Trillingen Hope Mono Mini

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Trillingen Hope Mono Mini

Post by Steven vd Eynde »

Sinds een paar weken voel ik bij hevig remmen met de voorrem enorme trillingen aan de voorpartij van de fiets. Het is zo erg dat het een kloppend geluid maakt. Precies of er iets los staat.
Ik dacht eerst aan een probleem met het balhoofd of de Lefty, maar dat is allemaal grondig door de lbs nagekeken. Daarmee was gelukkig niets aan de hand.
De schijf is ook een beetje rechtgetrokken geweest en toen was het beter, maar slechts voor een paar dagen.

Weet iemand hoe dit zou kunnen komen? Kan dit te maken hebben met een floating disk? Best nieuwe schijf monteren vooraan?
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Als ze nog remt, gewoon gaan met die handel!
Zitten je blokken goed vast?
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Misschien eens de pistons met vet behandelen. Heb dat ook zo moeten doen nadat ze wat stroef liepen. Er is wel de kans als je ze er te ver laat uitkomen dat je moet ontluchten. Bij mij remmen ze terug als nieuw nu.
BelAir_500
Mountainbiker

Post by BelAir_500 »

een paar weken terug ook zo'n post gedaan

ik heb ook hope mini floatings en bij hard remmen is er een trilling en geluid maar ook eens bij de LBS geweest laaten controleren en alles is prima,naar shijnt is da bij de formulas 2 keer erger..

Mijn lbs zegt dat het vanwegen de discs zijn met al die gaatjes en tekeningen om het mooie te maken-->maar vrees niet het kan geen erg en naa 500km (bij mij toch) is het al fel vermindert (het moet eerst deftig gerodeerd worden)
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Ok, bedankt voor de tips! Uw post moet ik niet gezien hebben Belair... :oops:
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Nu het probleem is opgelost;
Mijn voorpost trilt geweldig als ik rem, maar ik heb het probleem van koolstop remblokken icm avid velgremmen, hoe kan dat vermeden worden?
scottcr1
Mountainbiker

trillen remmen

Post by scottcr1 »

hallo
ik had dat probleem ook met avid jucy 7 , is nu opgelost door mojn adaptor van achter naar voor te plaatsen en achter een 180mm adaptor te plaatsen .
DAN DIE ROMMEL VAN CONISHE RONDELLEN WEG TE GOOIEN EN REMCLAUW RECHTREEKS OP DE ADAPTOR TE PLAATSEN
ik rij met 160 mm schijven en nu werkt ddat perfect
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

NJa, avid zuigt zwaar :lol:
Post Reply