LCMT 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply

Hoe lang moet de lcmt volgend jaar zijn?

9 dagen: terug naar de roots
39
23%
7 dagen: langer maar niet extreem
32
19%
4 dagen maar met lastigere ritten
20
12%
4 dagen: de huidige formule is perfect
62
36%
4 dagen maar met minder lastige ritten
9
5%
Geen lcmt meer volgend jaar
10
6%

Total votes: 172

pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

wedstrijd start-to-finish als ge in duo zijt....
Dirttracker
Mountainbiker

Post by Dirttracker »

Vind het heel jammer dat je niet meer alleen aan de chrono kan deelnemen ! Denken ze dat ze daarmee meer deelnemers gaan aantrekken :roll:
XLS
Mountainbiker

Post by XLS »

Dirttracker wrote:Vind het heel jammer dat je niet meer alleen aan de chrono kan deelnemen ! Denken ze dat ze daarmee meer deelnemers gaan aantrekken :roll:
idd heb dezelfde mening, iemand een idee waarom men de individuele chrono afgeschaft? Betwijfel of de veiligheid hiermee beter wordt zoals oa vermeld wordt op hun site.
Last edited by XLS on Tue 30 Oct 2007 13:51, edited 2 times in total.
Stijnie
Mountainbiker

Post by Stijnie »

pvandebe wrote:wedstrijd start-to-finish als ge in duo zijt....
Zalig....kijk er al naar uit! Tis de eerste keer dat ik met mijne maat zal deelnemen en we zien dit als een perfecte test als opstap naar grotere rittenwedstrijden. Maar eerst dit tot een goed einde brengen...
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

Mooi! Maar dan zal er wel nog wat moeten gewerkt worden aan de bepijling en de tijdsopname...dat trok vorig jaar op niet al te veel :^o
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

XLS wrote:iemand een idee waarom men de individuele chrono afgeschaft?
Met evenveel mensen in de organisatie kan men moeilijk opteren voor 2 soorten crono's, dat zal het zijn.

Nu, da's dan misschien mijn kans om deze 'ns te starten als toerrijder zonder in het decor gedrukt te worden (alhoewel dat de regenkans me nogal doet huiveren....)

Wat de veiligheid betreft : 'k Vind het nog altijd veiliger alleen te rijden, zoals de meesten veronderstel 'k.....
piraatje
Mountainbiker

Post by piraatje »

ik vond het vorig jaar ideaal. geen gesleur met zakken vindt ik al een pluspunt. en als het vier dagen slecht weer is vindt ik het toch wel lastig genoeg. er mag wel iets speciaals gedaan worden. tijdrit ertussen voor crono's :lol: :lol:
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Ik vind 4dagen genoeg en dat maakt de kans groter dat ik hem volledig kan meerijden. :wink:
indy
Mountainbiker

Post by indy »

Maar dan zal er wel nog wat moeten gewerkt worden aan de bepijling en de tijdsopname...dat trok vorig jaar op niet al te veel
Ahja? Welke problemen waren er dan vorig jaar met de tijdsopname???

En welke problemen met de bepijling? En dan bedoel ik problemen waar de organisatie verantwoordelijk voor kan gehouden worden! Als saboteurs pijltjes wegtrekken nadat de voorrijder het parcours gecontroleerd heeft, kan je daar als organisator weinig aan doen lijkt me...
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

Ahja? Welke problemen waren er dan vorig jaar met de tijdsopname???

En welke problemen met de bepijling?
Dag 1 ben ik ongeveer 6 keer verkeerd gereden, kan aan mij liggen? :-? . Dag 2 stond er tijdens de chrono op een splitsing waar er 6 mogelijkheden waren geen enkel pijltje, niet in de verste verte. 12min staan sukkelen, samen met nog andere renners. Uiteindelijk kwam er dan iemand die het parcours kende en die hebben we dan gevolgd. Heb dit toen gemeld bij aankomst maar er was (bij mij) geen rekening mee gehouden zag ik in de uitslag.

Vorig jaar was de eerste keer dat ik deelnam aan de chrono en goed vooraan zat (top 20), daar was het niet altijd duidelijk welke kant we op moesten. Laat ons zeggen dat de pijltjes steeds niet zo goed hingen om met volle snelheid overal vlot te kunnen paseren. Als er een fietser of 300 over het parcour gereden heeft is het meestal duidelijk naar welke kant je moet (modder, sporen, herstelde pijltjes, voorgangers). Dit weet ik dan weeral uit ervaring van de editie 2005/2006...

In 2008 geen sukkel meer met buiten de tijd aankomen of vertrekken. Iedereen start gelijk en de winnaar duikt als eerste in Houffa binnen. Ik zou wel opteren om een motor op kop te laten rijden om bovenstaande problemen te vermijden. Wordt de LCMT 08 enkel een competitieve duorit of kan er nog solo gestreden worden ook, daarbuiten is er dan ook nog de TT-versie ? (al zou ik daar geen verschil meer in maken)

Ik vind ook dat de organisatie, in de mate van het mogelijke, niet verlegen moet zijn om een stuk in te korten bij een parcours vol met modder door de stevige regenval. 5-6uur wedtrijd is voor de grote meute al méér dan genoeg.
Post Reply