Kustcriterium

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

ik denk aan jullie morgen....was mijn kwetsuur er ni geweest ik stond er ook. Dacht eerts te komen zien maar dat krijg ik ni over mijn hart...
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

zaskar72 wrote:ik denk aan jullie morgen....was mijn kwetsuur er ni geweest ik stond er ook. Dacht eerts te komen zien maar dat krijg ik ni over mijn hart...
Ge gaat de meest uitgerusten zijn voor... Blankenberge :wink:
robin
Mountainbiker

Post by robin »

kheb startnr 3 op de korte afstand :P
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

den blitze wrote:Hoi de mannen,

Ben gisteren ook eens gaan verkennen. Er laggen inderdaad veel takken aan de halve maan. Wat ik ook vervelend vind is dat er richting de haan veel putten liggen, ben er zelf in een terecht gekomen die dieper dan 50 cm was. Effe schrikken en kleddernat voor de rest van de namiddag.
Twee maal op dezelfde plaats last gehad van chainsuck verdorie, ik kom net van heel de boel te vernieuwen. Body, casette, voorste tandwielen, voor-derailleur en ketting . Iemand tips om dit te vermijden? aan het schakelen en het materiaal ligt het dus niet. Wat gebruiken jullie om ketting te smeren ?

groeten
Bij een strandrace kun je er niet aan uit van het zand die aan je schakelsysteem plakt, dus wat doe je om het minder erg te maken je spuit een minimum aan spray om je ketting te smeren, kwestie dat het er niet met hopen gaan aan plakken :wink:

Ikzelf heb mijn fiets afgeregeld met 7 versnellingen ipv 9; ten eerste je hoeft zoveel niet te schakelen op het strand, en ten tweede het zijn 2 kroontjes minder om af te spoelen en te onderhouden voor dat zand.

En dan voor die chainsuck, als je een stalen middenblad steekt zou dat moeten (lees: normaal gezien) helpen, maar die chainsuck had ik ook in Oostduinkerke, maar bij mij kwam dat omdak ik te ver van de kustlijn reed, het zand lag er zo hard niet bij, ik weet niet of dat bij u ook zo het geval is?
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Na een lang en slopend seizoen had ik er mentaal genoeg van, lang leve het zondigen aan slaap-, training- en eetgewoontes!
Aangezien het kustcriterium echter een welgekome inspanning is om de winter door te komen, kon ik maar beter met de eerste manche beginnen, Bredene!
Vandaag geen naaktstrand, wel een duizendtal bikers die al lopend van start gingen. Ik zat bij Vermeulen en Rondelez en reed achteraan de zandstrook rond de 8e plaats en kon nog net aansluiten bij de kopgroep. Op het slingerende duinenpad even verderop moest ik hen echter laten rijden en ik kwam in een achtervolgend groepje. Ik doe niet te zot en na een volledige ronde probeer ik mee te werken met het gebeul van Vermeulen en co, met succes want even later sluiten we aan bij het leidende zestal. Ik maak even een foutje en sta zo goed als stil in het mulle zand, trek me terug op gang, maar even later moeten we al meteen de zandstrook opstormen (te voet) en ik ga in overdrive. Geen keuze, koers is hard dus besluit ik met Coddens het gat op tien leiders te dichten. Dit lukt, maar ik moet al snel enkele meters laten, om die vervolgens weer dicht te knallen! Hierbij ga ik zo diep dat ik hen dien te laten gaan en een klein foutje maak waardoor ik tegen de grond smak. Rondelez en Pattyn gaan voorbij, ik ben even groggy en sluit aan bij 2 achtervolgers. Een kwartier later komen we met een vijftiental te zitten waarbij Urkens. Ik zet me redelijk vooraan maar doe niet onnozel, op de laatste zandstrook is het weer een gewring en ik slaag erin als tweede omhoog te lopen, hop naar de duinen! Ik moet weer even een gaatje laten maar kan het al bij al vlot dichtrijden. Weer het strand op en even later weer de dijk oplopen, verkrampt probeer ik op de fiets te springen en de tegenstand niks te laten merken. Ze minderen iets en bij de laatste strook richting finish halen we nog enkelen in. Dan finish, een spurt in het los zand, te beginnen met snelheid 40, te eindigen... met snelheid 5km/u! Ik finish 17e algemeen en 2e belofte, dolgelukkig!
Blijkbaar hecht de organisatie er weinig waarde aan, een beloftenpodium vond men blijkbaar niet de moeite..
Op naar De Panne binnen een maand !
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

