21/10/07 Oostrozebeke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
malfieboy
Mountainbiker

Post by malfieboy »

Vandaag was ik content dat ik op zondagmorgen eens wa langer in mijn nest was blijven liggen. Zo kon ik namelijk om 12u starten voor een droomtochtje in woostrwozebeeke en omstreken. En ik heb me dit zeker niet beklaagd:

- nagenoeg geen volk op het parcours, dus optimaal kunnen 'genieten'
- weinig druk op de afspuitslang? als je de enige bent die ze op dat moment gebruikt, moet je er bijna voor zorgen dat ze door de druk niet uit je handen vliegt :-D
- nog net van een bakje frieten kunnen meegenieten, waarvoor oprechte dank
- nog wat gezellig kunnen napraten in de forumcorner

Dit was, net als vorig jaar, weer een tochtje om U tegen te zeggen...
Bedankt aan iedereen die opnieuw mogelijk gemaakt heeft.

Greetz Malfieboy

PS: de tocht krijgt ook al internationale uitstraling, want toen ik van mijn auto naar de inschrijving reed, zag ik een auto met fietsenrek met Luxemburgse nummerplaat :lol: :lol: VTT'tje goes international!!

PS: Zou 'klein zwitserland' niet beter herbenoemd worden naar 'groot zwitserland', er leek daar maar geen einde aan te komen...
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

voila si, ik ben ook terug op mijn plooi en alle relationele verplichtingen zijn ook weer gedaan :wink:

Ja man wat heb ik vandaag genoten. Gisteren zwaar in de zeup gezeten en toen ik deze morgen ik Lebbeke wakker werd omstreeks 7 uur zag ik het compleet niet zitten. Maar mijn madam duwde mij vakkundig uit bed met de melding van "gaat gij maar gaan fietsen dan heb ik meer plaats in bed" #-o

Tja wat doet een sloefke dan als ik ... braafjes opstaan en vertrekken. Eerst nog een tussenstop gedaan in Gent om mijn fiets op te pikken en mijn mtb-kledij aan gedaan om dan tegen omstreeks 10u20 te starten. En indd ik moet het beamen waarom start iedereen zo vroeg, tegen 10u20 was er amper een kat op de weg en kon je overal mooi doorfietsen.

Vooral de vele singletracks hebben mij gigantisch kunnen bekoren. Eigenlijk kan ik nergens iets op aanmerken. Weinige toertochten hebben dit in mijn ogen al kunnen voordoen. Overal bovengeraakt (jaja ook die 2 scherpe klimmekes). De 45 km met een avs van 19,3 gedaan, moe maar voldaan aangekomen en scheel van de dorst (camelback vergeten en 26 km zonder drank is toch een eindje).

Vlug even goeiedag gaan zeggen aan de forumtafel en 2 colas gedronken om de suikers wat op peil te brengen (want twas nodig zenne).

Mannekes onnoemelijk veel respect voor de energie en het werk dat jullie gedaan hebben, wat mij betreft mogen jullie 5000 deelnemers hebben en de beker van beste toertocht van de laatste 10 jaar.

groetjes

joachim
klein plateautje
Kerstman
Location: grijs-zwart ezelke die luistert naar de naam martelly

Post by klein plateautje »

Voila, ben hier ook ne keer.

Gisteren van een PRACHT TOCHT genoten =D> =D> . Het kon niet anders; na wat die mannen de laatste weken van energie derin gestoken hebben #-o #-o .
Bij momenten gedacht da'k weduwe was, maar enfin alles bijna weer op zijn plooi.
Samen om 8u30 gestart met Katrien en Superfanneke onder een priemend zonneke, om de 45 km af te haspelen :bounce: :bounce: .
En k'zei nog, lady's dosseren hé, nog wat power overhouden voor na de bevoorrading. En ja in volle galloo naar klein zwitserland, mannnnnnnnnnnnnn wat we daar zagen :-D .
'tWas een infasie van WO II, overal rijen fietsende of stappende bikers. Lachend :-D :-D en vloekend :evil: :evil: geschalk te horen, en de paster [-o< [-o< zijn klokke maar luwen. 't Was immers de hoogdag van de mtbikers .
Aan de eerste splitsing kwam de vraag al , doen we de grooten of gaan we toch maar de klein doen. Ja moa, als we gaan voor de 45 , dan gaan we er ook voor he Katrien ! En ze schakkelde nog een tandje bie #-o #-o .
Een lusje in Emelgem gemaakt en dan richting bv over nat gras en zuigende ondergronden. Na de bv langs kanaal singletracks gemaakt en Katrien ging zelf uit den bol ,door moeilijk gaat ook te nemen. Dan op naar het kerkegoed, ooigembos en ja ook voor ons het crossparcours. Waar we ons volledig lieten gaan :drunk: :drunk: , na aanraden van de parcourbouwers.
En tons, langs het kanaal, via met gras begroeide bruggekes, appelboomkes en de groene long van rozebeke naar de strepe. Aan t'ende van min latin =P~ =P~ =P~ de parochiezale binnen gestapt ,schele van den dust. En 't smaakte naar meer ,met de forumtrein nog een jarige gevierd en wat grienen en lachen de zale om 5u verlaten. Een glunderend versleten , héééééél content vtteetje achterlatend, die al plannen aan 't maken was voor naaste joare :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: .
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Amai, ik heb me moeten inhouden of ik had bijna gans de nacht gedroomd van deze tt :wink: . Was mooie tocht, schitterend weer en een uitgebreide après, wat moet ne mens nog meer hebben voor de zondag;
Aan de start even dag gezegd tegen enkele bekenden en dan gezwind de start genomen samen met Banane.Ik ken helaas niet alle benamingen van de bossen en wegels maar ik weet wel dat de organisatoren echt veel moeite gedaan hebben in de voorbereiding van deze tt.
Het was echter wel duidelijk dat veel baanrenners hun snelle bolide hadden ingeruild voor de mtb en tja ..hier en daar zorgde dat wel voor een beetje opstopping, maar ja dat is geen minpunt voor de organisatie hé.
zou je zelfs geloven dat ik niet eens weet welk gemiddelde we gereden hebben.
De douches na het fietsen hadden inderdaad een klein beetje sm-allures maar dat kan ook ne keer deugd doen hé;
Allez gastjes, goed gedaan en tot de volgende

