04/11/07 Amougies

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Het zal voor het 4e jaar op rij zijn dat ik afkom. Ik ging eerst naar Villers-la-Ville eens gaan, maar ik moet op tijd thuis zijn. Amougies is dichter bij de deur en ik ben al voor 100% zeker dat ik er een schitterende toch zal doen. :wink:
Bandanalain
Mountainbiker

Post by Bandanalain »

Vorig jaar hebben we deze rit ook aangedaan. (40km). Dit jaar probeer ik 53 km. Hopelijk zijn der niet te veel kms meer zoals de laatste ritten die we aandeden. Ik herinner me ook dat er een goed streekbierke te verkrijgen was die nergens te koop was en is. We hebben drie van deze flessen gekraakt. :drunk: met z'n drieen.
bikerLieven
Mountainbiker

Post by bikerLieven »

Zeker terug van de partij. Is een absolute aanrader (ondanks enkel schoonheidsfoutjes aan de bevoorrading van vorig jaar).

Een verslag van onze clubsite:

Om acht uur vertrokken met Jelle, Jan, David, Peter, Dietbrand, Moorken en Mazzo en mijzelf. Voor Mazzo , die zijn come back plant, was dit meteen al starten met een *****-rit.

Iets voor negenen aangekomen in het kleine charmante Waalse plaatsje Amougies. Aan de start kwamen we ook nog Steven B. tegen. Buiten was het een graad of 7 volgens Peter's thermometer. Enkele stoere mannen onder ons reden toch met de korte broek.

We kozen voor de 53 km. We bonden een handgeschreven papiertje met '53 km' op met het meegeleverde ijzerdraadje aan ons stuur en vertrokken. :-D

De eerste kilometers waren plat. Moorken voerde de forcing in de achterhoede...en moest meteen al eens vallen. Naderhand ook vernomen dat Mazzo op die zelfde plaats is gestoken. Echter zonder erg.

We krijgen onmiddellijk de Cote de Trieux (Knokteberg in 't schoon Vlaams voorgeschoteld) en we waren meteen opgewarmd. Jelle schoot als een speer naar boven. De volgende helling was De Hotond. Een zeer lange klim. Blijkbaar iets te lang voor Moorken, die bovenaan moest overgeven in het geïmproviseerde vomitorium .

Daarna volgde de eerste bevoorrading. Lap, alles was al op Nog even gewacht op Moorken en dan tesamen vertrokken. Steven en Mazzo hebben we niet meer gezien. Vervolgens reed Moorken lek. Hij maande ons aan om voort te rijden, hij ging alles zelf fixen.

Met dit groepje zijn we steeds tesamen gebleven. (met oa ook de Oude Kwaremont) Ook aan de tweede bevoorrading was quasi alles op . Daarna doken we de Kluisbos in langs de gekende paden. Slechts éénmaal moeten afstappen. Na een grote lus in de Kluisbos kwamen we terug Steven en Mazzo tegen. Algemene rëunie dus. (behalve Moorken want die was nog aan het sukkelen blijkbaar met een scheef ventiel).

We bleven maar de Kluis langs alle kanten beklimmen. Na 48 km kwamen we aan 'De Toren' aan de derde bevoorrading. Gelukkig was daar nog iets over. Er was ook Red Bull. We dachten dat we het ergste gehad hadden, maar dat was een misrekening. Er stonden ons nog negen zware kilometers te wachten: terug klimwerk en technische afdalingen. De laatste 3 kilometers was er nog een zeer zware modderstrook (8/10 op de Gilbert-index).

Na 57 km en 1000 hm kwamen we aan. Daar zaten Koen DW en Gert M ons op te wachten. Nog enkele Chimay rood gedronken en daarna om af te sluiten nog een grote fles gedeeld van een lokaal streekbiertje. De hamburgers waren - geheel in de stijl van deze tocht- ook al op.

Een zware tocht, maar een ab-sol-lu-te aanrader.
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

Zal ook komen opdagen :wink:
archie bunker
Mountainbiker

Post by archie bunker »

veeteeteetje wrote: Maar ik zal zorgen dat ik dit jaar wel op de lijst van de inschrijvingen sta.
Pepeetje en Chris moeten daarvoor zorgen.

Misschien nog dit : De choufkes hebben hun tt gepland op 2 november 2008,dus [-o< [-o< [-o<
Daar beginnen we niet aan hé. Wij zouden liever hebben dat ge komt.

Wat betreft de uitgave van volgend jaar : wij organiseren altijd de laatste zondag voor den 11ste november. Normaal moet dat volgend jaar 9/11 zijn. Dan kunt ge er niet meer van onder uit : wij gaan speciaal voor u zorgen voor een hele zware editie.
archie bunker
Mountainbiker

Post by archie bunker »

Zaterdagmiddag en zondag begonnen met uitpijlen. Het parcours lag er op een paar plassen na proper bij.
Zaterdag nog een extra privéstuk (200 m off-road) aan ons parcours kunnen toevoegen.
In navolging van VTTtje met de grasmaaier een pad gemaakt van een kleine 200m.
Als het weer wat mee wil wordt het opnieuw een prachtige editie.
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

Dju, jammer ik zal moeten passen, ik zit in Houffalize dit weekend, alvast veel succes toegewenst aan The Tower Bikers dit weekend en mogen er veel deelnemers zijn want het is een mooie tocht! :wink:
archie bunker
Mountainbiker

Post by archie bunker »

Bandanalain wrote: Ik herinner me ook dat er een goed streekbierke te verkrijgen was die nergens te koop was en is.
Ge bedoelt "Liederick". Gezien het succes van vorig jaar zal er opnieuw Liederick verkrijgbaar zijn.
Bouwerke Ed
Mountainbiker

Post by Bouwerke Ed »

Misschien moeten we deze tt ook eens rijden. Brugse bikers Long fellow, Ansbiker en B Ed. Kunnen we samen starten? :wink:
gTa
Mountainbiker

Post by gTa »

Ik ga proberen alsnog deze TT mee te rijden. Zaterdagavond heb 'k wel een trouwfeest waarop we de beentjes gaan losgooien, maar 't feest is zeer dicht bij m'n woonplaats (3 km), dus als ik voor 6 uur in m'n bed zit en 4 uur slaap, kan ik nog net voor 11u aan de start van de 37 km geraken, en dan zou 'k die nog wel willen doen.
Post Reply