21/10/07 Oostrozebeke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
wizepize
Mountainbiker

Post by wizepize »

Eerst en vooral bedankt aan die vriendelijke peet die ons zijn en zin vriendin under kaartje gaf, zoda we 2 pistolees kregen =D>

en verder : 1 keer onderuit gegaan in een boske naast de Wante dacht ik, door een boomke die bleef plakken tussen min stuur en mijn 'schuinopstaande' handvaten. Voor de rest wast 100% genieten. ZALIG weer, in sommige delen daar in Hulste wast echt muisstil was genieten van de veugelkes en de zunne.

Die technische stukken vond ik vree goe, vooral in die bossen zeg, da was echt de max.

Dus conclusie: Goede organisatie, goede bepijling, goed weer, vriendelijke mensen, goed parcours, veel offroad, nieveel weiden, goede bevoorrading en lekkere soepe = 1 van de beste VTT's of mss zelfs den besten dak ooit heb gereden.

Grtz
wisn
Aragorn
Mountainbiker

Post by Aragorn »

Dit was echt pure klasse!! In de vroege morgenkou -met VELE anderen- vertrokken. Samen met Geertje 37 km afgehaspeld. Op de bevoorrading kennis gemaakt met Katrien 20.
Schitterend parcours (wist niet dat er zoveel bos bestond :-) ), bepijling was perfect. Ook de rest was meer dan dik in orde.
Aan alle mensen die op de een of andere manier hebben meegeholpen : een dikke proficiat =D> =D> =D>
IK durf te zeggen : tot volgend jaar...
kluisken
Mountainbiker

Post by kluisken »

Lap, door oa. een geplooide patte gisteren in Melden en familiale verplichtingen ben ik er niet geraakt :oops: :oops: .
Blijkbaar heb ik weeral heel wat gemist. Volgend jaar beter :evil: .
wrangler
Mountainbiker

Post by wrangler »

Proficiat met het parcour. Ik denk da we rond iedere boom gereden zijn die er stond maar het was big fun. 1 boom wilde geen plaats maken en heb er mijn vest aan gescheurd. Tot volgend jaar.... =D> =D>
smetje 5
Mountainbiker

Post by smetje 5 »

Ken1984 wrote:
miq wrote:net terug van de 45, mooie tocht, goeie afwisseling , technisch paradijs! av: 17,7 ... Mede door de lastige, zuigende ondergrond.

see ya next year!
Idd #-o

Vraagje daaromtrent: welke bandendruk is daarvoor ideaal? Ik heb nl. deze morgen bandendruk verhoogd tot 3-3,2 bar en denk dat dat teveel was voor die ondergrond (of niet?) :oops:
denk da ik ongeveer met 2 en 2.5 bar reed , 3 , 3.2 vind ik te hoog voor dit bosgedoe
waar komen de fotos te staan?
Last edited by smetje 5 on Sun 21 Oct 2007 17:01, edited 1 time in total.
alexi
Mountainbiker

Post by alexi »

