21/10/07 Oostrozebeke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Volgend jaar geen topic meer openen :wink: :P Zal m veel volk schelen. :P

Het is toch denk ik één van de motivatiepunten van een organisatie: ieder jaar zoveel mogelijk volk trachten te lokken. Ook met het oog op het vinden van sponsors, steun van gemeentebestuur ed.

Bij mn eerdere post ook vergeten te zetten: de bepijling was top! Goed zichtbare pijlen en meer dan genoeg ook!

Maar zoals hier ook al eerder gezegd, mits heel wat werk kan er ook van een tocht in een niet zo MTB-achtige streek wat moois gemaakt worden (net als Oudenburg bvb).

Elke lus maar 1 maal gereden en had echt spijt dat het al gedaan was. Had een snertrit verwacht, omdat ik gans de week heb lopen sukkelen met een serieuze kou op de luchtwegen. Me gisteren dan ook beperkt tot een paar keer testen en wat cartouchen verschieten. Het laagvliegen op de daartoe geschikte stroken zou gegaan hebben. Maar in groep rijden is toch ook plezant. Heb daarvoor gekozen.

Sta hier volgend jaar opnieuw aan de start!

En nu op naar Ingelmunster volgende week! :bounce:
archie bunker
Mountainbiker

Post by archie bunker »

Dit was straffe kost. Hoewel al dat draaien en keren niet echt mijn ding is was dit mountainbike op zijn best : echt iets voor fijnproevers.
Deze tocht is gelijk de wijn : hij wordt ieder jaar nog beter.
Ik kijk er al naar uit om er ook volgend jaar met volle teugen van te genieten.
Chris, Ronny en VTTje een dikke proficat.
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Ben al wat laat om te posten maar gisteren ook als laatste vertrokken om 14.00h. Geen last van files zelfs niemand gezien tot we aan de bevoorrading kwamen. Echt zalig. Na de technische stukjes langs het water reden we eens op het jaagpad gekomen spontaan terug naar links om die maffe strook nogmaals te kunnen rijden. Het was of ik terug in mijn kindertijd werd gekatapulteerd. :-) .
Na een 25km sloot mijn broer aan op de parcours van de 30km. hij zat toen al stik kapot. Dan maar alleen doorgereden want ik wou geen meter strook van dit parcour missen.
De versnelling werd spontaan aangewakkerd toen ik enkele bikers in het vizier kreeg en heb mij in de laatste 20km volledig opgereden. Moe en voldaan terug naar huis.
Dank u wel aan de organisatie en volgend jaar ben ik er ook al voor de 4de maal terug bij.

Tip: Als je dit evenement top wil maken. Maak er dan overdag een TT van (verkenning) en s'avonds nachtrit op dezelfde parcours. Dat zou nog eens kicken zijn. :P
sean braire
Mountainbiker

Post by sean braire »

Gisteren me serieus mispakt aan "dat vlak toerke van maar 45km". Jawadde... :oops:
Hadden gehoopt daar een dikke 2 uur over te doen maar hadden een uur meer nodig.
Wel ferm genoten van een technisch parcours. Alleen jammer van de opstoppingen. Ze hadden uitgepakt met moeilijke en makkelijke zones en hadden dat gerust hier een daar mogen uitbreiden. Maar 't zijn details.

Ook tram 4 ontmoet aan de bevoorrading die op zoek was naar een treintje. Beetje vreemd...
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

stevenvde wrote:Maar in groep rijden is toch ook plezant. Heb daarvoor gekozen.
Bedankt Steven & Jan om een paar keer te wachten, het was hard labeur met zo'n zuigende ondergrond. In de bosjes een beetje opgehouden door een tragere voorligger, maar 'k vond dat niet zo erg, zo kon de tikker wat zakken :-) Op het crossparcours was het beste er al af... :oops:

De organisatie heeft puik werk geleverd, ik ga hier niet in herhaling vallen over hetgeen hier boven allemaal staat beschreven, maar volgend jaar zien jullie mij zeker terug, voor de derde maal! Ik zal proberen wat meer herders mee te brengen, maar de meesten waren nog aan het recuperen van de dag ervoor, of mochten niet meer buiten van vrouwlief.

