[Mij
Graag jullie advies![/quote]
Als je het mij vraagt zou ik gaan voor de Scott scale, reed vroeger met Canondale dan Specialized en ten slotte heb ik nu mijn derde Scott al, op het gebied van afwerking kader, betrouwbaarheid, garantie zit je zéér goed bij Scott, vergeet ook ni de herverkoop waarde van een scott als je hem later wil verkopen. Voor enkele goeie dealers kan ik je zeker voor een scott Bikesport aanraden te Asse zéér goeie service en hebben alle modellen praktisch in stock. Dan heb je ook nog Schollaert te Oordegem en voor Cube heb je ADS Sport te Aaigem Dorp. In ieder geval wens ik je veel succes toe met je nieuwe bike.
eerste mtb
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
-
Kevindn
- Mountainbiker
Ik weet niet van waar je ergens bent in oost vlaanderen maar "arse sport" in Voorde bij Ninove verkoopt Cube en Trek.MrPropre wrote:Waar heb je je cube gekocht? Ken niet echt een verdeler in oost-vlaanderen...
"PDS-Bikes" in Aaigem verkoopt Scott en Trek
Maar moest ik van jou zijn ik zou ook eens bij Cannondale kijken deze hebben vanaf 2008 ook aardige instapmodellen Hiervoor kan je terecht bij "Cameleon bike" in Deftinge nabij Geraardsbergen (zeer goede begeleiding bij aankoop nieuwe fiets)
Verder kan ik je enkel aanraden om de fietsen die je op het oog hebt te gaan testen vooraleer je beslist!
- Wacko007
- Mountainbiker
De Scott is echt wel een betrouwbare fiets met een heel goei kader. Als je nu een Scale 60 neemt, dan heb je velgremmen i.p.v. schrijfremmen. Dat is het enige echte verschil met de 50. Als je vaak op vlakke, modderige gebieden rondbolt, dan kan je best voor de 60 kiezen en zo al enkele euro's besparen. Later ombouwen naar schijfrem is perfect mogelijk. De hele fiets (incl. naven) zijn voorzien op schijfremmen.
De Cube zou ook goed zijn, maar mist een echt goed kader, tenslotte het hart van de fiets! De Trek is een pak minder levendig en rijdt rustiger. Je kan minder gemakkelijk een hogere versnelling injagen, maar is wel goede kwaliteit. De Scale (waarmee ik toch wel al veel gereden heb), is echt wel bangelijk in korte bochten en in sportief rijgedrag. Een plezier om mee te rijden vanaf je ook maar ietsje sneller wilt rijden.
Ik weet niet meteen welke van de 3 fietsen een Dart 3 vork heeft, maar vermijdt die toch zeker! De Tora en de Reba zijn pakken beter!!!
Laat maar weten wat het geworden is eh!
Greetz,
Julien.
De Cube zou ook goed zijn, maar mist een echt goed kader, tenslotte het hart van de fiets! De Trek is een pak minder levendig en rijdt rustiger. Je kan minder gemakkelijk een hogere versnelling injagen, maar is wel goede kwaliteit. De Scale (waarmee ik toch wel al veel gereden heb), is echt wel bangelijk in korte bochten en in sportief rijgedrag. Een plezier om mee te rijden vanaf je ook maar ietsje sneller wilt rijden.
Ik weet niet meteen welke van de 3 fietsen een Dart 3 vork heeft, maar vermijdt die toch zeker! De Tora en de Reba zijn pakken beter!!!
Laat maar weten wat het geworden is eh!
Greetz,
Julien.
- Mountain-Newbie
- Mountainbiker
Post by Mountain-Newbie »
Laten opmeten via een deftig meetcentrum zal je ook al aardig verderhelpen ...
Beter 100 EUR aan meet en maatwerk dan te grote of kleine fiets kopen
Beter 100 EUR aan meet en maatwerk dan te grote of kleine fiets kopen