27/10/2007 - Nieuwenhove(Waregem)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Na eerst 31km in Torhout gereden te hebben nog naar Waregem afgezakt. Al snel besloten de vooropgestelde 60 (65 blijkbaar) te schrappen en door de 45 te vervangen. (beetje met het oog op Middelkerke). Ook mijn medebikers al vlug moeten laten gaan, op het laatst wel nog bij Dark Dingo en den Toerist beland en hoewel die ook al wat zacht begonnen te worden, toch wel de minste van de drie. :oops:

Nu de tocht zelf. Me wel geamuseerd, daar niet van, maar ik kan niet liegen, dus moet ik toegeven dat ik een beetje een wrang gevoel bij deze editie heb. Heel ander parcours dan vorig jaar (blijkbaar heel wat mooie bosstroken kwijt door de jacht, dus ergens verstaanbaar). Niet te onderschatten door de vele glooiingen en ondertussen mooie 'vues', maar toch wel wat te veel road naar mijn goesting. Blijkbaar zat het mooiste hem wel in de extra lus van de 65, dus gemist.

Verder wel goede organisatie, uitstekende bepijling, bevoorradingen, ... Normaal gezien volgend jaar wel terug (nu weer samen met Oekene?) maar hopelijk dan terug de oudere versie.

@ VTT'tje, nog net één minuut voor de start bij het voetbal van Roeselare geraakt. Hopelijk geen lieftalige flitspaal tegengekomen.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Vandaag ook Nieuwenhove-Waregem gereden en ik heb ervan genoten.
De streek heeft toch een uniek karakter...heuvelachtig met prachtige vergezichten. Ook de afwisseling tussen kleine bospassages en velden (of weidelandschappen) geeft de tocht zijn uniek karakter. De doortocht langs het Donkmeer en het Bouvelobos vormden inderdaad het hoogtepunt ...en het Spitaelsbos...tja daar droomden we eventjes van. Hopelijk kunnen de organisatoren het volgend jaar weer opnemen in hun parcours. Ook de afstand van 65 km maakt de rit de moeite waard (en dan zijn enkele roadpassages vlug vergeten). Bovendien mogen we niet vergeten dat de parcoursomstandigheden uitstekend waren. Het was helemaal niet nodig om de fiets te reinigen. Bij een modderachtige ondergrond zou de asfalt als een herademing worden aangevoeld. Er waren wel iets minder hoogtemeters dan vorig jaar door de keuze van Oudenaarde i.p.v. Tiegem.
De organisatie was uitstekend. Overal vriendelijke medewerkers, uitstekende bepijling (pijlen en lintjes) en gevarieerde bevoorradingen. Samen met Luckyluc en Ivan genoot ik nog van een leuke après. Bij onze Leffe kregen we nog een schaaltje met zout- en paprikachips en voor we naar huis reden konden we nog genieten van een gratis kopje koffie. Wat wil een mens nog meer? Hartelijk dank en tot volgend jaar. =D> =D> =D> =D>
Last edited by Fritsie on Sun 28 Oct 2007 10:35, edited 1 time in total.
zone30
Mountainbiker

Post by zone30 »

vanaf de Donk vijvers kan men spreken van een mtb tocht, voor de rest veel te veel asfalt, is me tegen gevallen, voor de rest goede organisatie, uitpijling, bevoorrading.
Redbullbiker
Mountainbiker

Post by Redbullbiker »

We zijn ook gisteren naar Waregem getrokken,enne geen spijt van gehad.
Mooi parcour ,het vals plat kroop toch in men benen,goed uitgepijld en mooie bevoorradingen!
Een geslaagde vtt ,proficiat houden zo.
Ps:enkel op een bepaalde wegel net op tijd een vierkante put net kunnen ontwijken of lag zwaar op men bek!
Was wel men dagje nietv gsiteren na maanden terug eens op men bek gegaan in een bocht waar veel kiezels lagen .Was zonder erg :-).
Vorig jaar zien ze me er terug.
Enja zagen over 4€ ,je kreeg een gratis koffie,trappist dus waarom klagen,en je steunt er de club mee....

=D> =D> =D>
SCOTT 123
Mountainbiker

Post by SCOTT 123 »

Gisteren voor het eerst afgezakt naar Nieuwenhove en de 45 km gereden, en ik moet zeggen ondanks het vele road gedeelte toch een zeer mooie tocht.
Ik kan enkel zeggen aan de organisatie doe zo verder en mij zie je volgend jaar zeker terug. =D>
trekske8500
Mountainbiker

tocht om van te genieten

Post by trekske8500 »

Mooie tocht om van te genieten. Voor de jongere mtbers zal het wel vlammen zijn geweest. De voet van de Vlaamse Ardennen met zijn glooiend landschap en het Spitaal- en Bouverlobos, waren de smaakmakers. Het hoeft niet altijd technisch te zijn en/of veel hoogtemeters biedend, om een aangename dag bijeen te fietsen. Beginnelingen konden hier hun fysiek en het begin van techniek testen.

Techniek (stuurkunst, durf, kracht en juist schakelen) was het vandaag wel in Ingelmunster. [Zie mijn commentaar aldaar.]
Mattias
Mountainbiker

Post by Mattias »

We zijn met enkelen van Safety Jogger komen afzakken naar Waregem.
Wij vonden het unaniem een prachtige organisatie, ongelooflijke bepijling (heel zichtbaar met die fluo-linten). Men heeft volgens ons de mooie kanten van de streek perfect benut. Inderdaad, prachtige vergezichten en ideale parcoursomstandigheden om de gemiddelde snelheid op te drijven.

Bedankt, wij komen zeker terug!
Freddie Raketie
Mountainbiker

Post by Freddie Raketie »

Goi hupla goi! Twas fijn vertoeven op de tocht in Nieuwenhove. Voor ons de 1ste keer. Op de 2de splitsing mijn bikemoatje kunnen overhalen om toch de 60km aan te vatten. Zij die de kortere afstanden genomen hebben zijn toch wel een mooi stukje parkoers misgelopen. Heel goede uitpijling en de fluolintjes waren goed gevonden (Wie is op dat gedacht gekomen?) De sint Bernardus smaakte maar kon mijn moatje niet verleiden. Krampen waren zijn deel.
Een paar minpuntjes: In het begin laag er een kuil waar enige waarschuwing wel nodig was. Daar is enen overkop gegaan (reed wel te snel) dat het niet mooi was, gelukkig zonder erg.
De jagers joegen de hazen voor onze wielen. Ik heb er enen na een knal van een schot een straat zien oversteken, hij paste niet eens de weg maar sprong er gewoon over en rende verder voor zijn leven.
Pluspunten: Goede verhouding off- en onroad stukken. De bevoorrading waren in orde. Niets te kort. En den après was ook in orde. Bedankt Grachtcrossers en zeker tot volgend jaar.
smetje 5
Mountainbiker

Post by smetje 5 »

waar komen de fotos te staan?
Fre C
Mountainbiker

Post by Fre C »

Was inderdaad een mooie toch. Qua bepijling kon je je zeker niet misrijden door de fluolinten. Bij gevaarlijke overwegen konden er misschien betere aanduidingen gebruikt worden...ken de streek niet op en top goed. Maar grotendeels een parcours gedaan dat ik eerder nog niet gereden had. Chapeau...!
Post Reply