Dikke proficiat met het aantal deelnemers!
Nonkel T
Mountainbiker

Post by Nonkel T »

Kan niet anders dan mij aansluiten bij de reacties, het tegenovergestelde beweren van wat in voorgaande reacties geschreven wordt zou niet alleen getuigen van een vlaag van onmenselijke zinsverbijstering (rijp voor Pittem en Beernem samen), maar staat ook nog eens garant voor publieke lynchpartijen en moordcommando's.
Ik was reeds in het bezit van een klein beetje inside info, maar zelfs met de gekregen tips in mijn achterzak viel ik nog soms (letterlijk) omver van wat mij onder mijn banden geschoven werd.
Bordje genieten, mag inderdaad aan het begin geplaatst worden :bounce: :bounce: geen kilometer mij verveeld!
Ik wist dat klein zwitserland iets groter geworden was, maar niet dat het nu ook Oostenrijk en een deel van de Italiaanse Dolomieten geannexeerd had =P~ =P~ =P~ .
Via Hulste op bekende en minder bekende wegen naar Ooigem toe, alwaar ik aangenaam verrast werd met enkele extra bosjes. Doorheen wat zuigende Leiepolders naar Het Bos der Bossen alwaar de pret niet meer opkon. Zaten er in een serieuze intercontinentale trein (+/-40man) waardoor het tempo niet zo hoog lag, maar het fungehalte alles compenseerde =D> =D> =D> bravo voor het rakelwerk en uitstippelen van dit bochtenparadijs. (Ben trouwens onderweg Grote Plateau zijn schuilhut tegengekomen. Het bewijs dat hij opstaat en gaat slapen met zijn schoonmaakacties, of zou hij toch buitengevlogen zijn thuis?)
Nog een tweede Cowboy Peter afdaling gedaan aan de Leie (gevaarlijk? bah, neen er was een veilig alternatief. Iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken nietwaar :wink: )
Mijn beentjes begonnen al een beetje te weigeren na de gevleverde inspanningskes (mijn grenske ligt ongeveer op 37-40km), maar als een gezonde Belg (we zijn toch de dappertsen, he Cesar?) aan het crossparcours begonnen alwaar de krampen na ne goeie km mijn oren deden flapperen.
Wijselijk een hoekske afgesneden, via de retour nog eens alles gegeven om vervolgens helemaal dood te gaan in de zones achter de kunstgrasbrugskes (alweer =D> =D> ): mijn nekhaar gaat niet alleen van lauwe MaesPils rechtstaan, maar ook van boomgaarden met nat gras. (Een weerwolf had er niets aan) pas nadien gemerkt dat ik niet zoveel meer weet van de laatste km's, behalve een visioen van een badkuip grimbergen met ondergetekende goed bezig met te verzuipen.
Aan de forumtafel nog een poeleke gaan geven, Traxer bedankt voor zijn geleverde prestaties en promotiefilmkes, Mister T ook nog goeiedag gezegd om vervolgens mij op mijn badkuip te concentreren...
Door de grote opkomst een slachtoffer van het succes?
Ben er zeker van dat Vttje en zijn kornuiten ook dit probleemke gaan aanpakken en de wereld uit helpen.

Aan iedereen die dit mogelijk maakte: =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

met respectvolle groeten,

Nonkel T
Aranesp
Mountainbiker

Post by Aranesp »

Awel chapeau voor de organisatie.
T'was ook de eerste keer da ik deze met triple XXXL reed
en hebben ons goed geamuseerd, ondanks het feestje ervoor, hmm.
Zoals er voorgaand gesproken werd van deze TT heeft hij zijn lof niet gestolen. Zelfs van achter de kuppe mogen ze hier alleen maar naar staan kijken.
Zet mij en mijn compaan maar zeker voor de volgende TT.

BRAVO.
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

gisteren met "den vijftienjarige AMG" vanuit GITS met den velo naar oostrozebeke gekomen en man wat ben ik blij dak toch dezen TT gereden heb en niet den deze van ruddervoorde.

DEZE TT WAS AF!!!!!!!!!!

We hadden 80km als we terug thuis waren in net geen 4u fietsen 8) alle moeilijke stukskes waren zeker te doen :P maar had gisteren nen pechdag men schoenplaatje uit men zool getrokken,nochthans van carbon, in crossparcours en da is geen lachertje constant van men pedaal geschoten in de moeilijke passages. :evil:
Anders hadden we zeker ne keer of 5 het crossparcours gedaan want dit zijn nu eens stukskes waar ik niet genoeg van krijg :bounce: en weet zeker dat den vijftienjarige ook van da gedacht is trouwens dit kerelke heeft talent om met de velo te rijden zulle :lol: maar krijg hem nog niet tot beginnen met koersen hij heeft nog niet genoeg vertrouwen in zen eigen kunnen maar daar werk ik aan :wink:

