Is zo, flikken rijen soms als gek in Bxl. Ik GEEF ze dus zowiezo voorrang.Streets wrote:ik ben vandaag, mij voorrang van rechts nemende, op een haar na omver gereden door een politievoertuig.pt3r wrote:Wie doet beter?
De politie je onvoorzichtige vriend?
misschien was dat diezelfde![]()
Streets
Met de fiets naar het werk ...
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
David de Rasmus
- Mountainbiker
Post by David de Rasmus »
Ik tracht 2 à 3 keer per week met de fiets van Lebbeke naar Kontich te rijden. Kortste weg is 31km, langs de dijk 36.
Iedere dag wordt ik ongeveer 1 keer bijna van de weg gereden.
Gisteren was het 3 keer en dan wordt een mens wel al eens kwaad
Er stond een kerel met zijn auto over het fietspad en zag mij aankomen. Toch bleef hij doodleuk staan. Ik parkeerde mijn voorwiel tegen zijn auto en gaf een goede klop op zijn koffer. Daarna heb ik de kerel naar "achteruit" verwezen.
Je moet er wat voor overhebben om met de fiets te gaan werken ...
Gisteren was het 3 keer en dan wordt een mens wel al eens kwaad
Er stond een kerel met zijn auto over het fietspad en zag mij aankomen. Toch bleef hij doodleuk staan. Ik parkeerde mijn voorwiel tegen zijn auto en gaf een goede klop op zijn koffer. Daarna heb ik de kerel naar "achteruit" verwezen.
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Normaal gezien doe ik aan carpooling, we zijn met 5 man en zo moet ik dus maar 1 keer per week zelf met de auto rijden. Maar eergisteren ben ik toch nog eens met de fiets gaan werken, 't komt op zo'n 27km enkele baan. 's Avonds rij ik op via Melle, Heusden, Destelbergen, Oostakker. Terugkeren doe ik via Gent, tot net voor de Dampoort, dan naar Gentbrugge en zo terug via Melle. Dat doe ik vooral omdat door Gent de straten beter verlicht zijn en er veel meer fietspad aanwezig is. Enige nadeel is dat het 's morgens om 5u15 niet al te warm is... Als de kleren dan nog wat klam aanvoelen van de rit 's avonds... brrrrr...
Maar soit, normaal gezien zit ik binnen een paar weken in een dagploeg (van 7u15 tot 15u45). En dan is het de bedoeling om 4 op de 5 dagen met de fiets te gaan werken. 1 keer per week zou ik met de auto gaan om kledij op het werk af te zetten. Ook leuk is dat iemand uit de buurt eveneens in de dagploeg zit en die gaat iedere dag per fiets werken.
Wat ook heel goed is op het werk is dat er een fietsenstalling is per ploeg.
De nacht bvb werkt van 21u30 tot 5u15. Die stalling wordt afgesloten om 21u45. Om 5u15 gaat ze weer open en blijft ze open tot de dagploeg rond 7u toekomt. Alle fietsen van de nacht zijn dan toch al weg. Van de 8u die je werkt is de stalling dus toch zeker 7u gesloten. Tevens zijn er binnen in de stallingen kastjes waar je een slot, extra regenvestje e.d. kan in achterlaten, zo hoef je dat niet iedere dag mee te nemen.
Maar soit, normaal gezien zit ik binnen een paar weken in een dagploeg (van 7u15 tot 15u45). En dan is het de bedoeling om 4 op de 5 dagen met de fiets te gaan werken. 1 keer per week zou ik met de auto gaan om kledij op het werk af te zetten. Ook leuk is dat iemand uit de buurt eveneens in de dagploeg zit en die gaat iedere dag per fiets werken.
Wat ook heel goed is op het werk is dat er een fietsenstalling is per ploeg.
De nacht bvb werkt van 21u30 tot 5u15. Die stalling wordt afgesloten om 21u45. Om 5u15 gaat ze weer open en blijft ze open tot de dagploeg rond 7u toekomt. Alle fietsen van de nacht zijn dan toch al weg. Van de 8u die je werkt is de stalling dus toch zeker 7u gesloten. Tevens zijn er binnen in de stallingen kastjes waar je een slot, extra regenvestje e.d. kan in achterlaten, zo hoef je dat niet iedere dag mee te nemen.
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
dat wel, maar ge moet u ook niet laten doen,Flip FSR wrote:Voorrang KRIJGT ge, dat NEEMT ge niet, zeker niet als zwakke weggebruiker.
Tenzij ge graag in een rolstoeleke eindigt natuurlijk
Jaja, moraalridder blabla, maar ik denk op zo'n momenten toch wel even na...
maar ge hebt gelijk als ge aan de gevolgen denkt, maar dan stop je overal, als zwakke weggebruiker
Streets
ik heb toch bewondering voor de volharders die dag in dag uit naar hun werk fietsen.
lijkt me wel een goede manier om je basisconditie op peil te houden.
