Super Fatty D, ja, sorry.Watje Jan wrote:Ben je zeker dat het een Fatty D was? Ik had ook een Fatty D op m'n F1000 en dat veersysteem was gebaseerd op elastomeren, olie en een veer. De Super Fatty D heeft echter wel een lucht/olie combinatie.gTa wrote:
Toegegeven, die Fatty D was niet de meest overtuigende vork. Ik heb 'm na een tijdje trouwens laten voorzien van 'n nieuw binnenwerk (die lagerplaatjes waren precies nogal gevoelig voor vuil en vocht), en dan nog was 't maar zozo. Zelfs met de correcte luchtdruk was ze hard, te lineair, en die draaiknop op z'n koppie die haalde naar mijn mening niks uit (ik ondervond daar niks verschil tussen).
Cannondale (2006) Prophet 1000 SL
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- saiko
- Test team
ik heb ook een super fatty wss iets nieuwe model (olie en lucht iig)
in het begin ook niet super tevreden van ze verloor lucht etc en zag er dan uit zoals die van jou op de foto.
sinds ze naar 88+ geweest is ben ik er HEEL tevreden over.
als die lock-out vanboven niet werkt is er toch serieus iets mis mee.
off-road geweest met de lock-out aan ofzo.
in het begin ook niet super tevreden van ze verloor lucht etc en zag er dan uit zoals die van jou op de foto.
sinds ze naar 88+ geweest is ben ik er HEEL tevreden over.
als die lock-out vanboven niet werkt is er toch serieus iets mis mee.
off-road geweest met de lock-out aan ofzo.
- Herder Frederik
- Mountainbiker
Post by Herder Frederik »
Gasten,
ik heb er zo nog een te koop staan, nieuw:
http://www.mountainbike.be/forum/viewtopic.php?t=41006
ik heb er zo nog een te koop staan, nieuw:
http://www.mountainbike.be/forum/viewtopic.php?t=41006
Thanks, BF. 
M'n bike heeft dus de TT van Oostrozebeke perfect doorstaan (alleen de moteur heeft wreed warm gekregen en de joint de culasse stond op springen
)! Volgende zondag de volgende, die van Ingelmunster.
'k Ga 'm vandaag wel 'es binnenbrengen bij de LBS om de remmen 'es deftig te laten ontluchten. 't Is nodig...
Volgende keer wil ik dat echter wel zelf doen (nu kan ik niet wegens niet voldoende tijd deze week + 'ie moet klaar zijn voor zaterdag + ik heb niet de benodigde tools ervoor vrees ik). Heb je daar speciale dinges voor nodig?
M'n bike heeft dus de TT van Oostrozebeke perfect doorstaan (alleen de moteur heeft wreed warm gekregen en de joint de culasse stond op springen
'k Ga 'm vandaag wel 'es binnenbrengen bij de LBS om de remmen 'es deftig te laten ontluchten. 't Is nodig...
Volgende keer wil ik dat echter wel zelf doen (nu kan ik niet wegens niet voldoende tijd deze week + 'ie moet klaar zijn voor zaterdag + ik heb niet de benodigde tools ervoor vrees ik). Heb je daar speciale dinges voor nodig?
Tweede toerrit zit erop! En nog altijd hypertevreden van m'n fiets. Oké, 't is geen XC-racer maar dat wist ik op voorhand, en in plaats van "tegen anderen" te koersen (as if, ik verlies zelfs nog van m'n schaduw) wil ik gewoon fun, en dat doet 'ie perfect.
'k Heb de remmen ondertussen laten ontluchten, en nou remt 'ie vooraan zoals 'ie zou moeten.
Wel vreemd dat ze 'm dan achteraan niet ontlucht hebben, die was vorige week de "betere" rem, maar nog altijd een beetje sponzig, en nou hebben ze de voorrem ontlucht maar aan de achterrem kwamen ze niet.
Dus volgende keer zeer minutieus alles vragen wat ik wil, lijkt me 't beste.
En 'k heb X-0 Gripshifts! Wat een verademing!
Ik ben GripShifts gewoon, 'k heb er enkele duizenden kilometers mee afgemaald, en ik kon maar niet wennen aan die klikkers. Vorige toerrit verschillende keren misschakeld, en deze week dan maar meteen laten wisselen. Goeie keuze, vandaag voelde 't allemaal veel natuurlijker aan.
Op naar de volgende!
'k Heb de remmen ondertussen laten ontluchten, en nou remt 'ie vooraan zoals 'ie zou moeten.
En 'k heb X-0 Gripshifts! Wat een verademing!
Op naar de volgende!
- WT6
- Mountainbiker
Da's de hoofdbedoeling van het biken he, Fun !! En met deze fiets moet je je overal thuis kunnen voelen: Ardennen, alpen, een hoebelrit...gTa wrote:Tweede toerrit zit erop! En nog altijd hypertevreden van m'n fiets. Oké, 't is geen XC-racer maar dat wist ik op voorhand, en in plaats van "tegen anderen" te koersen (as if, ik verlies zelfs nog van m'n schaduw) wil ik gewoon fun, en dat doet 'ie perfect.![]()
Een fully is de meest universele fiets, in mijn ogen.
Dank je, Tinky-Winky! Yep, fun heb ik er alleszins mee.
Ook vandaag, derde TT van m'n Nascar, die van Antoing. Zaaaaalige TT, echt. En vuil.
'k Heb vandaag aan een echt rustig tempo de 30 km gereden. AVS 15,0 km/u, inclusief enkele stops (waaronder minstens 3 van een 5-tal minuten, o.a. bikewash & bevoorrading in de groeve, en een andere op de top van de groeve = prachtig zicht). 'k Voelde me er echt lekker bij, soms brandde 't wel 'es op bepaalde klims (zeker die steilste naar de top van de berg daar in de groeve, miljaar dat was tandenbijten), maar 'k heb de gehele tocht geen ene keer een voetje aan de grond gezet, tenzij bij de stops.
't Was m'n fiets & ik, en niemand anders. Rustig biken in 't zonnetje, genieten van de fiets en de omgeving. 'k Had 't goed warm, 'k had voldoende gegeten, 'k had veel drank bij, dus 'k zat op 'n zeteltje. 
Ook vandaag, derde TT van m'n Nascar, die van Antoing. Zaaaaalige TT, echt. En vuil.
'k Heb vandaag aan een echt rustig tempo de 30 km gereden. AVS 15,0 km/u, inclusief enkele stops (waaronder minstens 3 van een 5-tal minuten, o.a. bikewash & bevoorrading in de groeve, en een andere op de top van de groeve = prachtig zicht). 'k Voelde me er echt lekker bij, soms brandde 't wel 'es op bepaalde klims (zeker die steilste naar de top van de berg daar in de groeve, miljaar dat was tandenbijten), maar 'k heb de gehele tocht geen ene keer een voetje aan de grond gezet, tenzij bij de stops.