Blijkbaar ben ik nie de enige die vond dat mijn banden aan de grond bleven plakken.Verleden jaar lag het er supersnel bij ,dit jaar superzwaar.
Vtttje is van een goeie 60% off road vorige editie naar boven de 70% gegaan en hij heeft dat gedaan door alle recuperatiestukken te vervangen die er enigsinds nog tussen laggen.
Heb wel het crossparcours niet meer aangedaan (dus slechts 42.9 km)want ik zat toen al zowat piepedood.Nog niemand aan de forumtafel rond 11u :cry: :cry: en ben dan maar naar huis afgezakt.
Eindconclusie van de ritwas eigenlijk dat ik op het laatste door de bomen het bos nie meer zag :wink: :wink: :wink: :wink:
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Vanmorgen om 8u de rit aangevat , perfect startuur , de trackskes lagen er nog vers bij en nergens gehinderd door teveel volk.
Ooigembos, crossparcours , alles kunnen rijden op eigen tempo.
Vtteetje kennende lag mijn verwachting heel hoog en de TT was nog veel beter dan ik verwacht had. Deze TT had gewoon alles.
Parcours super, bepijlling idem . De rest is meer bijzaak maar hier ook perfect , bevoorrading was een festijn, afspuitstand ging heel vlot.
Familiale verplichtingen verplichtten mij maar tot 1 blonde Leffe, daar waar waarschijnlijk nu nog gedanst wordt.
Chapeau en proficiat aan gans hun (kleine) team.
Neem het er maar eens goed van , jullie zagen er moe uit vanmorgen.
Ik zie hier en daar ergens de suggestie van een 2-daagse.
Wat mij betreft als je de kans krijgt tot 14u te starten is dit zeker voldoende.
Ook starten om 8u leverde geen problemen op.
Ze mogen doen wat ze willen , zolang de single trackskes er maar in blijven kom ik hier altijd terug . Wanneer is het volgend jaar ??
Als extra , enkele mensen tegengekomen die gisteren Melden gereden hebben (900hm) en vandaag Oostrozebeke. Hun AVS lag in OOstrozebeke 4km lager (en niet door teveel volk). Dit zegt genoeg over de kwaliteit van het parcours denk ik.
clubboys
Mountainbiker

Post by clubboys »

vanmorgen om 8.00u gestart :-D prachtig parcours =D> =D>
wel de zwaarste die ik totnogtoe gereden heb slechts AVS 14,3 over 32km anders tochwel AVS van 20km
goede bepijling =D> goede bevoorrading =D>
prachtig ritje door de bossen
Blijkbaar zaten hier velen na de 45km op hun tandvlees.
Ik heb slecht de 30km gedaan maar moest er toen nog 12 naar huis
Leuke attentie achteraf en een lekker broodje. Bedankt

Tot volgend jaar :-D :-D
Bonitãs
Mountainbiker

Post by Bonitãs »

45 Km gedaan, 5 keer op mijn bek gegaan waarvan 1 x in de
bramen :-? en 1 x over mijn stuur en dan nog eens platgereden ook :evil: ,
dank aan de vriendelijke landbouwer die mijn band opgeblazen
heeft =D> , voor de rest....

(o) (o) (o) MACHTIG, TT of de year!!! (o) (o) (o)

=D> =D> =D> RESPECT ORGANISATIE =D> =D> =D>

:bounce: see you next year :bounce:
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Vandaag met een zeer kleine delegatie Herders gestart. Vanmorgen was het redelijk fris, meer eens het eerste bosje voorbij was dat al over.

Was redelijk tof ritje met heel wat draaien en keren, bomen, boomwortels en zo. Het crossparkoers was genieten. Er stond daar trouwens een bordje met het opschrift 'puur genieten' of zo. Er kwam spontaan een lach om mn gezicht.

Enig minpuntje: te veel file gehad, zelfs op plaatsen waar het naar beneden ging. Sommigen kwamen op de singles tussen de bomen voorbij steken. Opgefokt als iets omdat het niet vlu genoeg ging en als het iets later bergop ging vallen ze of moeten ze halverwege te voet gaan. En ik ook natuurlijk. #-o Allez, wil niet asociaal zijn he.

De bevoorrading heb ik overgeslagen wegens te druk. Had trouwens geen honger. Temeer omdat de bevoorrading vrij vroeg kwam. En ook omdat ik deze morgen een tweede ontbijt heb gekregen ten huize van Mister T.

@ organisatie: mooi werk om allemaal die singles 'aan te leggen' en uit te zoeken. Vooral in die bossen. Da was gewoon om zot te komen! Overal waar je keek, zag je slierten bikers voorbij komen.

@ Mr. T en Moozemeiske: bedankt voor het ontbijt en tot volgende week in Ingelmunster!
Post Reply