , is hij juist afgesteld . Is da nu met een video of niet (wa meer show mss) .
ik heb nog geen enkele horen klagen over Bullen .
eagle eye
Mountainbiker

Post by eagle eye »

fcb,

geen probleem, ik zei toch respect voor ieders werk,
ik kan de twee vergelijken en dit is mijn conclusie,
nog een bedenking, hij ( henk ) zit jaren in het professionele wereldje
heeft heel CSC deftig op de fiets geplaatst en een pak andere profs, hij kan er echt wel iets van, om maar te zeggen dit is niet zomaar iemand die wat bijklust na de uren. Bullen beweert altijd dat je de maten niet in de computer kan duwen,
maar hij stopt ze ook in zijn formule, hij rekent het alleen gewoon op papier uit.
Bij body2bike kijkt zijn vrouw eerst naar lichamelijke klachten, eventuele vroegere letsels, ongevallen, enz.. want met de maten alleen kan je nu eenmaal geen fiets deftig afstellen. wat heeft het voor zin om een zadel op een bepaalde manier, hoogte te stellen, als je vb een beperkte flexibiliteit in de heupen hebt en die positie wel juist is volgens de maten, maar je lichaam het niet aankan...!!! Nu nogmaals, respect voor iedereen zijn werk, echt waar, maar ik kan alleen maar zeggen , ik ben ontzettend tevreden, een aanrader voor iedereen, groeten.
freewilly_1974
Mountainbiker

Post by freewilly_1974 »

dan zal ik de eerste zijn

ben ook bij bullen geweest
de hele opmeting gedaan en fiets op maat gemaakt
moet zeggen voor de benen was er verbetering
maak ik kon geen 2 uur op mijne fiets zitten
want dan kon ik niet meer van de pijn in mijne nek
had ik een mail gestuurt naar bullen
moest ik mijn stuur 5 mm omhoog brengen
heb dat gedaan maar ging niet beter
ondertussen is mijn stuur 2 cm omhoog gegaan
en gaat het veel beter met mijne nek heb nu nog wat last van mijne onder rug
nu wil ik zijn werk niet afbreken
maar perfect is hij niet hoor
nu praat ik hier wel over de koersfiets
de mtb was wel goed
groetjes
BelAir_500
Mountainbiker

Post by BelAir_500 »

mensen met nog hervaring bij dit meetcentrum ?

ik zou de graag eens willen gaan maar twijfel nog met Bullen

wat krijg je mee naar huis op papier ? u meetingen van a tot z of etc ??

alvast bedankt
rollemol
Mountainbiker

Post by rollemol »

Deze zijn aan iedereen aan te raden , zetten uw fiets niet goed op basis van getalletjes die uit de computer komen na het meten van een paar lichaamsmaten .
Maar zij zetten uw fiets en schoenen goed op basis van wat je lichaam u toe laat !!! En zoeken zo naar de perfectie voor een maximale rendementsoverbrenging en geven u ook oefeningen mee voor de spieren die niet naar behoren werken te verstevigen of soepeler te maken .
Vb Ik ben 20 jaar top gezond en een beetje last van mijn knie en rug , Of ik ben 58j al iets minder gezond en ook last van mijn knie en rug .
Als je dan naar diverse personen gaat voor afstelling van u fiets (ga geen namen noemen ) die wat lichaamsmaten nemen en deze in de computer ingeven om zo tot een resultaat te komen voor de afstelling van uw fiets zal dat telkens dezelfde afstelling zijn bij mij als ik 20j ben en bij mij als ik 58j ben .
En dit zal normaal bij hun niet het geval zijn omdat je lichaam van 20j veel meer aankan dan je lichaam van 58j en dat ze misschien de positie voor een fiets van een 20jarige of een 58jarige anders moeten zetten om dezelfde kwetsuren op te lossen !
Dus voor mij zijn zij ten zeerste aan te raden !
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Met deze uitleg kom je ook al ver betreft afstelling.

http://books.google.be/books?id=IDq0FST ... 6#PPA33,M1
Brainfood
Mountainbiker

Post by Brainfood »

Het is belangrijk dat degene die je fietsuitmeting doet medisch geschoold is. In 90% van de gevallen heeft de renner een anatomische afwijking. Of je dan met een computer, laser of vidéocamera werkt doet niet ter zake. Het kan een hulp zijn, maar is niet noodzakelijk. Het corrigeren van de afwijking is heel belangrijk. Bij de minste afwijking krijg je blijvende kraakbeenbeschadigingen. Denk maar eens aan het totaal aantal omwentelingen (met een anatomische afwijking) dat je doet tijdens een LSD-training van bv. 5 uur. Uiteindelijk blijf je achter met een ernstige blessure die in het beste geval geopereerd kan worden. In het ander geval is het gedaan met fietsen. Vandaar het belang van een goede fietspositionering.
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Ik heb mijn lbs aangesproken over iemand die goed is in opmetingen. Over Bullen hoorde hij nogal wat negatieve ervaringen, terwijl voer Body2bike iedereen tevreden was. Ik ga er ook eens langs gaan en zal m'n ervaringen posten.
Post Reply