Hey iedereen,
ben op zoek naar mijn eerste bike. Ben niet echt thuis in de MTB wereld. Waar moet je op letten als je een MTB koopt? Twijfel nog tussen drietal merken. (allemaal fietsen rond de 1000 euro). Kent er iemand goede winkels in regio Oost-Vlaanderen of een beetje daarbuiten om deze aan te schaffen?
- Cube Ltd comp of de pro of team (mss zelf de race)
- Trek 6500 disc of 6700 disc
- Scott scale 50
Twijfel wel een beetje over die Cube omdat dit een minder gekend merk is. Voor mij althans.
Graag jullie advies!
eerste mtb
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
-
Mister No Chaïn
- Mountainbiker
Post by Mister No Chaïn »
Cube is inmiddels al zeer goed ingeburgerd hoor, kijk maar wat rond op TT's
.
Zoek een winkel die deze 3 merken heeft en test ze eens uit. Tis een persoonlijk keuze dus die kunnen wij niet maken. Kwa montage en prijs zijn ze gelijklopend dus daar valt niet zoveel over te vertellen (buiten die race dan, dan zou je bij trek en scott ook al een versie hoger moeten gaan kijken.)
Voor de rest, let erop dat je de juiste maat koopt. Bij Cube gaat het bv van 18 naar 20 inch terwijl je bij Trek een 19,5 hebt, zoiets kan ook de doorslag geven waarom je op de ene fiets net iets beter zit.
Zoek een winkel die deze 3 merken heeft en test ze eens uit. Tis een persoonlijk keuze dus die kunnen wij niet maken. Kwa montage en prijs zijn ze gelijklopend dus daar valt niet zoveel over te vertellen (buiten die race dan, dan zou je bij trek en scott ook al een versie hoger moeten gaan kijken.)
Voor de rest, let erop dat je de juiste maat koopt. Bij Cube gaat het bv van 18 naar 20 inch terwijl je bij Trek een 19,5 hebt, zoiets kan ook de doorslag geven waarom je op de ene fiets net iets beter zit.
Dart 3 < tora < reba sl.MrPropre wrote:heb ondertussen al heel wat op het internet opgezocht over de eigenschappen van deze fietsen. Is er een groot verschil tussen een Rock Shox dart 3, tora, reba sl vork? Hoe verhouden de kaders t.o.v. elkaar? Waar moet ik vooral op letten bij aankoop van een mtb?
Over dat van kaders moet JIJ beslissen wat je het liefst wil:
een race-stand of eerder rechtop?
Waar je vooral op moet letten bij aankoop: dat je de juiste maat koopt!
Ik was ook van plan een Giant aan te schaffen (terrago disc of zoiets) maar dan zag ik een Cube LTD Team en ik was verkocht...
Ik ben nu meer dan 1.000 km verder met die fiets en nog steeds zeer tevreden over mijn machientje (het is ook mijn eerste).
Voor 1.060 euro - 10% heb je :
Tora 318 vork,
Formula oro's remmen,
Aluminium 7005 kader,
Deore XT afmontage,
...
Waarom nog twijfelen?
Ciao.
Ik ben nu meer dan 1.000 km verder met die fiets en nog steeds zeer tevreden over mijn machientje (het is ook mijn eerste).
Voor 1.060 euro - 10% heb je :
Tora 318 vork,
Formula oro's remmen,
Aluminium 7005 kader,
Deore XT afmontage,
...
Waarom nog twijfelen?
Ciao.