Sinds een paar weken voel ik bij hevig remmen met de voorrem enorme trillingen aan de voorpartij van de fiets. Het is zo erg dat het een kloppend geluid maakt. Precies of er iets los staat.
Ik dacht eerst aan een probleem met het balhoofd of de Lefty, maar dat is allemaal grondig door de lbs nagekeken. Daarmee was gelukkig niets aan de hand.
De schijf is ook een beetje rechtgetrokken geweest en toen was het beter, maar slechts voor een paar dagen.
Weet iemand hoe dit zou kunnen komen? Kan dit te maken hebben met een floating disk? Best nieuwe schijf monteren vooraan?
Trillingen Hope Mono Mini
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
-
BelAir_500
- Mountainbiker
Post by BelAir_500 »
een paar weken terug ook zo'n post gedaan
ik heb ook hope mini floatings en bij hard remmen is er een trilling en geluid maar ook eens bij de LBS geweest laaten controleren en alles is prima,naar shijnt is da bij de formulas 2 keer erger..
Mijn lbs zegt dat het vanwegen de discs zijn met al die gaatjes en tekeningen om het mooie te maken-->maar vrees niet het kan geen erg en naa 500km (bij mij toch) is het al fel vermindert (het moet eerst deftig gerodeerd worden)
ik heb ook hope mini floatings en bij hard remmen is er een trilling en geluid maar ook eens bij de LBS geweest laaten controleren en alles is prima,naar shijnt is da bij de formulas 2 keer erger..
Mijn lbs zegt dat het vanwegen de discs zijn met al die gaatjes en tekeningen om het mooie te maken-->maar vrees niet het kan geen erg en naa 500km (bij mij toch) is het al fel vermindert (het moet eerst deftig gerodeerd worden)
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
trillen remmen
hallo
ik had dat probleem ook met avid jucy 7 , is nu opgelost door mojn adaptor van achter naar voor te plaatsen en achter een 180mm adaptor te plaatsen .
DAN DIE ROMMEL VAN CONISHE RONDELLEN WEG TE GOOIEN EN REMCLAUW RECHTREEKS OP DE ADAPTOR TE PLAATSEN
ik rij met 160 mm schijven en nu werkt ddat perfect
ik had dat probleem ook met avid jucy 7 , is nu opgelost door mojn adaptor van achter naar voor te plaatsen en achter een 180mm adaptor te plaatsen .
DAN DIE ROMMEL VAN CONISHE RONDELLEN WEG TE GOOIEN EN REMCLAUW RECHTREEKS OP DE ADAPTOR TE PLAATSEN
ik rij met 160 mm schijven en nu werkt ddat perfect