Uiteindelijk op 20 minuten gefinisht, maar ik kan zeker nog wat minuten beter als ik in een goed groepje had gezeten, nu was het constant van groepje naar groepje fietsen en af en toe wat proberen recupereren.
Kustcriterium
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
Simp
- Mountainbiker
De start was ook maar zozo, er moest een 200 meter gelopen worden schat ik, ik stond goed vooraan bij de start, ca. 100ste positie, na 50m lopen zie ik daar de helft langs links voorbijvlammen, die waren onder de linten gekropen en al op het harde zand beginnen fietsen na een paar meter. Ik heb de ganse race renners ingehaald die nooit voor mij zouden mogen rijden hebben. Zal wel gebrek aan ervaring zijn zeker
Bedriegen, als je maar kan bedriegen.
Uiteindelijk op 20 minuten gefinisht, maar ik kan zeker nog wat minuten beter als ik in een goed groepje had gezeten, nu was het constant van groepje naar groepje fietsen en af en toe wat proberen recupereren.
- .::Andy::.
- Mountainbiker
Post by .::Andy::. »
jammer genoeg ben ik na 3 kilometer uit de race moeten gaan wegens lekke band
Khad doodgraag deze race willen uitrijden want het was een prachtig parcours!
Khad doodgraag deze race willen uitrijden want het was een prachtig parcours!
Twas were geestig. Uitgekomen op 1:46:22
Ik heb me goe geamuseerd en weer ferm afgezien. Op naar De Panne.
De organisatie was zeker OK maar mits rekening te houden met volgende puntjes kan het zeker nog beter.
1/ Zet geen nadars in de startbox om de boxen te splitsen. Die werden gisteren omvergelopen toen er aangeschoven werd. Kan me wel voorstellen dat een nadar tussen je wiel niet prettig is ... Het aanschuiven was trouwens een totale chaos.
2/ Er lag een elektrische kabel dwars door de startbox, ook al ideaal om over te struikelen.
3/ Leg uw startbox niet voor een golfbreker, over een glibberige golfbreker lopen vraagt om problemen.
4/ Alle toeschouwers MOETEN op het zachte zand gezet worden. Geen volk meer tussen startbox en hard zand. Dit is bijna op alle strandraces een probleem. Toeschouwers komen temidden alle deelnemers, met de gevolgen vandien. Gisteren heb ik een kerel een kinderkar zien aanrijden (toen ze daar de linten onderreden)
5/ Hoge nadars rond de privilege startboxen + betere controle ervan.
Gisteren werd er weer lang alle kanten in de voorste startboxen gekropen zonder via de controle te passeren.
6/ Registratie matten op twee uiterste punten leggen (Vosseslag + Haven Oostende)
7/ Eventueel zand ruimen in Keerpunt Vosseslag om minder opstopping te hebben. Wat nu wel het geval was. Op het smalste punt moest je nog steeds aanschuiven omdat bijna iedereen weer van de fiets moest (of toch velen)
8/ Grotere afspuitstand!
grtz
Ik heb me goe geamuseerd en weer ferm afgezien. Op naar De Panne.
De organisatie was zeker OK maar mits rekening te houden met volgende puntjes kan het zeker nog beter.
1/ Zet geen nadars in de startbox om de boxen te splitsen. Die werden gisteren omvergelopen toen er aangeschoven werd. Kan me wel voorstellen dat een nadar tussen je wiel niet prettig is ... Het aanschuiven was trouwens een totale chaos.
2/ Er lag een elektrische kabel dwars door de startbox, ook al ideaal om over te struikelen.
3/ Leg uw startbox niet voor een golfbreker, over een glibberige golfbreker lopen vraagt om problemen.
4/ Alle toeschouwers MOETEN op het zachte zand gezet worden. Geen volk meer tussen startbox en hard zand. Dit is bijna op alle strandraces een probleem. Toeschouwers komen temidden alle deelnemers, met de gevolgen vandien. Gisteren heb ik een kerel een kinderkar zien aanrijden (toen ze daar de linten onderreden)
5/ Hoge nadars rond de privilege startboxen + betere controle ervan.
Gisteren werd er weer lang alle kanten in de voorste startboxen gekropen zonder via de controle te passeren.
6/ Registratie matten op twee uiterste punten leggen (Vosseslag + Haven Oostende)
7/ Eventueel zand ruimen in Keerpunt Vosseslag om minder opstopping te hebben. Wat nu wel het geval was. Op het smalste punt moest je nog steeds aanschuiven omdat bijna iedereen weer van de fiets moest (of toch velen)
8/ Grotere afspuitstand!
grtz
-
stiffmeister
- Mountainbiker
Post by stiffmeister »
Voor mij mocht er wel een douchke meer zijn,een paar voor 1000 man is wel een beetje weinig.
Over de race zelf,het was er ene voor koerspaarden maar heb mij toch kunnen weren 43 ste plaats.
