-> 2 bladen vooraan

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
tarzan2
Mountainbiker

Post by tarzan2 »

ATEGEV wrote:
Dus Egon, zou ik volgens jouw ook met een XTR-cracnk ook naar minder dan 32 tanden kunnen gaan of begrijp ik dat verkeerd?
Sorry B. voor het late antwoord, ik was dit topic een beetje uit het oog verloren.
Tuurlijk kan je op jouw xtr-cranck naar minder dan 32 tanden gaan. Ik ken de afmetingen van het cranckstel niet maar de vraag is of er voor dit type standaard voorbladen zijn van minder dan 32 tanden. Eventueel kan je ze nog zelf laten fabriceren door bv. Boone. Mogelijke merken die zo'n tandblad hebben zijn: TA, Extralite,...
Op de pic hieronder zie je een 2007 xtr cranckstel met een extralite 30t als kleinste blad.
Image

Over uw triviale vragen, de domme kan er meer stellen dan de slimme er kan beantwoorden =D> So, als ge nog vragen hebt, shoot!
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Ik denk om voor de Middelburn Cranck te gaan, wss de RS8, die is de lichtste. Puur estethisch zou ik de RS7 zeggen omdat die in zwart komt en dus beter past bij mijn frame.

Ik twijfel wel nog om de standaart duo spiuder te nemen van hun, omdat die de kettingbladenkeuze enkel beperkt tot Middelburn, en omdat ik telkens als ik het klein blads zal moetren vervangen ook een andere spider zal moeten aankopen. Aan de andere kant is dit systeem wel tamelijk licht. Weet iemand of de Middleburn-kettingbladen van redelijke kwaliteit zijn? Zou dit 3-boutssysteem stijf genoeg zijn?
Anders moet ik nbet als Pieterp voor de 5 arms spider gaan met TA blaadjes dan, die al meer dan eens hun waarde hebben bewezen.

Adviezen? Laat maar horen!!!!
Snijdie
Mountainbiker

Post by Snijdie »

Ik twijfel nog steeds... Verstand zegt tripple en gevoel zegt double. Ergens weet ik dat ik met drie bladen moet rijden, maar het double idee blijft knagen.

Heb een bestelling bij xx-light-bikes.de staan die wat vertraging heeft opgelopen, mssn kan ik vragen of als ik bijbetaal dat ze er meteen twee Extralite bladen meeverzenden.

Lastig :-?
Master of puppets
Mountainbiker
Location: OLYMPIA F1 XX1 Eagle, OLYMPIA BULLET XX1, OLYMPIA EGO-X FORCE CX

Post by Master of puppets »

Ik rijd nu met 44-34 vooraan en 11-23 achteraan op Tune Bigfoot crank -> ook in de Ardennen ... Ik vraag mij af wanneer da ge op die 22 vooraan kunt draaien zonder te "surplacen" , desnoods steekt ge ne 12-27 met 44-32 vooraan dan hebt ge nog een klein genoeg verzet denk ik .. maarja das ieder zijn goesting zeker ..

-> kijk maar naar de evolutie in de race fietskes -> Compact is "in"
50-35 met nen 11-23 -> als ge 50-11 kunt draaien hebt ge zelfs meer "meters" dan 53-12 ! alsook omgekeerd met 34-23 ...

Conclusie : minder = meer, ge kunt beter ne keer van cassette wisselen dan onnodig vooraan gewicht mee-sleuren denk ik :wink:
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Conclusie : minder = meer, ge kunt beter ne keer van cassette wisselen dan onnodig vooraan gewicht mee-sleuren denk ik
OMG pesies of ge voelt da gewicht van die granny..
Bah!
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Hubertje wrote:OMG pesies of ge voelt da gewicht van die granny..
van die granny iets minder,
maar het verwijderen van je velgstickers des te meer :-$
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

superlight wrote:
Hubertje wrote:OMG pesies of ge voelt da gewicht van die granny..
van die granny iets minder,
maar het verwijderen van je velgstickers des te meer :-$
:lol: OMG ik kom ni meer bij! :lol:
Je bent mn grote idool!
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

Master of puppets wrote:Ik rijd nu met 44-34 vooraan en 11-23 achteraan op Tune Bigfoot crank -> ook in de Ardennen ... Ik vraag mij af wanneer da ge op die 22 vooraan kunt draaien zonder te "surplacen" , desnoods steekt ge ne 12-27 met 44-32 vooraan dan hebt ge nog een klein genoeg verzet denk ik .. maarja das ieder zijn goesting zeker ..

-> kijk maar naar de evolutie in de race fietskes -> Compact is "in"
50-35 met nen 11-23 -> als ge 50-11 kunt draaien hebt ge zelfs meer "meters" dan 53-12 ! alsook omgekeerd met 34-23 ...

Conclusie : minder = meer, ge kunt beter ne keer van cassette wisselen dan onnodig vooraan gewicht mee-sleuren denk ik :wink:
gij neemt uw bike mee op wandeltochten ofwat? #-o op zo'n verzet geraakt ge toch geen berg op man. daar geloof ik nu eens geen z*k van.
tarzan2
Mountainbiker

Post by tarzan2 »

Haha, ik ben het met je eens daelman!
Master of puppets, ofwel zijn uw benen zo dik als die van Cancellara ofwel rij je enkel in de ardense valeien :roll:

Ik begrijp ook niet waarom je dat aanhaalt van de compact wegcrancks. Als je dat ok vindt, zou ik denken dat je voor mtb ook voor 2 bladen maar dan met minder tandjes bent, niet?

Trouwens gewicht van de velgstickers kan zeker tellen, al dat roterend gewicht #-o
Snijdie
Mountainbiker

Post by Snijdie »

Kogel is door de kerk. Heb een cranktrekker gehaald en de granny gedemonteerd. De versnellingen laat ik even zo staan, mocht ik hem toch weer even erop willen hebben (voor een zwaardere tocht) dan kan ik ze nog altijd weer erop zetten. Wel even opletten met schakelen dus... Als het me bevalt dan kan ik nog altijd een 30t blad nemen. Voorlopig voldoet dit, en het was gratis - als je ervan uit gaat dat een cranktrekker bij je montage gereedschap hoort.

Het was 29 gram winst, en bij Extralite 30-44 tanden dan heb ik een extra 15 gram winst theoretisch.
Post Reply