28/10/07 Zonhoven
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Oxygen
- Mountainbiker
- Location: Moozes Avalanche 29'er // Moozes Boast Cross // Tita 26'er
Vandaag ben ik op de Teut gaan rijden, en ik ben enkele pijlen tegengekomen, waarschijnlijk van de TT van morgen. Het parcours is zeker de moeite waard, denk ik.
Maar er is morgen in Zonhoven ook cyclocross, dus het kan daar wel eens druk-druk zijn! En vreemd genoeg wezen enkele pijlen aan dat je op het cyclocrossparcours moest gaan rijden... ?
Voordeel is natuurlijk dat je na de rit rustig kunt gaan kijken hoe Nys en consoorten door het zand baggeren. Wij hebben vandaag het parcours van de wedstrijd van morgen gereden, en het was loodzwaar! Ongelooflijk hoe kapot je kunt zijn van zo één rondje op een cyclocrossparcours, en hoe die "echte" mannen daar door vlammen! Dan voel ik me weer heel klein...
Maar er is morgen in Zonhoven ook cyclocross, dus het kan daar wel eens druk-druk zijn! En vreemd genoeg wezen enkele pijlen aan dat je op het cyclocrossparcours moest gaan rijden... ?
Voordeel is natuurlijk dat je na de rit rustig kunt gaan kijken hoe Nys en consoorten door het zand baggeren. Wij hebben vandaag het parcours van de wedstrijd van morgen gereden, en het was loodzwaar! Ongelooflijk hoe kapot je kunt zijn van zo één rondje op een cyclocrossparcours, en hoe die "echte" mannen daar door vlammen! Dan voel ik me weer heel klein...
- TitaTovenaar
- Mountainbiker
Post by TitaTovenaar »
ik ga niet komen
maten kunnen niet
kga gewoon de bloso route van genk doen. dan kan ik van thuis uit met de fiets vertrekken
maten kunnen niet
kga gewoon de bloso route van genk doen. dan kan ik van thuis uit met de fiets vertrekken
-
Eddie Vedder
- Mountainbiker
- Kr1stof
- Mountainbiker
http://www.mountainbike.be/kalender.phpEddie Vedder wrote:weet iemand waar precies de toertocht van start gaat in Zonhoven?
- TitaTovenaar
- Mountainbiker
Post by TitaTovenaar »
ik ben vandaag dus niet geweest naar zonhoven.
De bloso gereden van Genk
Ik was dus die ellendige tegenligger daar in het bos (geel-blauw) tenu
Sorry als ik mensen moest gehinderd hebben, maar ben braafjes aan de kant gegaan altijd
De bloso gereden van Genk
Ik was dus die ellendige tegenligger daar in het bos (geel-blauw) tenu
Sorry als ik mensen moest gehinderd hebben, maar ben braafjes aan de kant gegaan altijd
Ben net terug, heb de 47 gereden en moe zeggen, sjiek tochtje
Heb me eigenlijk nauwelijks verveeld, veel singletracks, wa hoogtemeterkes, los zand
, Uitstekende bevoorrading
enkel de bepijling was wa aan de magere kant, op sommige stukken werd er gebruik gemaakt van kalk in de bochten wat dan weer positief was, maar er waren stukken bij waar diene kalk zeker niet mistaan had en er gene lag
. Ben ondanks da slechts eenmaal verkeerd gereden, en dan nog door mijn eigen stom schuld
Zeker een aanrader dit tochtje. 
-
Den jjag
- Mountainbiker
Lang geleden dat we nog eens zo 'n mooie tocht mochten rijden.
Er waren zoveel single-tracks dat ik me afvraag of dit allemaal wel aangevraagd en goedgekeurd was
, maar voor mij niet gelaten hoor, zo 'n parkoer wil ik wel elke zondag rijden
.
Ook de organisatie was OK net zoals de bevoorrading.
Wel vind ik dat de witte pijlen (met rood puntje) niet zo goed zichtbaar zijn.
Enfin mooi tochtje 47 km met een avs van net geen 22.
Donderdag naar As of Westmeerbeek.
Grtz.
Er waren zoveel single-tracks dat ik me afvraag of dit allemaal wel aangevraagd en goedgekeurd was
Ook de organisatie was OK net zoals de bevoorrading.
Wel vind ik dat de witte pijlen (met rood puntje) niet zo goed zichtbaar zijn.
Enfin mooi tochtje 47 km met een avs van net geen 22.
Donderdag naar As of Westmeerbeek.
Grtz.
-
pelter bos biker
- Mountainbiker
Post by pelter bos biker »
zeer mooi tochtje,zwaar stoempen op den Teut,veel single trackts,
bevoorading met alles er op en eraan,bepijling... we hebben er een paar gemist. maar dat kleine euvel weegt nie op tegen het parcour.
veel plaatsen waar we nog nooit geweest waren in Zonhoven.
bevoorading met alles er op en eraan,bepijling... we hebben er een paar gemist. maar dat kleine euvel weegt nie op tegen het parcour.
veel plaatsen waar we nog nooit geweest waren in Zonhoven.
-
Be one biker
- Mountainbiker
Post by Be one biker »
tja, die witte pijlen zien voorzien en verplicht door de provincie Limburg he. daar kunt ge niet buiten als organisatie.
Voor de rest viel de tocht goed mee. Ik reed de 42. Erg veel singletrack. Soms zelfs te veel en dan was het erg langzaam rijden door de drukte. Dit brengt me weer even op de eeuwige discussie over voorbijsteken of doorlaten.
Het is zo dat snellere rijders de minder snelle moeten voorbijsteken op plaatsen waar dit goed te doen is! Kwestie van hoffelijkheid! Maar het wordt voor sommige minder snellen toch ook eens tijd om op een single track van bijna 3 km de snellere rijders te 'laten' passeren.
Akkoord, het moet voor iedereen fijn blijven, d.w.z. zowel voor de langzameren als de snellere rijders.
Maar toch, goede tocht, goede bevoorrading.
Tot volgend jaar.
Voor de rest viel de tocht goed mee. Ik reed de 42. Erg veel singletrack. Soms zelfs te veel en dan was het erg langzaam rijden door de drukte. Dit brengt me weer even op de eeuwige discussie over voorbijsteken of doorlaten.
Het is zo dat snellere rijders de minder snelle moeten voorbijsteken op plaatsen waar dit goed te doen is! Kwestie van hoffelijkheid! Maar het wordt voor sommige minder snellen toch ook eens tijd om op een single track van bijna 3 km de snellere rijders te 'laten' passeren.
Akkoord, het moet voor iedereen fijn blijven, d.w.z. zowel voor de langzameren als de snellere rijders.
Maar toch, goede tocht, goede bevoorrading.
Tot volgend jaar.