Over de race zelf,het was er ene voor koerspaarden maar heb mij toch kunnen weren 43 ste plaats.
-
der quinten
- Mountainbiker
Post by der quinten »
was erg plezant voor mijn eerste strandrace!
hebben zelfs met ons team (in continental shirts) de 5e plaats weten te bemachtigen op de "jeanetten-afstand"
start was idd chaotisch, ik stond helemaal achteraan rechts en dook opeens ook onder de linten, gewoon door de meute te volgen. wist niet eens goed waar ik heen liep, had de start niet meer kunnen verkennen.
wel jammer dat heel het stuk door de duinen verhard was en zo smal dat inhalen quasi onmogelijk werd
beachracen is verslavend, maar ik denk niet dat mijn versnellingsgroep er erg van houdt...
(schakelproblemen achteraan+chainsuck)
hebben zelfs met ons team (in continental shirts) de 5e plaats weten te bemachtigen op de "jeanetten-afstand"
start was idd chaotisch, ik stond helemaal achteraan rechts en dook opeens ook onder de linten, gewoon door de meute te volgen. wist niet eens goed waar ik heen liep, had de start niet meer kunnen verkennen.
wel jammer dat heel het stuk door de duinen verhard was en zo smal dat inhalen quasi onmogelijk werd
beachracen is verslavend, maar ik denk niet dat mijn versnellingsgroep er erg van houdt...
(schakelproblemen achteraan+chainsuck)
- long fellow
- Junior redactielid
- Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp
Post by long fellow »
Helemaal niet off topic, maar eerder een discussie of dit niet een ongeoorloofd voordeel geeft.Scale wrote:Misschien off topic maar wat is het nut van de 28"/29" wielen/banden waar sommigen mee reden...???
Het is éénmaal een feit dat een groter wiel beter en votter "bolt".
Maar dus op een strandrace een duidelijk voordeel. Ik dacht dat Bjorn als eerste dit paard van de stal haalde. Doch ik werp zeker geen stenen, want het reglement laat dit toe.
In Nederland mag men zelfs in gewone MTB-wedstrijden dit wiel gebruiken. Of dit in België ook zo is weet ik niet.
Specialized heeft zelfs recent een Stumjumper op de markt gebrachte voor de "betaalbare" prijs van € 3.400.
- den blitze
- Mountainbiker
Post by den blitze »
Beste Andy,Bij een strandrace kun je er niet aan uit van het zand die aan je schakelsysteem plakt, dus wat doe je om het minder erg te maken je spuit een minimum aan spray om je ketting te smeren, kwestie dat het er niet met hopen gaan aan plakkenden blitze schreef:
Hoi de mannen,
Ben gisteren ook eens gaan verkennen. Er laggen inderdaad veel takken aan de halve maan. Wat ik ook vervelend vind is dat er richting de haan veel putten liggen, ben er zelf in een terecht gekomen die dieper dan 50 cm was. Effe schrikken en kleddernat voor de rest van de namiddag.
Twee maal op dezelfde plaats last gehad van chainsuck verdorie, ik kom net van heel de boel te vernieuwen. Body, casette, voorste tandwielen, voor-derailleur en ketting . Iemand tips om dit te vermijden? aan het schakelen en het materiaal ligt het dus niet. Wat gebruiken jullie om ketting te smeren ?
groeten
Ikzelf heb mijn fiets afgeregeld met 7 versnellingen ipv 9; ten eerste je hoeft zoveel niet te schakelen op het strand, en ten tweede het zijn 2 kroontjes minder om af te spoelen en te onderhouden voor dat zand.
En dan voor die chainsuck, als je een stalen middenblad steekt zou dat moeten (lees: normaal gezien) helpen, maar die chainsuck had ik ook in Oostduinkerke, maar bij mij kwam dat omdak ik te ver van de kustlijn reed, het zand lag er zo hard niet bij, ik weet niet of dat bij u ook zo het geval is?
Bedankt voor je reactie. Ik heb tijdens de race nog 2 x last gehad van chainsuck, en ja telkens in het losse zand. Voordien had ik het er met iemand over en die beweerde met de stalen tandwielen van Truvativ dit probleem te kunnen onderdrukken. Benieuwd of dit daadwerkelijk zo is.
groeten,
-
der quinten
- Mountainbiker
Post by der quinten »
ik rij ook met truvativ (Fire X), maar had tot 4 maal toe chainsuck in het losse zand.den blitze wrote: Beste Andy,
Bedankt voor je reactie. Ik heb tijdens de race nog 2 x last gehad van chainsuck, en ja telkens in het losse zand. Voordien had ik het er met iemand over en die beweerde met de stalen tandwielen van Truvativ dit probleem te kunnen onderdrukken. Benieuwd of dit daadwerkelijk zo is.
groeten,
op dat grote tandwiel blijven zouk zo zeggen