Voor mij is het echter geen haalbare kaart om met de fiets naar het werk te gaan.
waarom post ik dit dan, gewoon even supporteren voor de mensen die het wel doen
Greets
Steven
lijkt me wel een goede manier om je basisconditie op peil te houden.
Voor mij is het echter geen haalbare kaart om met de fiets naar het werk te gaan.
waarom post ik dit dan, gewoon even supporteren voor de mensen die het wel doen
Greets
Steven
Zeker in Brussel. Ge moet ook altijd het risico incalculeren. Moet 'k m'n voorrang van rechts nemen op een baan waar ze hard gaan, dan wacht 'k zeker tot 'k een teken krijg of oogcontact heb.Streets wrote:dat wel, maar ge moet u ook niet laten doen,Flip FSR wrote:Voorrang KRIJGT ge, dat NEEMT ge niet, zeker niet als zwakke weggebruiker.
Tenzij ge graag in een rolstoeleke eindigt natuurlijk
Jaja, moraalridder blabla, maar ik denk op zo'n momenten toch wel even na...
maar ge hebt gelijk als ge aan de gevolgen denkt, maar dan stop je overal, als zwakke weggebruiker
Streets
That's the spirit ... NOT. Ik rij ook een aantal keer per week met de fiets naar het werk, Deurne >< Mechelen. Ook ik word regelmatig bijna van mijn fiets gereden. De reden waarom net niet, ligt aan mijn oplettendheid en niet die van de automobilisten. Zo te lezen, ben ik trouwens niet de enige. Op die auto kloppen is echter geen oplossing. Voor 't zelfde geld klopt dieje kerel of madame op u en dan ben je verder van huis want dat is verkeersagressie en jij bent begonnen met kloppen.David de Rasmus wrote:Ik tracht 2 à 3 keer per week met de fiets van Lebbeke naar Kontich te rijden. Kortste weg is 31km, langs de dijk 36.
Gisteren was het 3 keer en dan wordt een mens wel al eens kwaad![]()
Enfin, je doet ermee wat je wil maar respect komt van twee kanten. Je kan slechts zoveel verstand gebruiken dan je hebt, denk ik meestal.
Ik neem ook alle dagen de fiets om naar univ te gaan. Is wel maar tot in denderleeuw, 7,5km enkel, en vandaar de trein. Maar kom, ik fiets een beetje en belangrijkste: ik gebruik de auto totaal niet. Enige keren dat ik de auto gebruik is als ik jury's heb en met maquettes de baan op moet, dan zit er niet veel anders op om alles heelhuids in brussel te krijgen
maar dat is gelukkig maar 3 of 4x per jaar.
vroeger ook met de fiets naar school in aalst, daar ondervond ik wel meer "lastige" automobilisten dan nu naar denderleeuw.
* auto op het fietspad van een rondpunt: ik zet er mijn fiets voor en wacht tot ze achteruit rijden. Ik zal nooit kloppen op de motorkap of wat dan ook, maar ze kunnen toch ook niet zomaar doorrijden.
Het grappige is dat ze denken dat ik direct ga doorrijden dus blijven ze staan, maar als het voor zoiets is heb ik tijd genoeg hoor (al zit in werkelijkheid wel eens te denken "shit, daar gaat mijn trein"
). Uiteindelijk moeten ze dan toch achteruit maar meestal staan er dan al 2-3 auto's achter en dan is het nog eens extra vernederend als ze dan toch moeten toegeven.
* auto geparkeerd op fietspad: ik stop en vraag vriendelijk (absolute noodzaak, niet direct beginnen roepen anders ben je weer in fout!) of ze zich niet ergens anders kunnen parkeren (vb. op die vrije parking 50m verder want zo'n gevallen zijn het meestal wel) want dat ze nu op het fietspad geparkeerd staan en dus de fietsers hinderen. Ik heb er een paar gehad die zo verschoten waren dat er iemand hen dat kwam zeggen dat ze zich direct verzet hebben. De meeste reageren natuurlijk zo niet maar worden eerder kwaad, maar ze kunnen mij toch niks doen want ik stel gewoon een vraag (en een heel redelijke lijkt mij).
Heb er wel al gehad die beginnen te roepen dat ik mij met mijn eigen zaken moet bemoeien en dat ik als snotneus (dat was toen ik 14 was ofzo) zo geen grote mond moet hebben. Vind dat altijd wel grappig omdat dat meestal de "grote meneren" zijn die denken dat ze alles weten en die het dan niet afkunnen dat een jong meisje hen op hun plaats zet. En ze weten maar al te goed dat ik gelijk heb
* auto's die claxonneren omdat ze niet doorkunnen in een straat (meestal 1 rijvak) waar ze niet inmogen. Ik blijf dan altijd met opzet in het midden rijden, want ze mogen er toch niet in (als er een brommer/andere fietser/... die er wel in mag mij wilt inhalen ga ik uiteraard wel aan de kant). Zo goed als alle autobestuurders worden daar ongelooflijk kwaad van en als ze mij voorbij rijden zwaai ik eens. Meestal worden ze dan nog een beetje kwader, maar er is er geen een die iets doet, want ze weten toch dat ik theoretisch gezien niks verkeerd doe terwijl zij ergens rijden waar ze niet mogen.
