rocky gym in maldegemMaorten wrote:hoi allemaal,
ik heb een zusje van 13j die momenteel basket, maar graag een andere sport zou willen leren kennen. ze heeft het altijd maar over (kick)boksen.
nu ik weet totaal niets over deze sport dus bij deze mijn vraag, zijn er in de buurt van eeklo-lembeke boksscholen? zodat ze er met fiets heen kan gaanen zodat ze misschien eens kennis kan maken met deze sport, want ze spreekt er nu al tijdje van en zou graag eens doen, miss bevalt het haar wel.
tja ik krijg ze ni echt op de fiets, is vervoersmiddel naar school en daar houdt het bij op voor haar. maakt me ni uit welke sport ze doet als ze maar leuk vind en voldoening geeft.
Boksen
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
- smetje 5
- Mountainbiker
Re: Boksen
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
3 x 2 min in de ring is idd zwaar onderschat, eerste wedstrijd dacht ik ook van das toch niks, maar goed dat de trainer beter wist, op training deden we 8 ronden van 3 min na mekaar volle bak oefeningen met telkens 1 min tussenpauze, ging als vanzelf, maar dan die 3 rondjes van 2 min in de ring is veel zwaarder dan die 8 maal 3 min training, clubgenoot moest gewoon overgeven na de partij, zo zat die erdoor, echt wel zwaar en zeker niet te onderschatten
Zelf jaren karate gedaan en een beetje gekickboxed.
mijn mening:
Ik vind boksen echt geen sport voor vrouwen. (incasseren is problematisch, kleine en veel fragielere handen, fysiek, ...)
Ik heb op training een pak meisjes zien passeren en ze houden het niet vol. Het zit er gewoon niet in volgens mij.
1/1000 vrouwen is ermee weg en die hebben het wel. Van een Daniella Somers in form wil je geen klappen krijgen.
Ik zou aanraden haar een Japanse gevechtsport te laten kiezen. Er zijn niet alleen meer clubs maar je kan zelf veel beter doseren hoever je gaat.
Als ze ervan overtuigd is dat zij één van die 1/1000 vrouwen is, tja...
Dan moet ze er gewoon 100% voor gaan.
Maar anderen hebben het hier ook al gezegd, ze zal nog staan kijken hoe lastig het wordt.
mijn mening:
Ik vind boksen echt geen sport voor vrouwen. (incasseren is problematisch, kleine en veel fragielere handen, fysiek, ...)
Ik heb op training een pak meisjes zien passeren en ze houden het niet vol. Het zit er gewoon niet in volgens mij.
1/1000 vrouwen is ermee weg en die hebben het wel. Van een Daniella Somers in form wil je geen klappen krijgen.
Ik zou aanraden haar een Japanse gevechtsport te laten kiezen. Er zijn niet alleen meer clubs maar je kan zelf veel beter doseren hoever je gaat.
Als ze ervan overtuigd is dat zij één van die 1/1000 vrouwen is, tja...
Dan moet ze er gewoon 100% voor gaan.
Maar anderen hebben het hier ook al gezegd, ze zal nog staan kijken hoe lastig het wordt.
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
de vrouwen/meisjes komen meestal een keer of 5 trainen om dan af te haken, dan is uw materiaal weggegooid geld, dus niet te vlug haar materiaal kopen, een goede trainer heeft altijd wel wat extra materiaal dat ze de eerste week wel kan gebruiken, als het haar dan bevalt kan ze nog zelf tot aankoop over gaan
- dhoop
- Mountainbiker
- Location: http://www.wielertoerist.be/dhoop/;TREK 8500;GIANT defy1
heb 5 jaar thais boks gedaan echt een supersport maar het is afzien
keiharde training heb ook veel meisjes gezien die begonnen zijn maar nooit verder gedaan en ook redelijk wat blessures
zoals al eerder vermeld heb ik ook last van een beetje scheve neus en last van de polsen van op bokszakken te slaan
en als me competitie wil doen zeker goed weten waar men aan begint
eeklo ligt niet ver van maldegem dus heb je daar rocky gym een heel goeie gym
waar dat er al veel kampioenen zijn van voort gekomen

zeker ook goed voor het zelfvertrouwen en verdedeging wat men de laatste tijd allemaal niet hoort van gekken die rondlopen
zoals al eerder vermeld heb ik ook last van een beetje scheve neus en last van de polsen van op bokszakken te slaan
eeklo ligt niet ver van maldegem dus heb je daar rocky gym een heel goeie gym
zeker ook goed voor het zelfvertrouwen en verdedeging wat men de laatste tijd allemaal niet hoort van gekken die rondlopen