Volgens mij moet iedere inrichter van TT als er commentaar komt van deze mensen er zeker rekening mee houden want nu is gebleken dat deze mensen toch iets afweten van TT's inrichten. =P~ =D> Niet dat ik eraan twijfelde want heb mij al altijd kunnen vinden in alles wat ik gelezen heb van ze. :wink:
Ze kunnen misschien met een cursus beginnen daar kunnen we enkel van profiteren als mtber's. :drunk:

Denk wel dat ze allemaal hun gezinsleven een beetje verwaarloosd hebben de afgelopen week dus proficiat aan alle partners van de inrichters =D> =D> =D> =D> =D> denk dat ze als partner zijnde ook een beetje MTBziek zijn want anders komen daar vodden van :lol: .

Hoop jullie op volgende TT's nog eens tegen te komen zodat ik jullie eens kan trakteren op nen goeie LEFFE en daar mogen jullie mij aan houden [-o< [-o< :drunk: :drunk:

Laat zeker weten waar jullie de volgende ritten zitten zodat ik de kans niet krijg om men belofte te vergeten :lol: :^o :lol: :^o

Nogmaals bedankt en zeker tot volgend jaar op jullie TT
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Deze middag in de "rapte" ook ne keer het filmpke van moustache bekeken en we hebben af en toe goed gelachen want bij momenten leek het wel een aflevering van "comedy capers".
Nogmaals het bewijs dat streekkennis en parcourskennis toch van groot belang is en we bewust toch eens de keuze moeten maken voor de mindere bikers.(moeilijk-gemakkelijk)Er waren op dat MTB-filmpke veel wandelaars te bewonderen (niet alleen door de drukte).
Ook voor het eerst gezien dat Kenny geen beekje kan doorrijden [-X [-X :-D .En ik maar denken : die kan alles aan!!! :^o :^o :wink:

Wat mij vooral ook is opgevallen aan het filmpke is dat :

-GP een beetje camerageil is.Ze staan er alle 6 op de passages.
:-D
-De gezwindheid waarmee Katrien20 de putten zonder problemen doorrijdt.

- ik meen ook de technische capaciteiten te hebben mogen bewonderen van Knurrebiker Lady op het crossparcours.Ze hoeft zich zeker niet te schamen nu.

-Tobi die al lachend en dollend de cameraman tekeer gaat terwijl hij de putten afhaspelt.

-Traxer en Slijkcrosserke die de "gekkebekketrekkeshow" opvoeren.

-Cowboy Peter en Supahfly die een 8,5/10 krijgen voor hum jumpke.

- Klein plateautje die bewijst waarom ze zo noemt hier op het forum.
=D> =D> Veel mannen kunnen er een puntje aan zuigen. :^o :^o

En verder de passage van nog vele forummers.......

Wat ik ook nog kan en moet mededelen is dat Lichterveldenaere "slechts" zilver heeft behaald op den après dit jaar want hij heeft de duimen moeten leggen tegen een onvermijdelijke "voltman" die van geen aprésophouden wist.De trofee moest en zou duidelijk gevierd worden.
Maar wat ook nog eens in de verf gezet mag worden is Lichterveldenaere wellicht bekroond mag worden tot "Rozebeekse MTB-marathonman 2007" (wat een titel) want hij heeft maar liefst 83 mtb-km in de benen =D> (wat zoveel was of 2x de groten toer op 2 lusjes na) En zeggen dat ik ook kapot zat na 45 km.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

señor cartero wrote:By the way...heb op de eerste helft van het parcours nog een mountainbikegirl de weg terug uitgelegd naar Oostrozebeke omdat ze haar sleutels op haar auto had laten zitten! Indien ze dit leest, let me know of je Oostrozebeke makkelijk terug vond en of je auto er nog stond (hope so!)
ben halverwege ook om mijn sleutels gereden (zaten nog op de koffer :drunk: ), heb daardoor bij de laatste splitsing voor de 30 moeten kiezen (aangezien ik nog de wb cross wilde zien), waardoor ik een paar leuke stukken gemist heb, maar die doen we dan wel volgend jaar

't is eigenlijk geen gewone tt maar eerder een aaneenschakeling van freeride parcours, de verbindingsstukken zijn niet beter dan op andere west-vlaamse tt's, maar die freeride parcours maken er een heel bijzonder tt'tje van

je moet idd laat starten, dan zie je enkel hier en daar een familietje of, in mijn geval, ook een superlangzaam omaatje van een jaar of 70-80
Post Reply