Er is er ooit eens ene uit zijn auto gestapt toen ik zwaaide, maar dan heb ik gewoon gezegd dat ik dacht dat het een vriendin was omdat die zogezegd met dezelfde auto reed.
Dikke zever natuurlijk en zowel hij als ik weten dat maar al te goed, maar ja, hij kan niks doen want wie weet is het toch waar
en ik weet wel, dat is wel onnozel en het is ook nutteloos pesten natuurlijk, maar langs de andere kant, al is er maar eentje die daardoor dat baantje niet meer inrijdt of niet meer op het fietspad parkeert, dan is er toch al iets bij gewonnen...
vroeger ook met de fiets naar school in aalst, daar ondervond ik wel meer "lastige" automobilisten dan nu naar denderleeuw.
is inderdaad waar, ik ben nog nooit agressief geweest tegen wie dan ook die mij hinderde/bijna van de weg reed en waar ik niet in fout was. Heb daar wel andere truckjes voor zodat ze mij nooit kunnen beschuldigen van agressie:d@Mit wrote:Op die auto kloppen is echter geen oplossing. Voor 't zelfde geld klopt dieje kerel of madame op u en dan ben je verder van huis want dat is verkeersagressie en jij bent begonnen met kloppen.
Enfin, je doet ermee wat je wil maar respect komt van twee kanten. Je kan slechts zoveel verstand gebruiken dan je hebt, denk ik meestal.
* auto op het fietspad van een rondpunt: ik zet er mijn fiets voor en wacht tot ze achteruit rijden. Ik zal nooit kloppen op de motorkap of wat dan ook, maar ze kunnen toch ook niet zomaar doorrijden.
Het grappige is dat ze denken dat ik direct ga doorrijden dus blijven ze staan, maar als het voor zoiets is heb ik tijd genoeg hoor (al zit in werkelijkheid wel eens te denken "shit, daar gaat mijn trein"
* auto geparkeerd op fietspad: ik stop en vraag vriendelijk (absolute noodzaak, niet direct beginnen roepen anders ben je weer in fout!) of ze zich niet ergens anders kunnen parkeren (vb. op die vrije parking 50m verder want zo'n gevallen zijn het meestal wel) want dat ze nu op het fietspad geparkeerd staan en dus de fietsers hinderen. Ik heb er een paar gehad die zo verschoten waren dat er iemand hen dat kwam zeggen dat ze zich direct verzet hebben. De meeste reageren natuurlijk zo niet maar worden eerder kwaad, maar ze kunnen mij toch niks doen want ik stel gewoon een vraag (en een heel redelijke lijkt mij).
Heb er wel al gehad die beginnen te roepen dat ik mij met mijn eigen zaken moet bemoeien en dat ik als snotneus (dat was toen ik 14 was ofzo) zo geen grote mond moet hebben. Vind dat altijd wel grappig omdat dat meestal de "grote meneren" zijn die denken dat ze alles weten en die het dan niet afkunnen dat een jong meisje hen op hun plaats zet. En ze weten maar al te goed dat ik gelijk heb
* auto's die claxonneren omdat ze niet doorkunnen in een straat (meestal 1 rijvak) waar ze niet inmogen. Ik blijf dan altijd met opzet in het midden rijden, want ze mogen er toch niet in (als er een brommer/andere fietser/... die er wel in mag mij wilt inhalen ga ik uiteraard wel aan de kant). Zo goed als alle autobestuurders worden daar ongelooflijk kwaad van en als ze mij voorbij rijden zwaai ik eens. Meestal worden ze dan nog een beetje kwader, maar er is er geen een die iets doet, want ze weten toch dat ik theoretisch gezien niks verkeerd doe terwijl zij ergens rijden waar ze niet mogen.
Er is er ooit eens ene uit zijn auto gestapt toen ik zwaaide, maar dan heb ik gewoon gezegd dat ik dacht dat het een vriendin was omdat die zogezegd met dezelfde auto reed.
Dikke zever natuurlijk en zowel hij als ik weten dat maar al te goed, maar ja, hij kan niks doen want wie weet is het toch waar
en ik weet wel, dat is wel onnozel en het is ook nutteloos pesten natuurlijk, maar langs de andere kant, al is er maar eentje die daardoor dat baantje niet meer inrijdt of niet meer op het fietspad parkeert, dan is er toch al iets bij gewonnen...