Granville quadra - nieuwe vragen onderaan

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

mooie bak leuk kader :P
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Een nieuwe kabelset zie ik niet echt als een upgrade en zou ik dus ook enkel vervangen wanneer nodig.
Een degelijke vork is een mooie upgrade aan deze fiets volgens mij en misschien een mooie schijfremset?
Andere upgrades misschien lichtere onderdelen, wielen, zadel, ....

Ik zou wel iets doen aan je stuuropbouw. Kleinere bar ends zowieso, en ook aan je handvatten zou ik iets doen, zo te zien zitten ze niet echt vast en schuiven ze tot tegen je shifters met als gevolg de opening net naast je bar ends....
Image
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

uhu, die handvatten vastzetten met haarlak zou al een upgrade zijn.
En dan de vork vervangen, MX pro of zo.
driesp

Post by driesp »

ok, alvast bedankt voor het advies!

zoals jullie zeggen vind ik de stuuropbouw ook niet echt direct mooi..

- dus kortere bar-ends en andere handvatten ?
- misschien ander stuurtje?

en indien je een vork koopt, is dit dan plug & play? of dient daar nog aan bewerkt te worden i.v.m. die stuurbuis?

valt dit ook makkelijk te monteren?

alvast bedankt ! grtz!
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

driesp wrote:en indien je een vork koopt, is dit dan plug & play? of dient daar nog aan bewerkt te worden i.v.m. die stuurbuis?
Er moet een ring over de vorkbuis van de nieuwe vork geschoven worden. Je kan deze ring van je oude vork halen. Dit is wel een prutswerkje en soms niet makkelijk.

Verder moet de vorkbuis misschien ingekort worden of een hoop spacers ertussen. Het afzagen is met een ijzerzaag makkelijk te doen.
driesp

Post by driesp »

en die Marzocchi MX pro, op vele webshops is die in promo, en lijkt me ook een goeie, komt de prijs (+- 250€) overeen met de prijs bij een fietsmaker of dergelijke?

zoja, past deze vork redelijk op mijn kader? en lukt dit met mijn v-brakes?

grtz!

edit: 'k ben zowat een beetje overal op zoek naar hoe je best zo'n voorvork monteert. Ziet er niet simpel uit, maar met een beetje handigheid moet dit toch lukken? dus zover ik nu weet, gewoon je stuurpen loshalen, cap losmaken en je oude vork er onderuit halen. dan alle ringen op dezelfde plaats zoals bij de vorige vork en even kijken hoever de stuurbuis afgezaagd moet worden.

zal de hoogte van de as van je wiel tot onderaan je balhoofdhuis dan nog dezelfde zijn? ( nu ongeveer 46.5 cm )
Last edited by driesp on Tue 30 Oct 2007 16:09, edited 1 time in total.
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

driesp wrote:en die Marzocchi MX pro, op vele webshops is die in promo, en lijkt me ook een goeie, komt de prijs (+- 250€) overeen met de prijs bij een fietsmaker of dergelijke?

zoja, past deze vork redelijk op mijn kader? en lukt dit met mijn v-brakes?
anders meteen ook upgraden naar magura hs33 ? 8) in combinatie met die marzocchi-vork zeker een troef !

(aangezien kawa hier ook zit, zal 'k wel commentaar krijgen :lol: maar ervaring met schijfremmen heb ik nog niet dus... :wink: )
B@rt
Mountainbiker

Post by B@rt »

dries,
je hebt normaal ook nog een nieuwe ster nodig voor in de vork anders ga je de topcap moeilijk vastkrijgen.
als je hulp nodig hebt moet je maar pb dan kom ik een handje helpen. 8)
driesp

Post by driesp »

kan mij iemand anders uitleggen hoe je zo'n vork monteerd?

ik heb al alle websites-searches geraadpleegd maar telkens gebruiken ze termen die ik niet begrijp of is het een ander soort balhoofd.

dus allereerst moet ik het kapje bovenaan m'n stuurpen losdraaien, en daarna de stuurpen loshalen van de stuurbuis, kan dan de fourche eruit?

zoja, wat dient er dan nog gedaan te worden i.v.m. die ster enzo ?
koop je dit beter nieuw?

grtz!
Riddick
Mountainbiker
Location: granville reeves xc/ sram x9 / Marzocchi mx pro 2007

vork mx pro

Post by Riddick »

Hey,

van die marzocchi mx pro kan ik enkel zeggen: doen!!!! :-D

voor die prijs een geweldige vork

heb ook een granville en kan je enkel zeggen, ze zal er schoon onder staan onder 't fietske :wink:

grtz

Riddick
Post Reply