20/10 oudenaarde - melden !!!

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
unitas
Mountainbiker

Post by unitas »

jerommeken wrote:
zwiebertje wrote: Het muziekbos hebben we vandaag hier niet gezien

Welk bos was het dan waar we in Ronse zijn gaan spelen ? Zie het bos rechtsonder
Image
denk dat dat wittentak bos moet zijn tegen de flanken van de hotond
kris
Mountainbiker

Post by kris »

jerommeken wrote:
eskimo1973 wrote:Ik heb nog maar kort mijn licentie en toch al 4 toertochten op rij de scanner gezien, ook zo in Melden trouwens
Licensie van welke bond : VWB / WBV / BBR ?
Bij WBV wordt er gescand maar bij VWB of BBR ???
Bij de VWB hebben ze wel degelijk scanners maar de organisaties zijn niet verplicht er mee te werken.
De officials in Melden waren van de WBV daar het een WBV-organsatie betreft. Bij de VWB zijn er meestal ook geen officials maar laten ze de inschrijving over aan de organisatie van de TT zelf.

VWB = vlaamse wielrijdersbond
WBV = wielerbond vlaanderen
unitas
Mountainbiker

melden

Post by unitas »

super die nieuwe parkoerszone naar de kluisbos,

minpunten voor de juistheid van de afstand (25 km was er om en bij de 30 km)

en die accomodatie? is er echt niks beter te vinden van oudenaarde tot kluisbergen....?
unitas
Mountainbiker

melden

Post by unitas »

enkele foto's terug te vinden www.cyclobike.be
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

@jerommeken en anderen:
Eigenlijk hebben we maar in 1 bos gespeeld en dat was het kluisbos!
We zijn dan aan den trieux of knokteberg uit hetkluisbos gegaan,dan via de de ronde van vlaanderenstraat afgezakt naar de scherpenberg,dan via de riekestraat tot boven aan de hotond.
Hier een zeer mooi stuk laten liggen nl. het eynsdalebos op de flanken van de hotond,maar slechts zeer zelden opengesteld in de zomer TT van o.a. on 2 wheels en nu waarschijnlijk te lastig voor de meeste en bij nat onbereidbaar,maar o zo mooi!
Dan afdalen aan de spinesseberg of fiertelmeers naar de kapellestraat(berg) en terug omhoog langs de schavaart!
Het ingelbos hebben we bij mijn weten niet aangedaan maar zijn via road (hoogberg)en de beiaardstraat(en een stukje van het bos ook geloof ik)naar de off-road-klim gegaan van de witte kapel(die lange klim van zo'n 5 %.
Daarna haden we beter via het volledige leo-piron-pad, de spijker en het kortekeerbos en de cabernhol naar de koppenbergbos gegaan en was de cirkel rond geweest zonder die lange road stukken op het einde!
Maar ja,vergunningen bekomen is een andere zaak!
In ieder geval toch een schoon stukske kluisbos gedegusteerd!
Het bos tussen de knokte en eynsdale aan de ronde van vlaanderenstraat is privé denk ik en wordt enkel gebruikt om een bev. te geven in de tt van kluisbergen en de naam daarvan weet ik niet,maar t'is een schoon brokje dat daar ligt!
Ik weet niet of het allemaal 100 % klopt,maar met 90% hebt ge ook nog veel bijgeleerd van de streek!
En jerommeken,ik dacht dat ge als "ancien" toch ne strafferen waart in deze streek?!
Maar wat niet is kan nog komen,de streek heeft dan ook oneindig veel te bieden! :wink:
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Het bos rechts-onder op de foto is het Eynsdalebos waar we langs gereden hebben en ligt eigenlijk nog niet op de flank van de hotond,maar op het voorgeborgte ervan! :wink:
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Zojuist de fotokes even bekeken van ciclobike.be,maar o wat zijn ze triestig!
Voor mij is dit een fiets-paspoortfoto op een troosteloze grijze achtergrond! :(
Niet echt reclame voor de mtb-sport!
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

zwiebertje wrote:En jerommeken,ik dacht dat ge als "ancien" toch ne strafferen waart in deze streek?!
Geen ambitie om ne straffen te worden in die streek. Niet dat het daar niet schoon is maar ik ben meer nen cherry picker : ik probeer overal te rijden, van de kust tot de Ardennen en graag ook enkele buitenlandse avontuurkes.
En bovendien : als het mij iets te vettig ligt pak ik liever mijn baanmachien en ga ik op straat rijden.
De km'kes die ik op Oost-vlaamse veld- en boswegen rijd zijn dus vrij beperkt.
Been there, done that.
unitas
Mountainbiker

melden

Post by unitas »

zwiebertje wrote:Het bos rechts-onder op de foto is het Eynsdalebos waar we langs gereden hebben en ligt eigenlijk nog niet op de flank van de hotond,maar op het voorgeborgte ervan! :wink:
niks eynsdalebos

dat bos ligt langs de andere kant van de grote baan= stw op berchem, en je ziet er de gebouwen op google mooi in liggen

dus 100 % zeker wittentak
jootje
Mountainbiker

Re: melden

Post by jootje »

unitas wrote:
zwiebertje wrote:Het bos rechts-onder op de foto is het Eynsdalebos waar we langs gereden hebben en ligt eigenlijk nog niet op de flank van de hotond,maar op het voorgeborgte ervan! :wink:
niks eynsdalebos

dat bos ligt langs de andere kant van de grote baan= stw op berchem, en je ziet er de gebouwen op google mooi in liggen

dus 100 % zeker wittentak
yup, einde discussie: is bos rond wittentak, en daarna zijn we richting schavaart gereden.
'k heb er de historiek van kapel wittentak eens bijgenomen, en daar is sprake dat de nieuwe kapel aan de rand van het bos van den hootond staat.
Post Reply