Fier als een gieter wisten een paar gasten , aan de afspuitstand, te vertellen dat ze "HET systeem" uitgedokterd hadden om een betere plaats te bemachtigen in de uitslag. #-o
Naar mijn mening lag er aan de kant naar Oostendse haven toe geen tijdsregistratie mat, en zodoende wisten die paljasjes ons te zeggen dan te een km na de bevoorrading doodleuk van de fiets stapten, alsof ze pech hadden. Daarna het strad opwandelden en hun fietstochtje verderzetten. Dit zal wel een paar km vetschil betekenen. :evil:

Daarnaas vraag ik me ook af, waarom er gaan mat lag bij het binnen gaan van de startzone. Want ook dat gaf terug de mogelijkheid aan "fraudeurkens" om veel verder, fris, in te pikken bij de kopgroep. :evil:

Naar veiligheid toe enz was een duidelijke verbetering merkbaar. =D> =D>

Ook de afspuitstand was het dubbele van verleden jaar, maar een paar spuiten bij zou geen kwaad kunnen. :bounce:

Dat men er op rekende dat velen van ons zouden kiezen voor een naturapakket ipv de € 5 terug te vragen voor onze chip, was duidelijk merkbaar. Ze zullen nog jarenIsostar mogen drinken. Want er stonden nog 2 volle palletten dozen vol T-Shirts. #-o =P~

Waarom zo lang aanschuiven om je € 5 terug te krijgen was voor velen, en ook de bondsmensen een grote vraag. =P~
Voor het aanstippen van onze naam door dat ene meiske, zien we geen enkel nut in.
Eén chip = € 5 en daarmee basta. Willen ze nadien nog weten wie ze terug gaf dan kunnen ze aan de hand van de teruggekregen chip dat nog steeds opzoeken. [-X

Nu het weer was uitstekend, we hebben gezweet en weer nieuwe mensne leren kennen en dan mogen we zeggen... het was goed.
En nu op naar de race in De Panne. :bounce: :wink:
steffenson
Mountainbiker

Post by steffenson »

Weet reiemand of er foto's online komen??
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

denk dat het normaal is dat er velen de isostar wilden, als je de tekst las op de t-shirts
WIELERTERRORIST

dat van die fraudeurs is altijd zo, ik heb zwaar afgezien en paar keer een klop gekregen van de hamer, maar opgeven of een hoek afsteken geen denken aan

hopelijk komt de rest van de uitslag nog online want er staan slechts 200 op chronorace
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

gisteren ook Bredene 48km gedaan, hierbij mijn opmerkingen:

parcours:
- veel te veel asfalt, de stukken in de duinen waren totaal niet technisch maar zorgden enkel voor opstoppingen en geduw en getrek
- waarom werd het stuk van de bevoorrading tot aan Oostende (halve maan) op de dijk gereden en niet op het strand? het is toch een strandrace neen?
- waarom de start in het los zand doen en vlak voor een golfbreker? velen willen dan die golfbreker over lopen maar doen dan domme dingen (uitglijden enz)
- chrono-matten lagen volledig verkeerd opgesteld; ik had op voorhand al het parcours verkend en bedrog was inderdaad zeer gemakkelijk; maar uiteindelijk moet je rijden voor jezelf; het viel mij trouwens op dat er op de 48km zeer veel goedgetrainde bijzaten; de top 100 zit op +-10 minuten van den eerste!
- op die golfbrekers staan er altijd zeer veel mensen te kijken maar sommigen snappen toch ook niet dat er een wedstrijd bezig is zouden bijna tussen de bikers gaan staan (levensgevaarlijk vind ik dat)

andere:
- bevoorrading met isostar was goed maar misschien in plastieken bekertjes geven zodanig dat het na de bevoorrading niet gevaarlijk wordt om over die isostarflesjes te rijden (over een plastieken bekertje rijden kan daarentegen geen kwaad)
- afspuitstand was inderdaad nog te weinig; ze moeten weten dat de meeste bikers allemaal in hetzelfde uur eindigen en dan allemaal vlug hun bike willen afspuiten dus het dubbel aantal zou niet verkeerd geweest zijn
- wachtrij voor waarborg is ronduit belachelijk; vind het trouwens raar want dezelfde organisatie heeft bij de Reuzen van Ardennen (cyclotocht) dit veel beter gedaan; daar reed je over de finish en werd je stuurnr er direct afgeknipt en kreeg je ofwel een isostar-zak of 5 euro toegediend; heeft al bij al 15 secondjes geduurd
Post Reply