100 of 120 km in de vlaamse ardennen??

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Locked

Ga je voor de 100km of de 120km??

Poll ended at Thu 18 Oct 2007 18:12

100km
28
42%
120
38
58%

Total votes: 66

jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

zwiebertje wrote: Ik zou zeggen probeer zoveel mogelijk de verbindingsstukken over de weg uit te schakelen door over privé te gaan!
Zwiebertje: dat zie ik niet zo goed zitten: toestemming krijgen is niet echt het probleem, maar meestal moeten we dan door weiden gaan, en uit eigen ervaring weet ik dat graasweiden met een zware, klei-achtige ondergrond voor genen meter lopen. Ofwel plakken ze teveel ofwel heb je één hobbelpiste van de putjes vd koeiepoten.
Op zanderige ondergronden heb je daar geen last van: dat plakt niet, en putjes worden gemakkelijk toegereden. Dat zal je nu zaterdag nog eens ervaren in de tocht vd grachtcrossers in Waregem: die mannen sturen je een paar km door de weiden naast de autostrade en dat loopt perfect. Maar vraag het maar eens aan de mannen vd forumtrein die in 't voorjaar in Monteuil au Bois waren: daar hadden ze voor 80 à 90 % offroad gezorgd door ons door alle tuinen en weiden te sturen, maar... zware ondergrond en het liep voor genen meter!
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Of nog niet zolang geleden, in Oudenburg geloof ik,was het ook veel door de koeienweiden en miljaar mijn sid-vork was er kapoet!
Ge moet idd.uitkijken waar ge dat doet om een ploeter of hobbel-de bobbel tt te vermijden!
Licht bergafwaarts is het meestal wel te doen!
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

Vandaag nog eens op verkenning geweest met een paar medeherders en er toch nog een dikke 1,5 km off-road kunnen "bijbreien",daar waar het anders road was.
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Ik kom met jimi altijd goed overeen, maar nu denk ik toch van 'waarom er in godsnaam een chrono van maken?'.

Hoop dat ik de tocht kan rijden, nu ik me lid laten maken heb bij die gasten... #-o :P :wink:

Ik wil gerust tot de vliegende brigade behoren :wink:
Herder Firmie
Mountainbiker

Post by Herder Firmie »

Ik stem voor de 100 km. Ik hoop dat ik tegen dan de 100 km aankan. Ik zit nu al aan 65 km
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Vijdagmorgen mee gegaan op verkenning van een stukje parcours met een delegatie herderkes! :bounce:
En jawadde,dat gaat hier een supertochtje worden zulle! :bounce:
Om duimen en vingers van af te likken wordt soms gezegd,maar het zal hier nog straffere toebak zijn! =P~
Het wordt een parkoers om van te kwijlen of nooit gezien in deze regio! =P~
Ik zou zeggen begin maar al op te bouwen voor volgend jaar als je de grootste uitdaging (120) durft aan te gaan!
Jootje,parcoursbouwer en alleskenner uit de streek, heeft me zelfs al verrast met enkele,
voor mij onbekende passages,en dat wil wel wat zeggen als je hier zo dikwijls komt biken! =D>
De ardennenklassiekers krijgen er met deze wel een heel grote concurrent bij,die er niet zal moeten voor onderdoen!!!
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

Wordt dit nu een chrono?
cavani
Mountainbiker

Post by cavani »

Liefst niet.
Geen stresskippen onderweg is nog zo leuk :wink:
Herder Scubaluc
Kerstman

Post by Herder Scubaluc »

Qube wrote:Wordt dit nu een chrono?
Normaal gezien voor de eerste uitgave nog niet :wink:
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

scubaluc wrote:
Qube wrote:Wordt dit nu een chrono?
Normaal gezien voor de eerste uitgave nog niet :wink:
ZEKER NIET voor de eerste uitgave.Daarna zien we nog wel...
Locked