Barty
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

Alles is hier al gezegd hè, gewoonweg schitterende tocht, perfecte afpijling, enz... =D> =D> =D> =D>

Een niet te versmaden après en geef toe gasten, de frietjes (al dan niet door mij gebakken :wink: ) smaakten voortreffelijk nietwaar.
Jammer dat ik zo vroeg naar huis moest. :cry:

VTTtje, GP, CP en C° nen dikken proficiat aan allen. :drunk: :drunk:

'k sin wel ne keer benieuwd hoe dat den bikiniwash zal verlopen... :roll:
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Piep,ik ben ook wakker. :-D
Om 9u30 gisterenavond vielen de plaffetuurkes toe en dan maar het warme nest gaan opzoeken.Ik heb goed geslapen,zulle. :-D

Tja,wat moet ik nu gaan zeggen.
Gisteren de ganse dag mij ferm geamuseerd in alles en ik was blij al die opgewekte gezichten te zien.Als iedere biker zich geamuseerd heeft,wel ik dan ook.Ik begin nu stillekesaan terug op de aarde terecht te komen want de voorbije weken toch een beetje in het paradijs vertoeft.Het zal raar doen geen parcours meer te moeten bouwen en ik zal zeker het enthousiasme van Grote Plateau en Cowboy Peter missen daarin.UIteraard kan ik hier via dat forum alle medewerkers bedanken maar er zijn eigenlijk maar 2 medewerkers die wat mij betreft een speciale vermelding mogen krijgen en dat zijn Grote Plateau en Cowboy Peter.Wat die mannen gedaan hebben is onbetaalbaar,zelfs tot zaterdagavond het crossparcours piccobello afwerken,......enz.
Veel van de lof mag ook aan hun adres gegeven worden. =D> =D>

Tot slot nog het eindresultaat van gisteren :1527 deelnemers #-o

Nooit gedacht dat dit zou kunnen maar aan iedereen van harte bedankt =D> =D> =D> ook aan Traxer (voor de filmreclame hier) =D> =D> =D> .Ook Moustache die in MTB-invaliditeitsverlof verkeert maar gisteren toch de sfeer kwam opsnuiven en hij heeft voor een filmpke en wat foto's gezorgd. =D> =D> =D> Via Traxer zullen we proberen deze online te krijgen.(Alsook het filmpke maar dat zal nog een tijdje duren denk ik.)

Zo,een snelle reactie hier op gisteren waar ik vandaag en morgen nog zeker eens op terug zal komen.
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> Voila!

Voor de film wordt het inderdaad nog even wachten. :wink:

De foto's, daarentegen... te vinden op www.deforumbikers.be
herder pollie
Mountainbiker

Post by herder pollie »

voor de eerste keer gereden in oostrozebeke en tzal zeker de laatste keer niet zijn
ben moederziel alleen vanuit maarkedal afgezakt omdat mijn medebikers om uiteenlopende reden niet konden meegaan maar het zal hun gespeten hebben
fantastische singel-trails waar op sommige momenten geen einde aan kwam
ik denk ook dat ze enorm veel energie in het traject gestoken hebben
maar ik heb wel veel sukkelende medebikers gezien(waarschijnlijk asfaltvreters die terug na het wegseizoen op de mtb-kruipen)die in de bosjes moeite hadden om recht te blijven
perfecte organisatie waar niemand iets kan op aanmerken
maar als ik toch iets moet zeggen "ik miste een lefke achteraf"
maar kheb dan maar wat grimberges gedronken
tot volgend jaar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Als ik niet mis ben, stond er toch ook Leffe op de kaart?

Had het ook te laat gezien. #-o
Jempy One
Mountainbiker
Location: genius 20, specialized epic comp '08, Cube Agree, Trek 4000

Post by Jempy One »

Amai, dat was me het tochtje wel ... nog nooit zo kapot gezeten als gisteren. De laatste km zat ik er echt wel door...
Ik denk van volgend jaar toch ook wat later te starten want bij momenten zat ik precies op de Brusselse ring ... rijden ... stoppen ... rijden...
tot volgend jaar
Post Reply